Για εγκληματική ολιγωρία στην αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό κάνουν λόγο με επίκαιρη επερώτησή τους στον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή ο πρώην πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Ευάγγελος Μεϊμαράκης, οι αντιπρόεδροι του Κόμματος Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, οι Τομεάρχες Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας, και οι βουλευτές Άννα Ασημακοπούλου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Γιώργος Βλάχος, Μάκης Βορίδης, Σοφία Βούλτεψη, Γεράσιμος Γιακουμάτος, Νίκος Δένδιας, Νικήτας Κακλαμάνης, Άννα Καραμανλή, Κώστας Κατσαφάδος, Όλγα Κεφαλογιάννη, Βασίλης Κικίλιας, Γιώργος Κουμουτσάκος, Γεωργία Μαρτίνου, Ντόρα Μπακογιάννη, Αθανάσιος Μπούρας, Κατερίνα Παπακώστα και Γιάννης Τραγάκης.
Υπογραμμίζουν ότι, ενώ από την επόμενη του ναυαγίου κοντά στη Σαλαμίνα, ο κ. Κουρουμπλής δήλωνε ότι η κατάσταση είναι υπό πλήρη έλεγχο και έχει περιοριστεί η διαρροή και η ρύθμιση, «η εξέλιξη όχι απλώς δεν τον δικαίωσε, αλλά αντιθέτως οδήγησε σε μία άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή στην περιοχή».
Από την επομένη ημέρα, αναφέρουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, «στις ακτές της Σαλαμίνας εμφανίστηκαν τα πρώτα σημάδια της τεράστιας θαλάσσιας ρύπανσης και αντί, να επέμβετε και να αντιμετωπίσετε, έστω και αργά, την καταστροφή εσείς αντιθέτως διαβεβαιώσατε ψευδώς το πανελλήνιο ότι όλα είναι υπό έλεγχο, ενώ η οικολογική καταστροφή επεκτάθηκε στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, στον Πειραιά, την Γλυφάδα και τη Βούλα».
Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επισημαίνουν ότι οι περιφερειακοί σταθμοί καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης που λειτουργούν στον Πειραιά και την Ελευσίνα «από την έως τώρα διαχείριση της κρίσης, αποδεικνύονται εκ της πράξεως αναποτελεσματικοί και ότι υπολειτουργούν». Και προσθέτουν: «Όπως γνωρίζετε, η χώρα μας έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την EMSA (European Maritime Safety Agency), η οποία διαθέτει, σε κατάσταση αναμονής, εξειδικευμένα πλοία τα οποία δύνανται να επιχειρήσουν σε παρόμοια περιστατικά. Ενώ, λοιπόν, βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή, πέραν των άλλων σκαφών απορρύπανσης και το πλοίο ΑΚΤΑΙΑ OSRV, το οποίο εκτός του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, είναι εφοδιασμένο με ραντάρ κατάλληλο να παρέχει πληροφορίες διεύθυνσης κίνησης της πετρελαιοκηλίδας δεν ζητήθηκε έγκαιρα η συνδρομή του στην αντιμετώπιση της καταστροφής».
Καταλήγοντας, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας θέτουν τον υπουργό ενώπιον των ευθυνών του τονίζοντας: «Επειδή η εγκληματική ολιγωρία, η έλλειψη συντονισμού και η παντελής άγνοια της διαδικασίας διαχείρισης εκ μέρους σας ως Υπουργού της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ της κρίσης στην βύθιση του δεξαμενόπλοιου “ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ” οδήγησε δυστυχώς σε μία τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή, ερωτάσθε:
1. Ποια είναι τα αίτια του ναυαγίου;
2. Το δεξαμενόπλοιο ήταν αξιόπλoο ή είχε πράγματι ρήγμα ;
3. Πότε είχε ελεγχθεί το αξιόπλoο του από το Υπουργείο Ναυτιλίας;
4. Σε ποιο χρόνο άρχισε να υλοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του Υπουργείου Ναυτιλίας;
5. Ποιος ή ποιοι είναι υπεύθυνοι για την ενεργοποίησή του;
6. Πότε ενημερώθηκαν για το ναυάγιο;
7. Πότε ανταποκρίθηκαν για την διαχείριση της κρίσης;
8. Ήταν επαρκή τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους;
9. Πότε ενημερώθηκαν οι τοπικές Αρχές;
10. Γιατί επεκτάθηκε η ρύπανση;».
Στη Βουλή φέρνει το θέμα της πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό η ΝΔ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