Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο.Η Τζόαν είναι σύζυγος ενός βραβευμένου συγγραφέα με Νόμπελ, ενώ η ίδια...

Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο.

Η Τζόαν είναι σύζυγος ενός βραβευμένου συγγραφέα με Νόμπελ, ενώ η ίδια έχει θυσιάσει τη ζωή και το ταλέντο της προς χάριν του συζύγου της. Η Τζόαν θ’ ανακαλύψει πως ο σύζυγός της, την απατά, ενώ στην πορεία θα αποκαλύψει και ένα μεγάλο μυστικό για την συγγραφική του καριέρα. Πως κάθε λέξη απ’ τα έργα του είναι δική της ..

Η Glenn Close ανήκει σε μια πλέον περασμένη γενιά ηθοποιών μεγάλου βεληνεκούς, με ονόματα μεγαθήρια για το χώρο της κινηματογραφικής υποκριτικής, με τους περισσότερους να έχουν πλέον αποσυρθεί ή αραιώσει τις εμφανίσεις τους. Η Close αν και ακολουθεί τον κανόνα των πολύ επιλεκτικών εμφανίσεων, ωστόσο παραμένει δραστήρια, φέρνοντας μαζί της τη νοσταλγία και τις θύμισες της φουρνιάς αυτής που όλοι αγαπήσαμε, ενώ έχει σίγουρα πράγματα ακόμα να πει, κάτι που φαίνεται και απ’ το “The Wife”, σε σκηνοθεσία Bjorn Runge, βασισμένο στη νουβέλα του Meg Wolitzer, με συμπρωταγωνιστές τους άξιους Jonathan Pryce και Christian Slater. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα που ακολουθεί πιστά και κάπου παλαιομοδίτικα τους κανόνες του είδους, με ένα ύφος οσκαρικό, ενώ το όλο στόρι είναι χτισμένο πάνω στην ερμηνεία της Close, η οποία με την εμπειρία που πλέον διαθέτει, καταφέρνει να δημιουργήσει το ανάλογο εκτόπισμα και να μας παρασύρει όλους σε μια υποκριτική-ρεσιτάλ, που με υποδειγματικό τρόπο καταφέρνει και ισορροπεί ένα φιλμ, τιμιότατο, όχι όμως αριστούργημα ή μεγαλειώδες. Πραγματικά η Close, παραδίδει μια υποδειγματική ερμηνεία παίρνοντας όλη την ταινία στην πλάτη της, με μια επιβλητικότητα που χαϊδεύει τις αισθήσεις και τους οφθαλμούς, μόνο με τα βασικά μέσα της ηθοποιίας και όχι της εξωτερικής ή σωματικής ομορφιάς, κάτι που σπάνια βλέπουμε πλέον και ενώ το The Wife στο σύνολο έχει τρωτά σημεία, η Close κρατά σχεδόν από μόνη της την πλοκή και τον όλο ιστό.

Φιλμ που καταπιάνεται με πολλά παράλληλα θέματα, όπως οι προβληματικές συζυγικές σχέσεις και απωθημένα, οι καταπιεσμένες σκέψεις, σχέσεις και συμπεριφορές που αργά ή γρήγορα έρχονται στην επιφάνεια δρώντας ως καταλύτης, τα χαμένα ταλέντα, η γυναικεία συζυγική εκμετάλλευση, είναι μερικά απ’ τα θέματα που το The Wife καταπιάνεται, έχοντας ως άξονα το ζεύγος J.Pryce-G.Close, με αρκετές καλές στιγμές, μια σπουδαία ερμηνεία, αλλά και προβληματική σεναριακή ανάπτυξη σε σημεία, που προσγειώνουν το σύνολο, σε συγκεκριμένο μήκους κύματος. Και όμως, κάτι λείπει απ’ το σύνολο του The Wife, που ενώ καταφέρνει να προβληματίσει σε αρκετά σημεία με τη σπουδή χαρακτήρα που επιχειρεί, ωστόσο όσο ο χρόνος περνά μοιάζει να μην μπορεί να πρωτοτυπήσει, καταφεύγοντας σε ευκολίες και κλισέ που ανακυκλώνουν αντίστοιχες συνταγές που έχουμε ξαναδεί πολλάκις, χωρίς κάποια φρέσκια ματιά, που θα δώσει το κάτι παραπάνω. Αλήθεια είναι πως ο θεατής, πέρα απ’ την εκπληκτική ερμηνεία της Close, δεν βλέπει εδώ κάτι που δεν έχει ξαναδεί και ενώ το φιλμ ξεκινά πολύ δυναμικά σε όλα τα επίπεδα, σταδιακά δίνει τη θέση του σε τυπικούς μελοδραματικούς τόνους που είναι αρκετά αχρείαστοι, ενώ ο δημιουργός επιχειρεί ταυτόχρονα μια ενδοσκόπηση των συζυγικών σχέσεων πολλών ετών και των ένοχων μυστικών, που βγαίνουν ξαφνικά στην επιφάνεια.

Η τεχνική των flashbacks στα 50s λειτουργεί εδώ σε κάποιο βαθμό, ενώ αξιέπαινες ερμηνείες έχουμε και απ’ τον Jonathan Pryce που χαρίζει εδώ μια στιβαρή ερμηνεία ως σύζυγος της G.Close, ενώ αξιόλογη προσθήκη αποτελεί και ο Christian Slater, μέρος ενός cast που αποτελεί το δυνατό χαρτί του The Wife. Με κάποια Plot-twist που άλλοτε λειτουργούν, άλλοτε δεν συγκινούν ιδιαίτερα, το φιλμ είναι συνολικά ταινία χαρακτήρων και προσπάθεια σπουδής πάνω στη συζυγική κρίση, με την Glenn Close ν’ αποτελεί το βαρύ πυροβολικό, με μια ερμηνεία μελετημένη σε βάθος, ένα σπάνιο υποκριτικό ταλέντο που μπορεί να παίξει τα πάντα με ευκολία και που εδώ αξίζει το βραβείο, είναι ο βασικότερος λόγος για να δει κανείς το The Wife, μια ταινία τίμια, φτιαγμένη με τα βασικά στοιχεία του αρχετυπικού σινεμά, που δεν καταφέρνει ωστόσο να ξεφύγει από κάποια σεναριακά στεγανά και να εντυπωσιάσει.

Πηγή: IGN Greece