Αλλαγές για τους υποψήφιους που θέλουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιφυλάσσει το νέο σύστημα εισαγωγής που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα, όπως γράφει η “Καθημερινή” στο καινούργιο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργείται ένα νέο επιστημονικό πεδίο το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016 από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου. Παράλληλα, ενώ οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώνουν σχολές επιλέγοντας μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο (όπως ήδη προβλέπεται), διάφορες σχολές θα ενταχθούν σε περισσότερα του ενός πεδία.
Το ίδιο θα συμβεί και με τις στρατιωτικές σχολές, το σύστημα εισαγωγής στις οποίες θα παραμείνει το ίδιο χωρίς να δημιουργηθεί νέο επιστημονικό πεδίο. Οι αλλαγές αυτές οδηγούν το νέο σύστημα ακόμη πιο κοντά σε εκείνο των δεσμών που εφαρμόστηκε πριν από 30 χρόνια, από το 1983 έως το 1998.
Ειδικότερα, χθες, στο υπουργείο Παιδείας έγινε σύσκεψη μεταξύ των ηγεσιών της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Διεξαγωγής των Εξετάσεων, στην οποία μελετήθηκε ο τρόπος ένταξης του μαθήματος της Πληροφορικής στα υπό εξέταση πανελλαδικά μαθήματα από το 2016. Παράλληλα, εξετάστηκε σε ποιο επιστημονικό πεδίο θα ενταχθούν Σχολές και Τμήματα τα οποία δεν μπορούν να κατηγοριοποιηθούν εύκολα μεταξύ των Ανθρωπιστικών και των Θετικών σπουδών, που είναι οι δύο ομάδες προσανατολισμού από τις οποίες πρέπει να επιλέξουν οι μαθητές της Β’ Λυκείου.
Για παράδειγμα, σε ποιο πεδίο εντάσσονται τα τμήματα Ψυχολογίας και Φυσικής Αγωγής; Το Τμήμα Βρεφονηπιοκόμων ανήκει στα Παιδαγωγικά τμήματα, στις Κοινωνικές Επιστήμες, τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες ή μήπως τις Επιστήμες Υγείας; Ενδεικτικά, όπως ανέφερε χθες στην “Κ” ο εκπαιδευτικός-αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, “οι Νομικές θα ανήκουν στο πεδίο των Ανθρωπιστικών σπουδών. Ομως, τα τμήματα των Πολιτικών Επιστημών, που συνήθως δηλώνουν οι υποψήφιοι στο μηχανογραφικό τους μετά τις Νομικές, πού θα ενταχθούν; Στο πεδίο των Ανθρωπιστικών σπουδών ή σε εκείνο των Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτικών σπουδών, όπως λέει ο τίτλος του; Το ίδιο ερώτημα ισχύει για τα τμήματα Κοινωνιολογίας και ΜΜΕ. Θα απαιτείται εξέταση στα Αρχαία ή τα Μαθηματικά;”.
Ειδικότερα, συμφωνα με το δημοσίευμα, ο μαθητής στη Β΄ Λυκείου πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις: Ανθρωπιστικών και Θετικών σπουδών. Στη Γ΄ Λυκείου με βάση το αρχικό σύστημα θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ πέντε επιστημονικών πεδίων. Παρότι συνεχίζεται ο θεσμικός διάλογος για τις αλλαγές, για να κλείσουν οι εκκρεμότητες του συστήματος, προκρίνονται τα εξής:
. Η ένταξη της Πληροφορικής θα δημιουργήσει νέο πεδίο, που θα είναι προέκταση του 2ου. Οσοι υποψήφιοι επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές Χημείας θα επιλέγουν το 2ο πεδίο, όσοι σε σχολές Πληροφορικής το 3ο, ενώ οι υπόλοιπες σχολές (π.χ. Μαθηματικά) θα ενταχθούν και στα δύο πεδία.
. Ανάλογη διαχείριση θα γίνει και για τα Τμήματα που σήμερα είναι σε περισσότερα του ενός πεδία. Για παράδειγμα, τα ΤΕΦΑΑ θα ενταχθούν και στο 1ο και στο 6ο πεδίο, ενώ διπλή θέση θα έχουν και Τμήματα όπως Βρεφονηπιοκόμων και Ψυχολογίας. Από τη βασική κατηγοριοποίηση αντικειμένων προκύπτουν τρεις ομάδες: Ανθρωπιστικών σπουδών η πρώτη, Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτικών σπουδών η δεύτερη, και Θετικών σπουδών η τρίτη.
. Οι στρατιωτικές σχολές θα είναι ενταγμένες στα διάφορα πεδία όπως τώρα (π.χ. η Ευελπίδων σε 2ο και 3ο, η Στρατιωτική Ιατρική στο 4ο). Δεν προκρίνεται η δημιουργία αυτόνομου πεδίου, διότι σε αυτή την περίπτωση το ενδιαφέρον θα είναι πολύ περιορισμένο. Π.χ., φέτος η βάση της Στρατιωτικής Ιατρικής έκανε υπερπτήση στα 19.330 μόρια. Εάν η Στρατιωτική Ιατρική ενταχθεί σε ξεχωριστό πεδίο, ο υποψήφιος με 19.329 μόρια δεν θα μπορεί να διεκδικήσει καμία άλλη Ιατρική, τη στιγμή που η Αθηνών είχε 19.233 μόρια!
Πηγή: www.news.gr