Αισιόδοξος πως θα βρεθεί σύντομα λύση στο θέμα της «Αγιά Σοφιάς», εμφανίστηκε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος. Ο επικεφαλής του πρότζεκτ τόνισε πως μια νομοθετική ρύθμιση θα έδινε το δικαίωμα στην ΑΕΚ να ξεκινήσει τα έργα για την κατασκευή του νέου της γηπέδου.

Αισιόδοξος πως θα βρεθεί σύντομα λύση στο θέμα της «Αγιά Σοφιάς», εμφανίστηκε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος. Ο επικεφαλής του πρότζεκτ τόνισε πως μια νομοθετική ρύθμιση θα έδινε το δικαίωμα στην ΑΕΚ να ξεκινήσει τα έργα για την κατασκευή του νέου της γηπέδου, στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας. Ο Ανδριόπουλος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΠΟΡ FM». Αναλυτικά δήλωσε:

Για την τελευταία εξέλιξη που αφορά τα ύψη του γηπέδου: «Όπως ξέρουμε όλοι, μετά από περίπου 3,5 χρόνια έχουμε ολοκληρώσει μία διαδικασία, όπου βρισκόμαστε πλέον από τις 15 Ιανουαρίου στην ευχάριστη θέση – όπως λέμε – να εγκριθεί η οικοδομική άδεια. Εκκρεμεί ένα εντελώς τυπικό χαρτί, και το τονίζω αυτό, το οποίο λέγεται “έγκριση υψομέτρων” και το εκδίδουν οι δήμοι ανά την Ελλάδα και αυτό γίνεται σε χιλιάδες περιπτώσεις κάθε χρόνο. Τονίζω λοιπόν, ότι ο δήμος “εκμεταλλεύεται” ένα κενό του νόμου και με ένα εντελώς τυπικό χαρτί, καθυστερεί την έκδοση της άδειας. Σας θυμίζει πως έχει ψηφιστεί νόμος, ο οποίος προσβλήθηκε όπως είχε δικαίωμα ο δήμος και κάθε πολίτης να κάνει, εγκρίθηκε από το ΣτΕ, κρίθηκε νόμιμος παμψηφεί και μετά η διοίκηση έχει εκδώσει τα πιο σοβαρά έγγραφα για την έκδοση της άδειας, που ήταν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εγκρίθηκε με σημειώσεις μετά από διαβούλευση η αρχιτεκτονική μελέτη». 

Για τις θέσεις του Δήμου για το θέμα των υψομετρικών μελετών: «Αυτό λέγεται “τένις”. Σας λέω μετά λόγου γνώσεως, αν ήθελε ο Δήμος, αυτό το τυπικό χαρτί θα είχε βοηθήσει ο ίδιος να είχε εκδοθεί εδώ και αρκετό καιρό, από τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο που του υποβλήθηκε. Τώρα, για να απαντήσω και σε λεπτομέρειες, η υψομετρική μελέτη της περιοχής είναι δεδομένη, αν και ο Δήμος Νέας Φιλαδέλεφιας δεν έχει υψόμετρα η υπηρεσία του σε αντίθεση με άλλους δήμους. Αυτό που πατάνε πάνω είναι η μελέτη της υπογειοποίησης και λένε πως υπάρχει δεν υπάρχει μελέτη αλλά προμελέτη, η οποία έχει γίνει αποδεκτή και έχει εγκριθεί όσον αφορά τα υψόμετρά της από την Περιφέρεια. Άρα ο Δήμος με αυτό το χαρτί θα μπορούσε από τον Δεκέμβριο να έχει εκδώσει την έκθεση της υψομετρικής μελέτης. Επειδή, όμως, αρνείται να βοηθήσει στην έκδοση της άδειας, κάτι που είναι πάγια θέση του, και βασίζεται σε ένα τυπικό χαρτί για το οποίο υπάρχει κενό στο νόμο και, αξιοποιώντας αυτό το κενό στο νόμο, για αυτό υπάρχει καθυστέρηση». 

