Ελληνικό ψωμί πουλάει από την περασμένη εβδομάδα ο φούρνος Hinkel στο Ντίσελντορφ, ένας από τους καλύτερους στη Γερμανία. Εμπνευστής ο Σταύρος Ευαγγέλου, ο καλύτερος νεαρός αρτοποιός της Ευρώπης.
«Λέγεται σμυρναίικο και είναι μια ελληνική σπεσιαλιτέ» λέει και ξαναλέει ακούραστα και χαμογελαστά ο Γιόζεφ Χίνκελ – ιδιοκτήτης του περίφημου φούρνου στο Ντίσελντορφ που έχει παράδοση 125 χρόνων.
Στα δυο μικρά μαγαζιά του στην παλιά πόλη της πρωτεύουσας της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας επικρατεί το αδιαχώρητο. Οι πελάτες γνωρίζουν την ποιότητά του και περιμένουν υπομονετικά σε ουρές για να αγοράσουν ένα από τα 120 με 150 διαφορετικά είδη ψωμιού που διαθέτει κάθε μέρα. Πουλάει αποκλειστικά ψωμί και ελάχιστα γλυκά φούρνου. Από την περασμένη Παρασκευή περιέλαβε στο πρόγραμμά του και ένα ελληνικό ψωμί που λέγεται σμυρναίικο.
Εμπνευστής του ο 24χρονος Σταύρος Ευαγγέλου από την Αθήνα: «Είναι ένα ψωμί πολύ, πάρα πολύ ιδιαίτερο γιατί δεν ζυμώνεται. Ουσιαστικά αφήνεις το αλεύρι μαζί με το νερό να ζυμωθεί από μόνο του. Είναι ένα ψωμί με προζύμι βασιλικού και λεμονιών. Τη συνταγή την έχουμε από τον παππού μου που ήταν από την Σμύρνη. Το έχουμε και εμείς στο μαγαζί (στην Ελλάδα) και τώρα το βγάλαμε κι εδώ και γίνεται χαμός, δεν το περίμενα!».
Ο Σταύρος Ευαγγέλου μεγάλωσε μέσα στα αλεύρια, όπως λέει, και όταν τελείωσε το σχολείο του, την Εράσμιο Ελληνογερμανική Σχολή, ήταν αμέσως σαφές με τι θα ασχολούνταν. Οι γονείς του συνεχίζοντας την παράδοση του παππού, ο οποίος ήταν ζαχαροπλάστης και αρτοποιός από τη Σμύρνη, ανέλαβαν το μαγαζί και το μετέτρεψαν σε μια μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση.
Πέρυσι, μετά από μια σειρά σκληρών διαγωνισμών, εκπροσώπησε τη Γερμανία στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους αρτοποιούς. Το ελληνικό του διαβατήριο δεν τον εμπόδισε, όπως τονίζει. Αυτό που μέτρησε ήταν αποκλειστικά και μόνο οι ικανότητές του. Αναδείχθηκε πρώτος σε τέσσερις κατηγορίες καταφέρνοντας να ξεπεράσει ακόμα και τους Γάλλους στα κρουασάν.
Τώρα όνειρό του είναι να επιστρέψει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2017, όταν θα τελειώσει τις σπουδές του για να στηρίξει την οικογενειακή επιχείρηση και να δημιουργήσει περισσότερα προϊόντα που δεν θα έχουν ως στόχο μόνο την απόλαυση αλλά και την υγεία.
Πηγή: Deutsche Welle