Στο τελευταίο προσχέδιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε ελαφρώς χαμηλότερους πρόσθετους δασμούς για την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα . Επέβαλε τους προσωρινούς πρόσθετους δασμούς στις 5 Ιουλίου, αφού μια προκαταρκτική έρευνα διαπίστωσε ότι οι κατασκευαστές στην ασιατική υπερδύναμη επωφελούνταν από άδικες επιδοτήσεις εντός της αλυσίδας εφοδιασμού.
Το σχέδιο πρότασης αντικατοπτρίζει τα σχόλια των Κινέζων παραγωγών σχετικά με τους προσωρινούς πρόσθετους δασμούς που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές Ιουλίου και λαμβάνει επίσης υπόψη τα μέχρι τώρα πορίσματα των Βρυξελλών στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο. Σύμφωνα με τις εξηγήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πρόκειται για ένα ενδιάμεσο διαδικαστικό βήμα , επί του οποίου τα μέρη της διαδικασίας θα μπορούν να διατυπώσουν σχόλια.
Αφού οι Βρυξέλλες επέβαλαν προσωρινό πρόσθετο δασμό 17,4% στα αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κινεζικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD, 20% στα αυτοκίνητα της Geely και 38,1% σε αυτοκίνητα της κατασκευάστριας SAIC , αυτοί μειώθηκαν ελαφρώς στο προσχέδιο.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, πρόσθετοι δασμοί 17% θα ισχύουν για την BYD, 19,3% για την Geely και 36,3% για τη SAIC .
Για άλλους κατασκευαστές αλλά και παγκόσμιες πολυεθνικές που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, οι Βρυξέλλες επέβαλαν αρχικά κατά μέσο όρο 21% πρόσθετους δασμούς και τώρα προτείνουν 21,3%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα την έρευνα στις 4 Οκτωβρίου πέρυσι και στις 4 Ιουλίου του τρέχοντος έτους δημοσίευσε κανονισμό για την εισαγωγή προσωρινών πρόσθετων τελωνειακών δασμών. Αυτά τέθηκαν σε ισχύ μια μέρα αργότερα.
Σήμερα, αποκαλύφθηκε στους εμπλεκόμενους στη διαδικασία το σχέδιο απόφασης για την εισαγωγή οριστικών πρόσθετων δασμών και τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν προθεσμία δέκα ημερών για να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους. Στη συνέχεια, η Επιτροπή θα παρουσιάσει την τελική απόφαση στα κράτη μέλη. Αν δεν υπάρξει συμφωνία ή απόφαση, οι Βρυξέλλες πρέπει να θεσπίσουν οριστικά μέτρα το αργότερο τέσσερις μήνες μετά την επιβολή των προσωρινών δασμών. Τυχόν μέτρα θα ισχύουν για πέντε χρόνια με δυνατότητα παράτασης.
Πηγή: avto-magazin.metropolitan