Για το κενό στο νόμο που επικαλείται η ΑΕΚ: «Ο προηγούμενος ΓΟΚ (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός) της χώρας που άλλαξε το 2013 είχε μία παράγραφο σαφέστατη έλεγε πως όταν οι Δήμοι δεν εκδίδουν άδειες, αυτή η αρμοδιότητα μεταφέρεται στη νομαρχία. Ο νέος ΓΟΚ δεν προέβλεψε την ίδια παράλειψη, χωρίς βέβαια να την καταργεί. Άρα ερμηνευτικά εξακολουθεί να ισχύει και αντί για τις Νομαρχίες που υπήρχαν, να εκδίδουν τις άδεις οι Περιφέρειες. Δεν θέλουμε να ρισκάρουμε, ούτε εμείς ούτε η Περιφέρεια, και να έχει πρόβλημα η ΑΕΚ. Αν δεν υπήρχε αυτή η παράλειψη, τότε θα ήταν όλα κανονικά στην ΑΕΚ. Θα συμπληρωθεί ένα κενό του νόμου, δεν θα γίνει χάρη στην ΑΕΚ». 

Για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην περιοχή από την δημιουργία του νέου γηπέδου της ΑΕΚ, σύμφωνα με όσα επικαλείται ο Δήμος: «Το πρώτο σκέλος της απάντησης θα είναι με χιούμορ και το δεύτερο πιο επιστημονικό. Εμένα κάθε βράδυ, όταν κοιτάω τον ουρανό, δεν μου αρέσει η θέση της Γης με την Αφροδίτη, είναι λίγο δυσανάλογη… Τώρα ας σοβαρευτούμε, αυτά όλα καταρχάς εγκρίθηκαν από την ανώτατη επιστημονική υπηρεσία της χώρας και όσον αφορά το πολεοδομικό σκέλος, όταν συντάχθηκε η αιτιολογική έκθεση του νόμου, και το γήπεδο υπήρχε ιστορικά εκεί 80 χρόνια, χωρίς να δημιουργεί θερμικά φαινόμενα και να είναι ασύμβατο με τον προσφυγικό οικισμό και επικαιροποιημένο το 2016 το Κεντρικό Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο της χώρας έκρινε όλα αυτά και αποτελείται από ένα πολλούς αρχιτέκτονες του Πολυτεχνείου και όχι μόνο, και δεν διατυπώθηκε επιστημονικά ποτέ κανένα τέτοιο σχόλιο. Αντιθέτως μάς ζητήθηκαν αρχιτεκτονικά στοιχεία για τις όψεις, τα οποία διορθώσαμε, μας ζητήθηκε αν μπορούμε να κατεβάσουμε το ύψος του κτιρίου και του σκεπάστρου, και εμείς το μειώσαμε κατά διπλάσιο μέγεθος. Ο Δήμος δεν ακριβολογεί όταν βγάζει ανακοινώσεις. Μας ζητήθηκε από την αρχιτεκτονική επιτροπή να κάνουμε προσπάθεια μείωσης του ύψους και συζητήθηκε αρχικά το 1 μέτρο και εμείς για να βοηθήσουμε και την αρχιτεκτονική επιτροπή , το ΚΕΣΑ και τον ίδιο τον δήμο, επειδή πάντα ακούγαμε τα αιτήματα του Δήμου από τις πρώτες συναντήσεις που είχαμε μαζί του. Αυτό δεν κατέβηκε μαγικά, αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε τις μελέτες, υποβάλλαμε ξανά μελέτες, μπήκε σε νέα κόστη η ΑΕΚ, μειώσαμε ορισμένα πράγματα για να ικανοποιήσουμε αυτό το αίτημα. Ο όγκος και το μέγεθος του γηπέδου, για να το ξεκαθαρίσουμε, και η χωρητικότητα είναι μικρότεροι από το παλαιό γήπεδο, και σας διαβεβαιώνω για αυτό, και επειδή το αρχιτεκτόνημα είναι καινούργιο, είναι πολύ πιο όμορφο, λιτό και βιοκλιματικό από αυτό το συνονθύλευμα μπετόν που υπήρχε μέχρι το 2002, όπως σας το λέω είναι». 

Για το πόσες εγκρίσεις έχει πάρει μέχρι σήμερα η ΑΕΚ για το γήπεδο: «Έχουμε πάρει πάρα πολλές, δεκάδες εγκρίσεις για το γήπεδο. Τώρα για να μην ξεγελιόμαστε, ο Δήμος και δεν αναφέρομαι σε κανένα πρόσωπο, η σημερινή δημοτική αρχή ήταν αντίθετη στο σχέδιο αυτό πάντοτε. Όσες προσπάθειες και αν έγιναν να συγκεράσουμε τις απόψεις απέτυχαν τελικά. Επειδή έχω συζητήσει με τον κ. Βασιλόπουλο και την ομάδα του, το αίτημα ξέρετε ποιο ήταν; Να φτιάξει η ΑΕΚ γήπεδο 15.000 θέσεων. Καταρχάς επέμειναν επανειλημμένα για τα 2,5 στρέμματα που δήθεν επηρεάζουν το Άλσος που έχει άλλα 485 στρέμματα. Ας μην κάνω χαρακτηρισμούς και σχόλια για την κατάσταση που είναι σήμερα το Άλσος και αν επηρεάζεται από τα 2,5 στρέμματα που δόθηκαν στην ΑΕΚ. Αποδείξαμε στο Δήμο και στους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης του κ. Βασιλόπουλου, ότι τα 2,5 στρέμματα δεν τα είχε η ΑΕΚ το γήπεδο γινόταν 19,5 χιλιάδων θέσεων από 31.000. Αυτοί πίστευαν πάντα πως ισχύει η αναλογητικότητα και έλεγαν “πως στα 29 στρέμματα έχετε, χτίζετε γήπεδο 31.000 θέσεων, στα 27 πόσο; Γίνεται γήπεδο 28.000 θέσεων. Κάντε το λοιπόν με αυτά που έχετε”. Τους αποδείξαμε με ολόκληρη μελέτη πως δεν λειτουργεί έτσι ο σχεδιασμός και επειδή ήταν οριακό το οικόπεδο και οδηγούταν το γήπεδο στις 19 χιλιάδες θέσεις. Η ΑΕΚ δεν μπορεί να κάνει γήπεδο 18 και 16 χιλιάδων θέσεων, το καταλαβαίνετε αυτό». 

Για την κατάσταση που βρίσκονται τα 2,5 στρέμματα που δίνονται στην ΑΕΚ: «Τίποτα. Έχουν μετρηθεί κιόλας και έχουν περιγράφει στο νόμο, υπάρχουν 48 ή 58 δεν θυμάμαι ακριβώς δέντρα, στα οποία μερικά από αυτά υπάρχουν οι ρίζες τους, μερικά από αυτά υπάρχουν μόνο οι κορμοί τους και είναι παρατημένα. Είναι το τελευταίο κομμάτι που έχει ξεφτίσει. Στη θέση τους η ΑΕΚ θα φυτέψει 2.000 δέντρα. Ο κ. Βασιλόπουλος χρησιμοποιεί επιλεκτικά επιστημονικές απόψεις από συλλόγους και οργανώσεις, χωρίς να ακριβολογήσει. Ο νομοθέτης και αυτά δεν τα λέω εγώ, προέβλεψε ότι αυτά τα 2,5 στρέμματα είναι χρήσιμα για την βιωσιμότητα, χωρίς να επηρεάζεται το Άλσος για την κατασκευή του γηπέδου, και σε αντάλλαγμα στην αιτιολογική έκθεση του έργου έχει καταγράψει όλα τα ανταποδοτικά που οφείλει να δώσει η ΑΕΚ στον Δήμο για να λειτουργήσει το γήπεδο. Είναι γραμμένα όλα αυτά, τι θέλει να μας πει τώρα ο κ. Βασιλόπουλος».

