Πριν λίγες ημέρες η πλατφόρμα video games Steam ανακοίνωσε ότι δεν θα διανείμει τελικά το παιχνίδι «Rape day» (Ημέρα βιασμού), το οποίο επιτρέπει στους παίκτες να βιάζουν και να δολοφονούν γυναίκες. Η απόφαση αυτή ελήφθη αναγκαστικά μετά τον σάλο που προκλήθηκε και τη συλλογή χιλιάδων υπογραφών μέσω...

Πριν λίγες ημέρες η πλατφόρμα video games Steam ανακοίνωσε ότι δεν θα διανείμει τελικά το παιχνίδι «Rape day» (Ημέρα βιασμού), το οποίο επιτρέπει στους παίκτες να βιάζουν και να δολοφονούν γυναίκες. Η απόφαση αυτή ελήφθη αναγκαστικά μετά τον σάλο που προκλήθηκε και τη συλλογή χιλιάδων υπογραφών μέσω διαδικτύου με αίτημα την απαγόρευσή του. Η ίδια εταιρεία πέρυσι είχε αναγκαστεί να αποσύρει ένα άλλο ανάλογο παιχνίδι, το «Active shooter», το οποίο παρουσίαζε ένα μακελειό σε σχολείο.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια με βίαιο περιεχόμενο έχουν βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο σχετικά με το βαθμό που επηρρεάζουν τη ψυχοσύνθεση των παιδιών. Το τελευταίο διάστημα, για παράδειγμα, πολλές συζητήσεις έχουν προκληθεί και για ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια στον κόσμο – αν όχι το δημοφιλέστερο. Ο λόγος για το Fortnite. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2017 από την εταιρία Epic Games και κατάφερε μέσα σε λίγους μήνες να γίνει παγκοσμίως γνωστό και να ανέλθει στην πρώτη θέση της λίστας των video games. Σύμφωνα με στοιχεία, το παιχνίδι παίζεται από 125 εκατομμύρια παιδιά και αν και είναι δωρεάν έχει αποφέρει στην εταιρεία Epic έσοδα 300 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αν και το παιχνίδι είναι αμιγώς βίαιο, αφού σύμφωνα με την κεντρική του ιδέα μόνο ένας παίκτης θα επιζήσει σκοτώνοντας όλους τους υπόλοιπους, δεν χαρακτηρίζεται από εικόνες βίας, καθώς τα γραφικά του είναι καρτούν. Στις μάχες δεν υπάρχει αιματοχυσία και όταν ένας αντίπαλος εξοντώνεται είτε εξατμίζεται είτε πέφτει στο έδαφος αναίμακτα. Όμως όπως και με τα περισσότερα ηλεκτρονικά παιχνίδια, έτσι και με το Fortnite ο μεγαλύτερος κίνδυνος έρχεται από τον εθισμό του χρήστη.

Gaming disorder

Tον Ιούνιο του 2018 o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συμπεριέλαβε τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια στη λίστα με τις ψυχικές ασθένειες, δίνοντας στην εν λόγω ασθένεια την ονομασία «gaming disorder». Την ίδια χρονιά ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες δυτικές χώρες, η λειτουργία κλινικών για τον εθισμό στο διαδίκτυο.

Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr