Oι σκιές πεθαίνουν πολύ περισσότερες από δύο φορές.Νομίζω κανένας δεν περίμενε το Sekiro: Shadows...

Oι σκιές πεθαίνουν πολύ περισσότερες από δύο φορές.

Νομίζω κανένας δεν περίμενε το Sekiro: Shadows Die Twice να είναι ιδιαίτερα εύκολο, δεδομένου ότι προέρχεται από την FromSoftware. Παρ’ όλα αυτά, έχοντας μια σχετική εμπειρία με τους προηγούμενους τίτλους της, προσωπικά περίμενα να έχω έναν σχετικά μεγαλύτερο βαθμό οικειότητας με τα gameplay mechanics από κάποιον που δεν έχει ακουμπήσει ποτέ ένα από τα Souls games. Εδώ όμως είναι το θέμα: το Sekiro: Shadows Die Twice δεν είναι ένα Souls game και θα τιμωρήσει σκληρά όσους προσπαθήσουν να το προσεγγίσουν με αυτή την αντίληψη.

Επομένως, για να βοηθήσουμε όσους ξεκινάνε τώρα το ταξίδι τους στον κόσμο του Sekiro και να γλυτώσουμε τα χειριστήρια σας από πιθανές ρίψεις στον τοίχο, συγκεντρώσαμε σε μια λίστα όλα όσα μάθαμε μέσα από τους θανάτους και την πρόοδο μας στον κόσμο του. Να σημειώσουμε ότι δεν θα αναφέρουμε λεπτομέρειες για το main story, αλλά θα αναφερθούν κάποιοι εχθροί, περιβαλλοντικά στοιχεία και τεχνικές που μπορούν να θεωρηθούν ελαφριά spoilers.

How Sekiro: Shadows Die Twice Adds to the FromSoftware Formula

Όλα φαίνονται καλύτερα από ψηλά

Όσο εκτενείς και αν ήταν οι κόσμοι των Soulsborne games, ο τρόπος με τον οποίον τους εξερευνούσαμε ήταν πάντα ο ίδιος. Πεζός. Είτε τρέχοντας, είτε περπατώντας, το μόνο μέσο στο οποίο μπορούσε να βασιστεί ο πρωταγωνιστής μας ήταν τα δυο του πόδια. Αυτό όμως ανήκει στο παρελθόν με την προσθήκη του grappling hook, το οποίο μας επιτρέπει να διασχίζουμε μεγάλες αποστάσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου, να περνάμε πάνω από χάσματα ικανά να προκαλέσουν ίλιγγο και πάνω απ’ όλα να ανεβαίνουμε αστραπιαία σε κλαδιά, πύργους και σκεπές κτηρίων πάνω από το οπτικό πεδίο των περιπολούντων εχθρών. Αντίστοιχα και τα levels του Sekiro φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί με βάση την αυξημένη κινητικότητα του πρωταγωνιστή, με μεγάλη ποικιλία όσον αφορά τον κάθετο άξονα και για κάθε σχεδόν μονοπάτι θα υπάρχει και μια εναλλακτική διαδρομή “μεγαλύτερου ύψους”.

Αυτή η ικανότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική όταν βρισκόμαστε σε άγνωστο έδαφος. Αντί να προχωράμε στα τυφλά, ρισκάροντας να πέσουμε πάνω σε έναν σημαντικό αριθμό εχθρών, είναι σχεδόν πάντα δυνατόν να βρούμε ένα ψηλό σημείο, από το οποίο θα μπορούμε να επιθεωρήσουμε την περιοχή. Μετά από 2-3 τρείς περίπου ώρες θα βρούμε και το Nightjar Monocular (μετά το boss fight με το Chained Ogre), με το οποίο θα μπορούμε να δούμε ακόμα μακρύτερα, εντοπίζοντας ακόμα και τις πιο μακρινές απειλές ή κάποιο χρήσιμο item που ίσως αλλιώς να είχε διαφύγει της προσοχής μας. Με αυτή την γνώση μπορούμε πλέον να καταστρώσουμε μια βασική στρατηγική μάχης, ή ακόμα καλύτερα, να αρχίσουμε να σκοτώνουμε αθόρυβα τους πιο απομονωμένους εχθρούς, μειώνοντας ή και εξαφανίζοντας εντελώς τον αριθμό των εχθρών που θα χρειαστεί να πολεμήσουμε στα ανοιχτά. Πράγμα που μας οδηγεί στην επόμενη συμβουλή.

Stealthy… like a ninja

H αθόρυβη προσέγγιση δεν είναι κάτι που υπήρχε επίσημα στα Soulsborne games, με την μόνη της εφαρμογή να είναι η πολύ αργή προσέγγιση ενός εχθρού από πίσω προκειμένου να καταφέρουμε ένα backstab. Στο Sekiro, έχουμε πλέον ένα dedicated crouch button, φυλλωσιές στις οποίες μπορεί κανείς να κρυφτεί αποτελεσματικά, καθώς και enemy awareness meter. Με λίγα λόγια έχουμε ένα πλήρες σύστημα stealth και για το μεγαλύτερο μέρος του Sekiro, είναι απόλυτα δυνατόν να το αντιμετωπίσετε ως ένα stealth game, πλησιάζοντας και δολοφονώντας αθόρυβα κάθε αντίπαλο, χωρίς κανένας να αντιληφθεί ποτέ την παρουσία σας.

Η μεγάλη εξαίρεση σε αυτό είναι τα boss fights. Σε αντίθεση με τους περισσότερους εχθρούς, για τους οποίους ένα deathblow είναι αρκετό, κάθε boss απαιτεί πολλαπλά deathblows για να ηττηθεί. Μια απόλυτα βάσιμη και συχνά προτεινόμενη τακτική, είναι να το πλησιάσετε χωρίς να σας αντιληφθεί και να καταφέρετε έτσι το πρώτο deathblow. Για τα επόμενα όμως, η μάχη είναι μονόδρομος καθώς αν απομακρυνθείτε υπερβολικά από την περιοχή της μάχης προσπαθώντας να ξαναμπείτε σε stealth, το boss θα αναγεννήσει όλη την υγεία του, επαναφέροντας το όλο εγχείρημα πάλι στο μηδέν.

Αν η χρήση stealth είναι ο προτιμώμενος τρόπος προσέγγισης για εσάς, ίσως θελήσετε να επενδύσετε στα αντίστοιχα skills που κάνουν τον πρωταγωνιστή ακόμα πιο αθέατο και αθόρυβο από τους εχθρούς, επιτρέποντας σας έτσι να πλησιάσετε ακόμα πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές χωρίς να αναγκαστείτε να πολεμήσετε. Στην περίπτωση που σας πάρουν είδηση, έχετε πάντα την δυνατότητα να απομακρυνθείτε ή να κρυφτείτε μέχρι οι εχθροί να ξεχάσουν απλά την ύπαρξή σας. Η ίδια τακτική δηλαδή που σε ένα boss fight δεν θα σας βγάλει πουθενά, με απλούς εχθρούς είναι εξαιρετικά χρήσιμη αν δεν θέλετε μια μάχη πρόσωπο με πρόσωπο.

Αυτά που ξέρατε, να τα ξεχάσετε

Αργά ή γρήγορα όμως θα χρειαστεί να πολεμήσετε. Εδώ είναι το σημείο που πολλοί βετεράνοι των games της FromSoftware θα συνειδητοποιήσουν πόσο έξω από τα νερά τους βρίσκονται, καθώς το combat system του Sekiro έχει πιο πολλά κοινά με τα Onimusha και Ninja Gaiden games, παρά με τη σειρά Soulsborne. Aν προσπαθήσετε να παίξετε αργά και τακτικά όπως στα Dark Souls θα βρεθείτε γρήγορα σε αδιέξοδο, καθώς το Posture meter των εχθρών αναγεννάται με τον χρόνο, αλλά η συνεχής επίθεση αλα Bloodborne είναι εξίσου μάταια, αφήνοντάς σας μόνιμα ανοιχτούς σε νέες επιθέσεις.

Ο μόνος τρόπος να βρείτε αυτή την λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην άμυνα και την επίθεση είναι η εξάσκηση, και το βασικότερο skill που πρέπει να ακονίσετε είναι η ικανότητα απόκρουσης των εισερχόμενων πολλαπλών επιθέσεων. Ένα επιτυχημένο parry θα μειώσει σημαντικά το posture meter του εχθρού, ενώ θα σας δώσει τον πολύτιμο χρόνο να επιτεθείτε. Ταυτόχρονα, με τα ελάχιστα healing items που έχετε διαθέσιμα στην αρχή του Sekiro, είναι ζωτικής σημασίας να δεχτείτε το λιγότερο δυνατό damage. Ένας πολύ καλός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι τελειώνοντας τις περισσότερες αναμετρήσεις μέσα σε δευτερόλεπτα με ένα parry ακολουθούμενο από ένα deathblow.