Για το θέμα του αμαξοστάσιου στην περιοχή: «Τι να κάνει η Δικέφαλος και η ΑΕΚ; Ωραία ο κ. Βασιλόπουλος, όταν γίνεται η συζήτηση για το γήπεδο, τον έχω διαχρονικά να λέει: πρώτον ζητά η Πολιτεία να του δώσει κατά κυριότητα το Άλσος, που το έχει η δασική υπηρεσία και δεν μας αφορά αυτό. Εμείς ίσα-ίσα λέμε ότι συμμεριζόμαστε την άποψή του, να του δώσει η Πολιτεία το Άλσος, αν μπορεί να το συντηρεί και να το λειτουργεί. Το δεύτερο που λέει είναι πως θέλει 3.000 υπόγειες θέσεις στάθμευσης, κάτι που θα έπρεπε οι δημότες της Νέας Φιλαδέλφειας να τον “κυνηγήσουν” για αυτό. Θα καταστρέψει την πόλη αν συμβεί κάτι τέτοιο. Καταρχάς ένα υπόγειο πάρκινγκ σημαίνει επί 30 τμ. Είναι 90 τμ.. Θέλει, λοιπόν, λέει να φτιαχτεί στη Νέα Φιλαδέλφεια ένα υπόγειο πάρκινγκ 90.000 τμ., το οποίο κοστίζει 45 με 50 εκατ. ευρώ. Το γήπεδο κοστίζει από 50 έως 60 εκατ. ευρώ με όλα του τα έξοδα. Εγώ δεν σας λέω για το κόστος. Τα 3.000 αυτοκίνητα για να πάνε στη Ν. Φιλαδέλφεια και να φύγουν, θα διαλύσουν την πόλη και τους δημότες. Σας αναφέρω στατιστικά στοιχεία από το Καραϊσκάκη, το οποίο παρακολουθώ 12 χρόνια, επειδή και εκεί ήμουν πρότζεκτ μάνατζερ, 800 αυτοκίνητα κάνουν να φύγουν μία ώρα, με ένα καλύτερο οδικό δίκτυο σε σχέση με τη Νέα Φιλαδέλφεια. Ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας θα έπρεπε να ζητήσει μηδέν θέσεις στάθμευσης εκεί, θα έπρεπε το κίνητρο να είναι τα Μέσα σταθερής Μεταφοράς». 

Για τις ενστάσεις του Δήμου πως δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση στο γήπεδο με τα μέσα μεταφοράς: «Ο σταθμός του Περισσού και τα Πευκάκια, αν ο κ. Βασιλόπουλος συνεργαστεί και κάνουμε την ανάπλαση που έχουμε προτείνει ως ΑΕΚ, μέσα από τα παλιά βιομηχανικά κτίρια και τις εκτάσεις που έχει ο Δήμος, γίνεται μία ανάπλαση, σύμφωνα με την οποία η απόσταση από τον σταθμό γίνεται 550 μέτρα, γίνεται ένας καταπληκτικός πεζόδρομος, ο οποίος με την υπογειοποίηση συνδέει τους πεζούς κατευθείαν το γήπεδο με τον σταθμό Πευκάκια και τον Περισσό. Τα 1500 μέτρα δεν είναι μεγάλες αποστάσεις για όσους πηγαίνουν στο γήπεδο. Ο σχεδιασμός για το μέλλον, μην ξεχνάμε, είναι πως η γραμμή 4 του μετρό θα πάει μέχρι τον Περισσό. Άρα αυτή τη στιγμή αντί να λέει όσα λέει για τις θέσεις στάθμευσης θα έπρεπε να ακούσει με προσοχή αυτά που του προτείνουμε και να γίνει η ανάπλαση της περιοχή και τη σύνδεση της Νέας Φιλαδέλφειας με το τρένο. Αυτό γίνεται παντού: η Άρσεναλ έφτιαξε γήπεδο με μηδενικές θέσεις στάθμευσης, η Τσέλσι το ίδιο, στην Ισπανία κάνουν τα ίδια. Όλη η Ευρώπη αποτρέπει τα υπόγεια πάρκινγκ από το κέντρο των πόλεων για να μην διαλύονται από την κυκλοφορία».

