Η Google τιμά με doodle έναν πολύ μεγάλο κινηματογραφιστή, έναν θρυλικό διευθυντή φωτογραφίας: Ο Τζέιμς Γιονγκ Χάου ήταν Κινέζος κινηματογραφιστής, με πολύ μεγάλη καριέρα στο Χόλιγουντ.
Συμμετείχε σε πάνω από 130 ταινίες. Θεωρείται ο άρχοντας στη χρησιμοποίηση σκιών και ένας από τους πρώτους στη χρησιμοποίηση βαθιάς εστίασης. Την περίοδο 1930-40 ήταν ένας από τους πιο περιζήτητους κινηματογραφιστές του Χόλιγουντ. Υπήρξε δέκα φορές υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας, κερδίζοντας, τελικά, δύο, ένα για τη δουλειά του στο Στιγματισμένο ρόδο και το Άγριος σαν θύελλα.

Ο ρόλος του κινηματογραφιστή

Ο Τζέιμς Γιονγκ Χάου θεωρείται ένας από τους δέκα πιο σημαίνοντες κινηματογραφιστές, στην επισκόπηση της International Cinematographers Guild.
Ο κινηματογραφιστής (ή και διευθυντής φωτογραφίας) είναι το άτομο που είναι επικεφαλής του προσωπικού που ασχολείται με την κάμερα στα γυρίσματα μιας ταινίας, αλλά και σε τηλεοπτικές παραγωγές, ζωντανές μεταδόσεις κ.λπ. Η μελέτη και η άσκηση της ειδικότητας αυτής αναφέρεται με τον όρο κινηματογραφία. Μερικοί δημιουργοί ταινιών έχουν την άποψη ότι κινηματογραφιστής είναι το άτομο που διευθύνει τις κάμερες και τον φωτισμό και ο διευθυντής φωτογραφίας έχει να κάνει με τις φωτογραφικές πτυχές του φιλμ, όπως το καδράρισμα, τα κουστούμια, το μακιγιάζ και τον φωτισμό της ταινίας, αλλά και το ρόλο του βοηθού παραγωγής στη διόρθωση χρωμάτων.
Ο κινηματογραφιστής διαλέγει την κάμερα, το φιλμ, τους φακούς, τα φίλτρα κ.λπ., ώστε να αποτυπώσει μία σκηνή με βάση τις οδηγίες του σκηνοθέτη. Η σχέση μεταξύ κινηματογραφιστή και σκηνοθέτη ποικίλλει: πολλοί σκηνοθέτες δίνουν ελευθερία κινήσεων στους κινηματογραφιστές, ενώ άλλοι δεν τους επιτρέπουν σχεδόν καμία πρωτοβουλία, ούτε καν να επιλέξουν τη θέση της κάμερας και τον φακό. Συνήθως, ο σκηνοθέτης μεταφέρει στον κινηματογραφιστή τι ακριβώς θέλει από μία σκηνή και του δίνει την ανάλογη ελευθερία ώστε να πετύχει το ζητούμενο οπτικό αποτέλεσμα.