Η εκτέλεση του parry είναι σχετικά απλή, απαιτώντας μόνο καλό timing. Ενώ το χρονικό περιθώριο στο οποίο μπορείτε να πατήσετε το αντίστοιχο κουμπί φαίνεται να είναι αισθητά μεγαλύτερο από ότι στα Souls games, θα χρειαστείτε σίγουρα λίγη εξάσκηση μέχρι να τελειοποιήσετε την τεχνική σας. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι ο Hanbei the Undying ο οποίος, αν δεν το καταλάβατε από το όνομα, είναι αθάνατος. Θα τον βρείτε στο Dilapidated Temple, το οποίο λειτουργεί ως κεντρικό hub στο Sekiro. Εκεί θα έχετε την ευκαιρία να μονομαχήσετε μαζί του προκειμένου να ακονίσετε τις ικανότητές σας. Αν κολλήσετε σε ένα boss ή μια συγκεκριμένη περιοχή είναι πολλές φορές καλή ιδέα να επιστρέψετε σε αυτόν για λίγη προπόνηση αντί να πεθαίνετε ξανά και ξανά. Μάλιστα, όσο μαθαίνετε νέες τεχνικές θα μπορείτε να εξασκηθείτε και σε αυτές με τη βοήθειά του, δίνοντας σας μια μεγαλύτερη οικειότητα με κάθε νέο mechanic που εισάγεται. Τέλος, μπορούμε να θαυμάσουμε ότι σε έναν τίτλο της FromSoftware υπάρχει όχι μόνο tutorial αλλά και επιλογή να επιστρέψουμε σε αυτό ανά πάσα στιγμή; O tempora o mores!

Παρατήρηση και ανταπόκριση

Κάποιοι εχθροί θα εμφανίσουν κατά την διάρκεια της μάχης ένα κόκκινο ιερογλυφικό χαρακτήρα πάνω από το κεφάλι τους. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται να εκτελέσουν μια unblockable επίθεση. Aυτό σημαίνει ότι δεν θα είστε σε θέση να την αποκρούσετε με τον ίδιο τρόπο που κάνατε μέχρι τώρα. Μην αγχώνεστε όμως, δεν είστε απόλυτα αβοήθητοι απέναντι σε τέτοιες επιθέσεις. Απλά σαν ένα πολύ βίαιο παιχνίδι πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί θα πρέπει να αναγνωρίσετε το είδος της επερχόμενης επίθεσης και να αντιδράσετε ανάλογα.

Για τις thrust attacks συνιστούμε να ξεκλειδώσετε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το Mikiri Counter skill, το οποίο σας επιτρέπει να τις αποκρούσετε γρήγορα και εύκολα με ένα πάτημα του B (Xbox One) ή του κύκλου (PlayStation 4). Το συγκεκριμένο skill βρίσκει την πρώτη του εφαρμογή στην μάχη με τον Shinobi Hunter στο Hirata Estate και θα κάνει την ζωή σας απίστευτα ευκολότερη αν το έχετε ήδη αποκτήσει μέχρι τότε. Εναλλακτικά μπορείτε να αποκρούσετε τις thrust attacks κρατώντας το LB/L1, όπως δηλαδή και στις κανονικές επιθέσεις, με την διαφορά ότι εδώ δεν μπορείτε απλά να μπλοκάρετε κρατώντας το κουμπί πατημένο και επομένως πρέπει να έχετε άψογο timing.

Για τις sweep attacks μπορείτε να κάνετε απλά dodge προς τα πίσω, αλλά εάν θέλετε να ανταποδώσετε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι ένα άλμα αποφεύγοντας το αρχικό χτύπημα και κατόπιν ένα δεύτερο άλμα όσο βρίσκεστε στον αέρα. Με αυτή την κίνηση θα χτυπήσετε τον εχθρό στο κεφάλι, κάνοντας αρκετή ζημιά στο Posture του.

Tελευταίες είναι οι grab attacks, όπου η μόνη δυνατή αντιμετώπιση είναι ένα dodge προς τα πλάγια. Αν το συγχρονίσετε σωστά, πιθανότατα θα έχετε την δυνατότητα να ανταποδώσετε την επίθεση. Ένα παράδειγμα εχθρού που χρησιμοποιεί αυτό το είδος επίθεσης είναι το πρώτο mini boss που θα συναντήσετε, ο General Naomori Kawarada. Aν και δεν είναι υποχρεωτικό να τον νικήσετε για να προχωρήσετε, συμβουλεύουμε να μην προσπεράσετε αυτή τη μάχη καθώς όταν ηττηθεί, θα σας δώσει ένα Gourd Seed και ένα Prayer Beed. Το πρώτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αμέσως για να αυξήσετε τα διαθέσιμα healing items, ενώ το δεύτερο θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας, συγκεκριμένα το Posture και το Vitality.