Για τα ερασιτεχνικά τμήματα της ΑΕΚ: «Αυτά δεν είναι θέματα που πρέπει να προστατεύονται από τον Δήμο ή τους Δήμους. Τα ίδια ισχύουν στον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό, τον ΠΑΟΚ και στον Βοτανικό και παντού.. Έχει αποδειχθεί πως οι καινούργιες εγκαταστάσεις δημιουργούν τα απαραίτητα έσοδα από τα οποία το ποσοστό που αναλογεί στο ερασιτεχνικό σωματείο το κάνει υγιή. Υπάρχουν παραδείγματα για αυτό. Τα ερασιτεχνικά σωματεία ζουν και τροφοδοτούν τα τμήματά τους από τα αυξημένα έσοδα των ΠΑΕ που έχουν μοντέρνα γήπεδα και αυξάνουν τα έσοδά τους από τα εισιτήρια. Άρα η πρώτη απάντηση είναι πως για να εξυγιανθεί η Ερασιτεχνική ΑΕΚ και να αναπτυχθούν τα ερασιτεχνικά τμήματα χρειάζονται έσοδα, τα οποία προκύπτουν από τα εισιτήρια που έχει δικαιώματα. Το δεύτερον είναι πόσες και ποιες εγκαταστάσεις θα γίνουν στο γήπεδο είναι εσωτερική υπόθεση της ΑΕΚ και όλα αυτά που λέγονται είναι ανακρίβειες, θα γίνουν εγκαταστάσεις είναι συγκεκριμένες και θα συζητηθούν όταν υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος. Από εκεί και πέρα, το οικόπεδο είναι 29 στρέμματα, αν ήταν τόσο μεγάλο μέλημα και πόνημα του Δήμου που θα πάει η Ερασιτεχνική ΑΕΚ, θα έπρεπε να συναινέσει μαζί με την ΑΕΚ να της παραχωρηθούν 50 στρέμματα και να κάνει και όλα τα Ερασιτεχνικά τμήματα. Αυτό είναι αστεία όμως, εδώ δύο 2,5 στρέμματα ζήτησε η ΑΕΚ και έγινε πόλεμος. Χρειάστηκε να πάμε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο. Άρα το πού θα πάνε τα υπόλοιπα τμήματα μέσα από τα έσοδα που θα προκύψουν, θα βρεθούν και εγκαταστάσεις μέσα στο χώρο του γηπέδου και περιμετρικά στο Δήμο άλλες εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιούνται. Αυτή είναι η όλη απάντηση».

