Η Φόρμουλα Ένα έβαλε τέλος στο... πείραμα των διπλών βαθμών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ επανέφερε προσωρινά το γκραν πρι της Νότιας Κορέας στο καλαντάρι του 2015, το οποίο περιλαμβάνει πλέον τον αριθμό ρεκόρ των 21 αγώνων.

Η Φόρμουλα Ένα έβαλε τέλος στο… πείραμα των διπλών βαθμών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ επανέφερε προσωρινά το γκραν πρι της Νότιας Κορέας στο καλαντάρι του 2015, το οποίο περιλαμβάνει πλέον τον αριθμό ρεκόρ των 21 αγώνων. Μετά τη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, που έλαβε χώρα στην Ντόχα, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε το νέο καλαντάρι της Φόρμουλα Ένα για το 2015, στο οποίο η Νότια Κορέα είναι ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς (με την υποσημείωση ότι πρέπει να επικυρωθεί) και έχει προγραμματιστεί για τις 3 Μαΐου, ενώ μία εβδομάδα αργότερα θα διεξαχθεί το ισπανικό γκραν πρι στη Βαρκελόνη. Η επιστροφή της Νότιας Κορέας μετά το «κόψιμό» της για το 2014, καθώς ήταν ένας από τους λιγότερο δημοφιλείς και με τη μικρότερη προσέλευση θεατών αγώνες, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει οικονομική ζημία, ήταν μια έκπληξη, ωστόσο η προηγούμενη απροθυμία των ομάδων το καλαντάρι να έχει περισσότερους από 20 αγώνες προκάλεσε άμεσα αμφιβολίες για την πιθανότητα να διεξαχθεί τελικά.

Η νέα σεζόν αρχίζει στις 15 Μαρτίου στην Αυστραλία. Επίσης, το Μεξικό επιστρέφει στο καλαντάρι μετά από απουσία 23 χρόνων, με έναν αγώνα που είναι προγραμματισμένος για την 1η Νοεμβρίου στην Πόλη του Μεξικού και την πίστα “Autodromo Hermanos Rodriguez”, η οποία φιλοξένησε το τελευταίο γκραν πρι Φόρμουλα Ένα που διεξήχθη στη χώρα, το 1992. Η Κίνα γίνεται το τρίτο γκραν πρι της σεζόν, στις 12 Απριλίου, παίρνοντας τη θέση που είχε αρχικά το Μπαχρέιν στο προηγούμενο σχέδιο του αγωνιστικού προγράμματος. Πλέον το Μπαχρέιν είναι προγραμματισμένο για τις 19 Απριλίου.

Οι αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς της Φόρμουλα Ένα συμπεριλαμβάνουν την απόφαση να εγκαταλειφθεί το πολυσυζητημένο πείραμα με τους διπλούς βαθμούς, το οποίο τέθηκε φέτος σε ισχύ για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι, αλλά δεν ήταν δημοφιλές μεταξύ των φιλάθλων, ενώ λίγο έλειψε να κρίνει τον πρωταθλητή στους οδηγούς, αφού ο -τελικός νικητής- Λιούις Χάμιλτον κινδύνευσε να χάσει τον τίτλο από τον «ομόσταυλό» του στη Μερτσέντες, Νίκο Ρόσμπεργκ, παρότι ο Βρετανός είχε 10 νίκες στη σεζόν έναντι πέντε του Γερμανού.
Επίσης εγκαταλείφθηκε το σχέδιο των εκκινήσεων από στάση, μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας από την πίστα, ωστόσο υπήρξε συμφωνία για ένα σύστημα «εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας». «Κανονικά θα χρησιμοποιείται όταν χρειάζονται διπλές κίτρινες σημαίες σε οποιοδήποτε τμήμα της πίστας και οι αγωνιζόμενοι ή το προσωπικό ενδέχεται να βρίσκονται σε κίνδυνο, αλλά οι συνθήκες δεν είναι τέτοιες που να δικαιολογούν τη χρήση του ίδιου του αυτοκινήτου ασφαλείας» αναφέρει η FIA στην ανακοίνωσή της.

Επιπρόσθετα, από το 2016, αλλάζουν οι κανονισμοί για την υποχρεωτική άδεια οδήγησης (Super Licence), προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί είναι τουλάχιστον 18 ετών, προτού μπορέσουν να κάνουν το ντεμπούτο τους, ενώ θα πρέπει να έχουν μετάσχει για τουλάχιστον δύο χρόνια σε μικρότερα πρωταθλήματα Φόρμουλα. Εάν αυτή η αλλαγή εφαρμοζόταν από το 2015, θα κρατούσε εκτός Φόρμουλα Ένα τον 17χρονο (30/9/1997) Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος θα κάνει το Μάρτιο στη Μελβούρνη ντεμπούτο με την Toro Rosso.

Σε τεχνικό επίπεδο, άλλαξαν οι κανονισμοί για τη χρησιμοποίηση περισσότερων μονάδων ισχύος και των στοιχείων τους από το προβλεπόμενο και πλέον η αλλαγή ολόκληρης μονάδας ισχύος δεν θα τιμωρείται με κάποια ποινή, ωστόσο θα επισύρουν αθροιστικά ποινές οι αλλαγές μεμονωμένων στοιχείων της μονάδας ισχύος.
Τέλος, η FIA ανακοίνωσε ότι έχει συγκληθεί για τις 18 Δεκεμβρίου συνάντηση του “Strategy Group” της Φόρμουλα Ένα, κάποια από τα θέματα της οποίας θα είναι η εξεύρεση τρόπων για τη μείωση του κόστους και η βελτίωση του θεάματος.