Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έδωσε στην Toyota την πρώτη νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από το 1999, στο Ράλι Σουηδίας, μόλις δύο αγώνες μετά την επιστροφή του.

Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έδωσε στην Toyota την πρώτη νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από το 1999, στο Ράλι Σουηδίας, μόλις δύο αγώνες μετά την επιστροφή του.

Ο Λάτβαλα πέτυχε μία νίκη, που τον έφερε στο προσκήνιο χάρη στις ικανότητές του αλλά και την βοήθεια της τύχης. Ο Φιλανδός “κληρονόμησε” το προβάδισμα στον αγώνα, όταν ο Τιερί Νεβίλ (Hyundai) είχε έξοδο στην τελευταία ειδική διαδρομή του Σαββάτου (υπερειδική), για δεύτερο αγώνα WRC στη σειρά. Η έξοδος έγινε στην στη Karlstad, όταν ο Βέλγος χτύπησε σε ένα μπλοκ σκυροδέματος στην υπερειδική του Σαββάτου ενώ είχε διαφορά περισσότερο από 40 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο και μόνο τρεις διαδρομές να αγωνιστεί.

Με τον Νεβίλ εκτός, η έντονη μάχη για τη δεύτερη θέση έγινε για την πρώτη με τον Λάτβαλα πρώτο μπροστά από τους Οτ Τάνακ και Σεμπαστιάν Οζιέ της M-Sport Ford. Παρά τις μειωμένες διαδρομές στο loop του Σαββάτου λόγω ανησυχιών για υψηλές ταχύτητες, ο Τάνακ έμεινε πίσω. Την Κυριακή ήταν ταχύτερος και στις τρείς διαδρομές, και είχε κόψει το πλεονέκτημα του Λάτβαλα από 21,6″ σε 3,8″ μέχρι το τέλος. 

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ μπήκε και αυτός στη “μάχη” για την πρώτη θέση το Σάββατο, και άρχισε την επίθεσή του την Κυριακή όταν ήταν 16,6″ πίσω από τον Λάτβαλα. Αλλά ο οδηγός της Toyota ανέβασε ρυθμό και τον “έριξε” 20″ δευτερόλεπτα. Σε αυτό προσθέστε και το τετ α κε του Γάλλου στην πρώτη διαδρομή και θα καταλάβετε γιατί έμεινε τρίτος.

Ο Λάτβαλα ολοκλήρωσε την επιτυχία του κερδίζοντας την powerstage (και πέντε επιπλέον βαθμούς στο πρωτάθλημα) και τερμάτισε με διαφορά 29,2″ από τον δεύτερο στην πρώτη νίκη στο WRC της Toyota από την στιγμή που ο Ντιντιέ Οριόλ κέρδισε το Ράλλυ Κίνας το 1999. Ο Τάνακ πήρε τη δεύτερη θέση και μία δεύτερη ευκαιρία για να ξεκινήσει το 2017, ενώ ο νικητής του Μόντε Κάρλο Οζιέ τερμάτισε τρίτος.Έτσι ο Λάτβαλα οδηγεί το πρωτάθλημα με τέσσερις πόντους διαφορά από τον Οζιέ μετά από δύο αγώνες.

Ο Κρις Μικ ήταν τέταρτος αλλά μία έξοδος τον έριξε στην 12η θέση, όμως ο οδηγός της Citroen τερμάτισε στην τέταρτη θέση στην powerstage και έτσι πέτυχε δύο βαθμούς. Για τον Ντάνι Σόρντο της Hyundai (τέταρτη θέση) το Σαββατοκύριακο, ήταν ήσυχο χωρίς εξάρσεις, ενώ  Όσο για τον Γκρεγκ Μπριν (Citroen) τερμάτισε πέμπτος για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

O Στεφάν Λεφέβρ τερμάτισε στην όγδοοη θέση με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών του 2016 στη δεύτερη μόλις επίσκεψή του στην Σουηδία.

Δείτε τις ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας εδώ:


Tα αποτελέσματα 
1. Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Toyota) 2ώρες 36:03,6″
2. Οτ Τάνακ (Ford) +29,2″
3. Σεμπατιάν Οζιέ (Ford) +59,5″
4. Ντάνι Σόρντο (Hyundai) +2:11,5″ 
5. Γκρεγκ Μπριν (Citroen) +2:51,2″ 
6. Ελφιν Έβανς (Ford) +5:26,6″