Για το αν υπάρχει πιθανότητα σύγκλισης με τον Δήμο: «Είμαι άνθρωπος πάντα του μέτρου και των συγκλίσεων, και ποτέ δεν οδήγησα τις συζητήσεις στα άκρα. Έχω μιλήσει πολλές φορές με τον Δήμο και θα το κάνω όταν χρειαστεί ξανά. Θα ήθελα να πω σε όλο τον κόσμο της ΑΕΚ, πως η σύγκρουση και τα επεισόδια δεν βοηθούν και σήμερα είναι το συλλαλητήριο, το έχω τονίσει σε συνδέσμους και τους παλαιμάχους. Είμαι εναντίον της βίας, και της λεκτικής και της σωματικής. Η διαφωνία είναι θεμιτή και ζητώ από όλους τους ΑΕΚτζήδες, αν θέλουν να κάνουν καλό στο γήπεδο, να διαμαρτυρούν χωρίς να εκτραχυνθούν και να χαθεί το μέτρο. Γιατί οι φασαρίες δεν θα βοηθήσουν. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι ότι κατά την άποψή μου ο Δήμος, έχοντας έναν νόμο ψηφισμένο από το ΣτΕ στα χέρια του, πρέπει να πάρει απόφαση πως το γήπεδο αυτό θα γίνει εκεί που προβλέπει ο νόμος και η Βουλή της χώρας. Δεν θα έπρεπε να το συζητάμε αυτό. Η ουσιαστική συζήτηση του Δήμου με την ΑΕΚ θα έπρεπε να είναι σήμερα τα ανταποδοτικά οφέλη του Δήμου. Αυτή τη συζήτηση την έκανα και ο Δήμαρχος την κατάλαβε, αλλά υποψιάζομαι πως δεν έχει στήριξη από ανθρώπους που περιβάλλεται. Είναι θεμιτό να υπάρχει διαφορά στις απόψεις. Η ουσιαστική λοιπόν κουβέντα θα έπρεπε να είναι σήμερα πώς θα γίνει καλύτερος ο Δήμος με το νέο γήπεδο, με ωραίο τρόπο. Θέλω επίσης να τονίσει πως το χαρτί που κουνάνε για την υπογειοποίηση είναι λάθος. Τον Ιούνιο του 2013 άρχισε η ομάδα μου και εγώ να ασχολούμαστε με τον νέο σχεδιασμό του γηπέδου. Η τότε Περιφέρεια θέλησε να ενεργοποιήσει την υπογειοποίηση, όπως είχε προέβλεπε ως Ολυμπιακό Έργο, αλλά πιο περιορισμένα. Τότε η Περιφέρεια μας είχε πει πως αν κάνουμε γήπεδο, θα πρέπει να γίνει η υπογειοποίηση για να βοηθηθεί ο Δήμος. Εμείς λοιπόν σχεδιάσαμε το γήπεδο, με το σχέδιο της Περιφέρειας για ένα Δημόσιο Έργο. Η τότε δημοτική αρχή ενέκρινε επί της αρχής την υπογειοποίηση και την μελέτη του γηπέδου με την υπογειοποίηση. Οδηγηθήκαμε λοιπόν από Περιφέρεια και Δήμο του 2013 να μελετήσουμε ένα γήπεδο με υπογειοποίηση μπροστά, το οποίο είναι και σωστό. Είναι τρέλα να συζητάμε σήμερα και να λέει ο Δήμος πως προτιμά να μην γίνει η υπογειοποίηση και να διαλύεται ο γύρω ο χώρος. Την υπογειοποίηση έπρεπε να την ζητά ο κόσμος, γίνει ή δεν γίνει το γήπεδο». 

Για το νομικό κενό που υπάρχει στο νόμο: «Ασχέτως με την ΑΕΚ πρέπει να γίνει αυτό, επειδή ο νόμος το είχε προβλέψει αυτό για χίλιες δυο τέτοιες περιπτώσεις. Και επίσης ο κόσμος δεν πρέπει να ξεχάσει πως εκδίδονται δεκάδες εγκρίσεις υψομέτρων σε όλους του Δήμους. Διαπιστώθηκε το κενό εξαιτίας του νομικού προβλήματος που αντιμετωπίζουμε». 

Για το σημερινό συλλαλητήριο: «Σήμερα η διαμαρτυρία θα πρέπει να είναι ειρηνική, πως η Κυβέρνηση στηρίζει το έργο μέσα από τις προτάσεις που έχουν γίνει, η αντιπολίτευση επίσης, ας κάνουμε υπομονή για να ξεπεράσουμε και αυτό το εμπόδιο».