Μην συσσωρεύετε τα αντικείμενα

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά προσωπικά όταν τελείωσα το πρώτο μου playthrough του Dark Souls, τα αντικείμενα που είχα χρησιμοποιήσει μπορούσαν να μετρηθούν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ένα trend που συνεχίστηκε με κάθε FromSoftware game που δοκίμασα, οφείλεται αρχικά στην σπανιότητά τους, στο γεγονός ότι με κάθε θάνατο τα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν χάνονται οριστικά, αλλά και στον ασαφή τρόπο με τον οποίον εξηγείται η χρησιμότητά τους στην περιγραφή τους. To Sekiro από την άλλη, αντιμετωπίζει τα διάφορα αντικείμενα που θα μαζέψετε με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Κάθε item description εξηγεί σαφέστατα όσα χρειάζεστε να ξέρετε για το εκάστοτε αντικείμενο και τις ιδιότητές του. Ταυτόχρονα, μπορεί να είναι ιδέα μου, αλλά νομίζω ότι η γκάμα των διαφόρων items έχει μειωθεί ενώ οι ποσότητες με τις οποίες παρέχονται έχουν αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον, πολλά από αυτά έχουν ιδιαίτερα μεγάλη δραστικότητα, παρέχοντας σημαντικά buffs για σύντομο χρονικό διάστημα. Σε μια δύσκολη μάχη αυτό το έξτρα πλεονέκτημα μπορεί να κάνει την διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου και το Sekiro πολλές φορές τοποθετεί στρατηγικά αυτά τα αντικείμενα πριν από περιοχές όπου πιθανότατα θα τα χρειαστείτε. Με δυο λόγια: χρησιμοποιήστε άφοβα.

Git gud

Η δυσκολία των Souls games είναι γνωστή και αδιαμφισβήτητη, αλλά πάντα υπήρχε ένας τρόπος να αμβλυνθούν τα τυχόν difficulty spikes που μπορεί να συναντούσε ένας παίκτης. Λίγο grinding και level up των σχετικών stats, αλλαγή της πανοπλίας ώστε να αντιμετωπίζει συγκεκριμένα Status effects, ή ακόμα και ένα suicide run σε μια endgame περιοχή του χάρτη προκειμένου να αρπάξουμε ένα χρήσιμο αντικείμενο ή όπλο, οι RPG μηχανισμοί αυτών των τίτλων έκαναν τέτοιες τεχνικές σχετικά αποτελεσματικές. Σίγουρα όχι τόσο αποτελεσματικές όσο η εκμάθηση των attack patterns ενός boss, τα γρήγορα αντανακλαστικά και γενικότερα η ικανότητα του παίκτη, αλλά σε μια δύσκολη μάχη, μπορούσαν να προσφέρουν ένα σχετικό πλεονέκτημα.

Το Sekiro από την άλλη είναι πολύ γραμμικότερο, αφαιρώντας τους περισσότερους από αυτούς τους μηχανισμούς. Το όπλο με το οποίο ξεκινάτε το παιχνίδι είναι αυτό που θα χρησιμοποιείτε μέχρι το τέλος, δεν υπάρχει η δυνατότητα για διαφορετικά character builds, ενώ η αναβάθμιση των stats έχει αντικατασταθεί από πολλαπλά skill trees. Μάλιστα, ενώ είναι δυνατόν να μαζέψετε skill points με λίγο grinding, δεν θα αποδειχτούν εξίσου χρήσιμα όσο οι προαναφερθέντες μηχανισμοί καθώς δρουν συμπληρωματικά στις ικανότητες του παίκτη, δεν τις αναπληρώνουν. Επιπλέον, ενώ μπορείτε να αναβαθμίσετε χαρακτηριστικά όπως το Vitality, το Posture και το Attack Power, τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι διαθέσιμα μόνο αν νικήσετε δυνατά bosses και mini bosses.

Επομένως, εάν κολλήσετε σε ένα boss ή μια περιοχή γεμάτη εχθρούς, η λύση είναι μια. Δοκιμάστε να εξερευνήσετε κάπου αλλού. Μια ομοιότητα του Sekiro με τα Soulsborne games είναι ότι ανά πάσα στιγμή θα έχετε να εξερευνήσετε 2-3 μονοπάτια, τα οποία θα οδηγούν σε διαφορετικές περιοχές, με διαφορετικά bosses. Στην καλύτερη, η αλλαγή σκηνικού θα σας ξεμπλοκάρει αρκετά ώστε όταν επιστρέψετε να μπορέσετε να προσπεράσετε το εμπόδιο. Στην χειρότερη, ένα διαφορετικό boss ίσως σας δώσει το τελευταίο Prayer Beed προκειμένου να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας και να επιστρέψετε δριμύτεροι.

Μην ξεχάσετε να επιστρέφετε συχνά στην hub area. NPCs που συναντήσατε έξω στον κόσμο μπορεί να έχουν εμφανιστεί εκεί, ή ίσως ένας χαρακτήρας έχει να σας πει κάτι καινούριο. Ή απλά ίσως είναι ώρα για λίγη ακόμα προπόνηση με τον Hanbei the Undying…

Πηγή: IGN Greece