Το αντίκτυπο που είχε σε όλη την Αμερική η μεταγραφή του Λιονέλ Μέσι στο MLS το έχουμε καταλάβει. Με το πρώτο που πάτησε το πόδι του στην άλλη μεριά του Ατλαντικού τα φώτα του παγκόσμιου ποδοσφαίρου στράφηκαν εκεί. Τα εισιτήρια εξαφανίζονται σε κάθε παιχνίδι της Ίντερ Μαϊάμι, είτε παίζει εντός, είτε αγωνίζεται εκτός έδρας. Διασημότητες ξαφνικά απέκτησαν ενδιαφέρον για το ποδόσφαιρο στην Αμερική και παίκτες παγκόσμιας εμβέλειας γύρισαν την πλάτη στην Ευρώπη και στα πετροδόλαρα των σεΐχηδων.
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ υπήρξε ένας από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές στον κόσμο, αλλά πλέον ίσως να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των παραγόντων. Ο Άγγλος κατάφερε να πείσει τον, κατά πολλούς, GOAT του αθλήματος να αφήσει πίσω το όνειρο της επιστροφής στην ομάδα της καρδιάς του και στην πόλη που τον λατρεύει ως Θεό, για να μετακομίσει στο Μαϊάμι.
Τα δάκρυά του στο ντεμπούτο του Μέσι μιλούν από μόνα τους. Ζόρντι Άλμπα, Μπούσκετς και Σουάρες ακολούθησαν τον φίλο τους «χτίζοντας» μία υπερομάδα στο MLS. Αυτός ήταν ο πρώτος λόγος που το στοίχημα μετατράπηκε σε όνειρο για τους ιδιοκτήτες της Ίντερ Μαϊάμι.
Ο Μέσι… νίκησε τον Κριστιάνο Ρονάλντο
Τα πλάνα της ομάδας θα μπορούσαν να επιτευχθούν μόνο με τον Λιονέλ Μέσι ή τον Κριστιάνο Ρονάλντο. Ο Πορτογάλος προτίμησε να αυξήσει τον τραπεζικό του λογαριασμό στη Σαουδική Αραβία, αποδεχόμενος την πρόταση της Αλ Νασρ Ριάντ. Έχοντας δείγματα για να συγκρίνουμε, διαπιστώνουμε πως το impact που είχε ο Κριστιάνο Ρονάλντο στο αραβικό ποδόσφαιρο δεν είναι το ίδιο με αυτό που είχε ο Μέσι στο αμερικανικό.
Οι ροζ μπλούζες της Ίντερ Μαϊάμι πλέον ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο και βλέπεις παντού fans του ποδοσφαίρου να τριγυρίζουν με τη φανέλα του Μέσι. Αντίθετα, οι πωλήσεις των εμφανίσεων της Αλ Νασρ δεν είναι αυτές που θα επιθυμούσαν οι άνθρωποι του συλλόγου.
Αποκαλύπτοντας τη δύναμη της ψηφιακής στρατηγικής
Η Ίντερ Μαϊάμι, πνευματικό τέκνο του Ντέιβιντ Μπέκαμ, ανέβηκε γρήγορα στο προσκήνιο στον κόσμο του ποδοσφαίρου, αφήνοντας το αποτύπωμά της παρά τη σχετικά σύντομη ύπαρξή της. Στο επίκεντρο αυτής της επιτυχίας βρίσκεται η καινοτόμος ψηφιακή στρατηγική της, η οποία είναι σχολαστικά σχεδιασμένη για να εμπλέκει τους οπαδούς και να ενισχύει την παρουσία του εμπορικού σήματος του συλλόγου.
Η στρατηγική αυτή αρχικά είχε τρία στάδια:
Στρατηγική αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η Ίντερ Μαϊάμι αξιοποιεί όλες τις πλατφόρμες και εξειδικευμένα αθλητικά blogs για τη διάδοση διορατικού περιεχομένου σχετικά με την πορεία του συλλόγου. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο προάγει τη διαφάνεια, αλλά δημιουργεί επίσης μια άμεση σύνδεση με τους οπαδούς, ενισχύοντας την αίσθηση του ανήκειν.
Επιδραστικές υπογραφές παικτών: Η υπογραφή παγκόσμιων εικόνων όπως ο Λιονέλ Μέσι, Λουίς Σουάρες, Ζόρντι Άλμπα και Μπούσκετς έχει ενισχύσει σημαντικά την προβολή της Ίντερ Μαϊάμι. Τέτοιες υπογραφές όχι μόνο προσελκύουν την προσοχή, αλλά δημιουργούν επίσης τεράστιο buzz στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγώντας στη δέσμευση.
Καινοτομία στο Merchandising: Η ανάλυση της Scrappy Apparel αποκαλύπτει πως η στρατηγική merchandising της Ίντερ Μαϊάμι, ειδικά κατά τη διάρκεια της «εποχής Μέσι», υπήρξε καθοριστική για την εδραίωση της παρουσίας της… μάρκας.
Στην ουσία, η ψηφιακή στρατηγική της Inter Miami CF υπήρξε καθοριστική για την αλματώδη άνοδό της. Αξιοποιώντας στρατηγικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις εντυπωσιακές μεταγραφές και το καινοτόμο merchandising, ο σύλλογος χάραξε μια μοναδική θέση στο ποδόσφαιρο, γοητεύοντας το κοινό παγκοσμίως σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Η πολιτιστική Ίντερ Μαϊάμι του Λιονέλ Μέσι
Το πιο σημαντικό πράγμα για την Inter Miami CF ήταν η σύνδεση με τους ανθρώπους που ζουν στην περιοχή του Μαϊάμι. Η Φλόριντα, είναι η τρίτη μεγαλύτερη πολιτεία στις ΗΠΑ μετά την Καλιφόρνια και το Τέξας, ωστόσο περίπου το 70% του πληθυσμού είναι ισπανόφωνοι ή λατινοαμερικάνοι. Η πλειονότητα αυτών των ατόμων είναι από τη Βενεζουέλα, την Κολομβία, την Αϊτή, την Κούβα και την Τζαμάικα.
