Αν νομίζετε πως το πρώτο Sport Utility Vehicle της Skoda είναι το νέο Kodiaq κάνετε λάθος η εταιρία από την Τσεχία είχε λανσάρει πριν από 50 χρόνια το Trekka off-roader.

Στο Σαλόνι αυτοκίνήτου στο Παρίσι η Skoda (παρακλάδι πια της Volkswagen) παρουσίασε το Kodiaq ένα SUV το οποίο συνδέεται στενά με τη δεύτερη γενιά του Tiguan. Το Kodiaq παρουσιάζεται συχνά ως το πρώτο SUV της Skoda κάτι που δεν ισχύει αφού το πρώτο όχημα της με δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου ήταν το Trekka, ένα off-roader, το οποίο  περιγράφεται καλύτερα ως μια μικρογραφία του Land Rover Defender το οποίο κατασκευαζόταν στη Νέα Ζηλανδία.

Το Trekka παρουσιάστηκε ακριβώς πριν από 50 χρόνια το Δεκέμβριο και εμείς δημοσιεύουμε την ιστορία του.

Η Skoda είχε υποκαταστήματα στη Νέα Ζηλανδία πολύ νωρίς. Οι  Laurin & Klement είχαν ξεκινήσει εξαγωγές και επίσημα ίδρυσαν μία γραμμή συναρμολόγησης στο Otahuhu, το 1956. Τότε άρχισε η εισαγωγή αυτοκινήτων  της Skoda από την Τσεχοσλοβακία ως κιτ για τελωνειακούς και φορολογικούς λόγους, τα οποία συναρμολογούνταν στη Νέα Ζηλανδία.

Το Trekka δημιουργήθηκε εκεί από δεκάδες τοπικούς επιχειρηματίες, που ήθελαν ένα όχημα για τους αγρότες, τους βιοτέχνες και τους εμπόρους. Αρκετά πρωτότυπα κατασκευάστηκαν το 1965 και το 1966 από τον Τζόζεφ Βέλεμπνι , ππάνω σε σχέδια του Τζόρτζ Τέιλορ. Το πλαίσιο (ήταν αυτό της τότε Octavia). Είχε ανεξάρτητη ανάρτηση, 
 μεταξόνιο από 2.389 έως 2.165 χιλιοστά, 19 εκατοστά  απόσταση από το έδαφος και προαιρετικά μπλοκέ διαφορικό. Η κίνηση προερχόταν από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1200 κ.εκ που απέδιδε 47 ίππους και ζύγιζε 980 κιλά.

Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν αναάμεσα σε πέντε διάφορετικές εκδόσεις από τρεις ως οκτώ θέσεις: Μία pickup τρίθυρη, με καμβά soft top, ένα μοντέλο με σταθερό πλαστικό hardtop, ένα στέισον βάγκον και ακόμη μία παραλλαγή επιβατικού οχήματος για την  παραλία. 
Σχεδόν 3.000 αυτοκίνητα παράχθηκαν από το 1966 έως το 1972. Πωλήθηκε σε τοπικό επίπεδο, και μερικά εξήχθησαν επίσης στην Αυστραλία, τα νησιά Φίτζι, τα νησιά Σαμόα, και το Βιετνάμ.