Το gameplay trailer για το Civilization 7 σηματοδότησε το τέλος μιας αναμονής αρκετών χρόνων για την αποκάλυψη του νέου τίτλου της σειράς.

Παρά το γεγονός ότι το gameplay ακολουθεί τη γνωστή συνταγή που καθιέρωσε τη σειρά ως πρωταγωνιστή του είδους στρατηγικής, ένα νέο χαρακτηριστικό του Civilization 7 υπόσχεται να το κάνει πιο ελκυστικό για ένα ευρύτερο κοινό. Η καινοτόμα λειτουργία «Age Transition» επιτρέπει στους παίκτες να αναθεωρούν τις στρατηγικές τους στο τέλος κάθε εποχής, προσφέροντας τη δυνατότητα διόρθωσης της πορείας τους, κάτι που μπορεί να καταστήσει το Civilization 7 την πιο προσιτή έκδοση της σειράς μέχρι σήμερα.

Η εισαγωγή της «Μετάβασης Εποχών» φέρνει μια σημαντική αλλαγή στον ρυθμό του παιχνιδιού. Σε προηγούμενους τίτλους του Civilization, οι παίκτες μπορούσαν εύκολα να παγιδευτούν σε μια αδιέξοδη κατάσταση λόγω λανθασμένων αποφάσεων που πάρθηκαν ώρες νωρίτερα. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό όμως διευκολύνει την επαναφορά από μία στρατηγική αστοχία. Με τη δυνατότητα όχι μόνο να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους στο τέλος κάθε εποχής, αλλά και να δουν πώς οι αποφάσεις τους επηρέασαν τον κόσμο, η μετάβαση μεταξύ των εποχών φαίνεται έτοιμη να σπάσει έναν από τους μεγαλύτερους φραγμούς για τους νέους παίκτες της σειράς.

Η μεγαλύτερη δύναμη του Civilization είναι ταυτόχρονα και η αδυναμία του

Το στρατηγικό βάθος της σειράς Civilization έχει επαινεθεί από παίκτες και κριτικούς για δεκαετίες, αλλά έχει λειτουργήσει και ως δίκοπο μαχαίρι. Η δυνατότητα μικροδιαχείρισης κάθε πτυχής της ανάπτυξης ενός πολιτισμού έχει κάνει τη σειρά αγαπημένη στους λάτρεις της στρατηγικής και της ιστορίας, αλλά η ίδια αυτή πολυπλοκότητα αποτελεί εμπόδιο για πολλούς νέους παίκτες. Η γνώση ότι μία λανθασμένη απόφαση στις αρχικές ώρες ενός παιχνιδιού μπορεί να σε αφήσει κολλημένο στο δεύτερο μισό της αναμέτρησης, πιθανόν αποθάρρυνε πολλούς να ασχοληθούν με τη σειρά Civilization.

Με την προσθήκη του «Age Transition», το Civilization 7 έχει τη δυνατότητα να το αλλάξει αυτό. Αντί να αφήνει τους παίκτες ανήμπορους να ξεφύγουν από τις συνέπειες των λανθασμένων επιλογών τους, το παιχνίδι εισάγει τρεις εποχές — Αρχαιότητα, Εξερεύνηση και Σύγχρονη Εποχή — οι οποίες δίνουν την ευκαιρία στους παίκτες να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους στο τέλος κάθε περιόδου. Έτσι, ακόμη και σοβαρά λάθη δεν θα εμποδίζουν απαραίτητα τους παίκτες να πετύχουν τη νίκη.

Καθώς οι παίκτες πλησιάζουν στο τέλος κάθε μιας από τις τρεις εποχές του Civilization 7, θα αντιμετωπίζουν μία κρίση που θα ταρακουνά τον πολιτισμό τους, και η απάντησή τους σε αυτή την κρίση θα καθορίζει τη μορφή που θα πάρει η κοινωνία τους μετά τη μετάβαση της εποχής. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτού του χαρακτηριστικού είναι ότι, μετά από κάθε μετάβαση, οι παίκτες μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο ενός νέου πολιτισμού, που έχει διαμορφωθεί από τις επιλογές τους μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι μια κακή επιλογή νωρίς στο παιχνίδι δεν θα οδηγήσει σε ένα αδιέξοδο τελικό σενάριο, αλλά θα προσφέρει διαφορετικές συνθήκες εκκίνησης για τον επόμενο πολιτισμό.

Για τους νέους παίκτες της σειράς, η εισαγωγή των εποχών με το Civilization 7 μπορεί να είναι μια κυριολεκτική αλλαγή παιχνιδιού. Απαλλαγμένοι από την πίεση να κάνουν μια «τέλεια» παρτίδα, όπου ένα λάθος θα τους καταδιώκει ώρες αργότερα, θα μπορούν πλέον να πειραματιστούν με διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια μιας παρτίδας. Αυτό θα κάνει τις αναμετρήσεις πολύ πιο ανεκτικές, επιτρέποντας στους παίκτες να διορθώνουν την πορεία τους με την αυγή κάθε νέας εποχής.