Ιδιαίτερη θα είναι η μέριμνα για την Ειδική Εκπαίδευση όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού κ. Κουράκη στην Βουλή ο οποίος τόνισε ότι «η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι θεμελιώδης δείκτης πολιτισμού».

Ιδιαίτερη θα είναι η μέριμνα για την Ειδική Εκπαίδευση όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού κ. Κουράκη στην Βουλή ο οποίος τόνισε ότι «η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι θεμελιώδης δείκτης πολιτισμού».


Το νομοσχέδιο για την ειδική εκπαίδευση που  θα συνταχθεί από μηδενική βάση με συνεξέταση των προτάσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων αναμένεται να αποτελέσει τον «οδηγό» της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.


Οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες αν και ολοκλήρωσαν τις διαβουλεύσεις δεν προχώρησαν παραπέρα με αποτέλεσμα να μην υλοποιηθούν τα όσα είχαν δει το φως της δημοσιότητας. Η πρώτη διαβούλευση του νομοσχεδίου της Ειδικής Αγωγής ξεκίνησε στις 17 Απριλίου και ολοκληρώθηκε στις 6 Μαΐου συγκεντρώνοντας 4.881 σχόλια με τα 1.055 εξ αυτών να αφορούν το άρθρο για τους αναπληρωτές ειδικής αγωγής. Στη διαβούλευση όπως προκύπτει από τα σχόλια συμμετείχαν πολλοί φορείς της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.


Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλάζει,  καθώς τον κ. Αρβανιτόπουλο, τον διαδέχεται ο κ. Λοβέρδος και το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής μετά από αλλαγές τίθεται ξανά σε διαβούλευση το διάστημα 8  με 14 Δεκεμβρίου συγκεντρώνοντας 3.565 σχόλια. Ξανά τα περισσότερα σχόλια συγκεντρώνει το άρθρο για τους αναπληρωτές.


Οι εκλογές πάγωσαν τις εξελίξεις και όπως σημειώσαμε «πάγωσαν» και το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής αφού θα συνταχθεί από μηδενική βάση.


Ο υπεύθυνος για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης είχε ξεχωριστή θεματικά για την Ειδική Αγωγή ενώ η εκτενής αναφορά του σε θέματα που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποδεικνύουν ότι είναι άριστος γνώστης των θεμάτων.


Για την Παράλληλη Στήριξη που στο προηγούμενο σχέδιο νόμου αναφερόταν ότι όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ο κ. Κουράκης επεσήμανε ότι  παράλληλη στήριξη χορηγείται στο μαθητή με αναπηρία ανεξάρτητα από την ύπαρξη τμήματος ένταξης στο σχολείο.


Επίσης ο αναπληρωτής υπουργός έκανε λόγο για αναβάθμιση και υποστήριξη των θεσμοθετημένων διαγνωστικών φορέων ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ ενώ Θα προχωρήσει από φέτος στην εφαρμογή του ενιαίου πίνακα πρόσληψης αναπληρωτών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, καθώς και στην αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με την κατάργηση των κλάδων τους.


Έμφαση δόθηκε στη συμπερίληψη ενώ για τα Ειδικά Σχολεία υπογράμμισε ότι θα σχεδιαστούν εξατομικευμένα προγράμματα γνωστικού, ψυχαγωγικού και αθλητικού περιεχομένου προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε μαθητή και θα παρέχονται υποστηρικτικές υπηρεσίες και στους μαθητές και στις οικογένειές τους.

πηγή: News.gr