Σύμφωνα με τα πρώτα κείμενα που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα της ομάδας, στους στόχους των ιδιοκτητών -ίσως ο μεγαλύτερος όλων- ήταν να κάνει τους φίλους του ποδοσφαίρου σε όλη τη γη να θέλουν να βρεθούν στο Μαϊάμι. Με την έλευση του Μέσι το πέτυχε και φάνηκε από τη ραγδαία αύξηση των εισιτηρίων και την παρουσία στις εξέδρες του γηπέδου ανθρώπων από όλες τις φυλές και από όλα τα μέρη του κόσμου.
Οι κινήσεις της διοίκησης της ομάδας για την επάνδρωση του ρόστερ ήταν προσεκτικές και μελετημένες. Μόνο τέσσερις από τους 29 ποδοσφαιριστές που βρίσκονται στον σύλλογο έχουν μόνο αμερικανική υπηκοότητα, ενώ οι υπόλοιποι 25 προέρχονται από την Αργεντινή, την Ουρουγουάη, την Κολομβία, το Εκουαδόρ, τη Χιλή, την Αϊτή, τον Καναδά, την Τζαμάικα, την Αγγλία, την Ισπανία, την Ουκρανία, την Πορτογαλία και τη Γερμανία. Στο παρελθόν, έχουν φορέσει τη φανέλα και παίκτες μεταξύ άλλων από τη Βενεζουέλα, το Μεξικό, το Πουέρτο Ρίκο, το Γκουάμ, τον Παναμά, το Βιετνάμ, τη Ζάμπια, τη Βραζιλία και τη Γαλλία.
Η Ίντερ είναι τόσο πολιτιστική όσο και η πόλη του Μαϊάμι. Ήταν σημαντικό για τη διοίκηση οι τοπικοί φίλαθλοι να έχουν στην ομάδα έναν παίκτη από τη χώρα τους ή τη χώρα της καταγωγής τους. Να αγκαλιάσουν και να δεθούν με τον σύλλογο. Και το κατάφερε, καθώς η Ίντερ Μαϊάμι διαθέτει έξι τμήματα υποδομών ξεκινώντας από την ομάδα U12. Όλοι οι νεαροί ποδοσφαιριστές προέρχονται από τις περιοχές της Φλόριντα!
Ο Μέσι ολοκλήρωσε το παζλ της στρατηγικής
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω η ψηφιακή στρατηγική της ομάδας παίζει σημαντικό ρόλο στην ύπαρξη του συλλόγου. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ γνωρίζει καλά τη δύναμη των Social Media και πόσο εύκολα μπορεί να γίνει με αυτόν τον τρόπο η διάχυση το ονόματος και του logo της ομάδας σε όλον τον κόσμο. Μέσα από τους δικούς του λογαριασμούς ξεκίνησε η αύξηση των ακολούθων της Inter και πλέον χρειαζόταν ακόμα έναν συμπαίκτη με τεράστια βάση που θα εκτόξευε τον αριθμό αυτόν. Ο Άγγλος έχει 86 εκ. ακολούθους στο Instagram, περισσότερους από όσους έχει η αγαπημένη του Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
Οι «Κόκκινοι Διάβολοι» βρίσκονται στην 4η θέση με τις ομάδες από τα πέντε μεγαλύτερα πρωταθλήματα της Ευρώπης που έχουν τους περισσότερους followers στο Instagram. Δύο από τις τρεις πρώτες είναι οι πρώην ομάδες του Μέσι, η Μπαρτσελόνα και η Παρί Σεν Ζερμέν. Ο Αργεντίνος ήταν ο ιδανικός άνθρωπος για να φέρει την επιτυχία και σε αυτόν τον τομέα! Μαζί με τα γκολ του και τις ενέργειές του στον αγωνιστικό χώρο ο Μπέκαμ έβλεπε και τον αριθμό των Followers συνεχώς να αυξάνεται.
Το logo της ομάδας ταξιδεύει πλέον σε όλον τον κόσμο μέσα από τα social του Λιονέλ Μέσι και τα έσοδα της ομάδας αυξάνονται. Ο Αργεντινός έχει 512 εκ. λογαριασμούς στο Instagram να τον ακολουθούν προκειμένου να μαθαίνουν τα νέα του και η Inter από 1 εκ. followers έφτασε τους 15 εκ. από τη στιγμή που ανακοίνωσε την απόκτηση του πρώην αστέρα της Μπαρτσελόνα.
Και μιλώντας για έσοδα, πριν την είσοδο του Μέσι στο MLS η πρωταθλήτρια του 2022 LAFC είδε τους τραπεζικούς της λογαριασμούς να αυξάνονται κατά 116 εκ. δολάρια. Η Ιντερ Μαϊάμι ξεπέρασε τα 120 εκ. δολάρια το 2023 έχοντας τον Μέσι για μισό χρόνο στο ρόστερ της το 2023. Οι άνθρωποι της ομάδας υπολογίζουν πως θα κλείσουν το 2024 έχοντας ετήσια έσοδα 224 εκ. δολάρια. Περισσότερα από το 50% θα προέλθουν από το Digital κομμάτι και τα υπόλοιπα από χορηγούς και εισιτήρια.
Ο Μέσι αποτελεί τον σύγχρονο Μύδα του ποδοσφαίρου και η παρουσία του είναι συνδεδεμένη με τη λέξη επιτυχία!