Ξεκινάει επισήμως τις εργασίες της η εταιρεία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας Τηλεγνούς. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote, Cyta, Vodafone και Wind Hellas, αναμένεται να αποτελέσει το ανάλογο του τραπεζικού «Τειρεσία» στην κινητή τηλεφωνία. Θα καταγράφει τους συνδρομητές-πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Όπως γράφει η «Καθημερινή», στα αρχεία της υπηρεσίας Τηλεγνούς θα περιλαμβάνονται οι συνδρομητές-πελάτες εκείνοι που: οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

Ουσιαστικά οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να ελέγξουν κυρίως τους συστηματικούς κακοπληρωτές που αφήνουν χρέη και στη συνέχεια προχωρούν σε νέες συνδέσεις σε άλλη εταιρεία, μέσω της υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού. Στις περιπτώσεις αυτές, ο πάροχος στον οποίο οφείλει ο πελάτης δεν μπορεί να τον εμποδίσει να μεταπηδήσει σε έναν άλλο πάροχο. Ωστόσο, η καταγραφή της συμπεριφοράς του καταναλωτή μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές.

Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την Τηλεγνούς πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.

Αλλά και οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχό τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην Τηλεγνούς, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους. Με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της Τηλεγνούς.