Ποια στρατηγική ακολούθησαν οι Χάμιλτον και Μπότας; Πως αντιμετωπήζει το πρόβλημα των ελαστικών της Ferrari η Pirelli;

Ποια στρατηγική ακολούθησαν οι Χάμιλτον και Μπότας; Πως αντιμετωπήζει το πρόβλημα των ελαστικών της Ferrari η Pirelli;

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το Βρετανικό grand prix εκκινώντας από την pole με στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών supersoft/soft (πολύ μαλακή / μαλακή γόμα).  Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Βαλτέρι Μπότας, υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική κάνοντας πολλούς γύρους με τη μαλακή γόμα προτού αλλάξει στην πολύ μαλακή. Η Pirelli διερευνά σε συνεργασία με την Ferrari το θέμα με τα ελαστικά που αντιμετώπισε η ομάδα δυο γύρους πριν τον τερματισμό του αγώνα.

O οδηγός της Mercedes Λιούις Χάμιλτον κυριάρχησε με την απόδοσή του στο Βρετανικό Grand Prix ισοφαρίζοντας το απόλυτο ρεκόρ νικών στο συγκεκριμένο αγώνα. Ο Χάμιλτον κέρδισε εκκινώντας από την pole με την πολύ μαλακή γόμα. Δεν έχασε το προβάδισμα ούτε όταν άλλαξε ελαστικά βάζοντας τη μαλακή γόμα. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν παρόμοια τακτική μιας αλλαγής ελαστικών πηγαίνοντας από την πολύ μαλακή γόμα στη μαλακή γόμα.  

Ο άλλος οδηγός της Mercedes, Βαλτέρι Μπότας αποτέλεσε εξαίρεση ακολουθώντας την αντίθετη στρατηγική. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, κέρδισε θέσεις στην κατάταξη ενόσω οι προπορευόμενοι άλλαζαν ελαστικά και έβαλε προς το φινάλε την ταχύτερη πολύ μαλακή γόμα κερδίζοντας έτσι ακόμη περισσότερες θέσεις στην πίστα.
 
Προς το τέλος του αγώνα οι Ferrari είχαν δυο θέματα στο εμπρός αριστερό ελαστικό τόσο του Σεμπάστιαν Φέτελ όσο και του Κίμι Ραϊκόνεν. Αυτό οδήγησε σ’ ένα απογραμμάτιστο pit stop του Ραϊκόνεν, που τελικά ανέβηκε στο βάθρο. Ο Φέτελ μετά το έκτακτο pit stop τερμάτισε τον αγώνα κινούμενος αργά. Η Pirelli εξετάζει σε συνεργασία με την ομάδα αυτά τα δυο συμβάντα.

Το Σίλβερστον είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσον αφορά στα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών. Στα μονοθέσια ασκούνται πλευρικές δυνάμεις μέχρι 5g. Σίγουρα η πολύ μαλακή γόμα που έκανε ντεμπούτο στο Βρετανικό Grand Prix, ανταποκρίθηκε πολύ καλά σ’ αυτές τις προκλήσεις. Για παράδειγμα ο Ντανιέλ Ρικιάρντο της Red Bull εκκίνησε 19ος μετά από ποινή που είχε αλλά συμπλήρωσε πολλούς γύρους με την πολύ μαλακή γόμα στην αρχή, προτού τερματίσει τελικά 5ος. 

Μάριο Ίζολα: Επικεφαλής τμήματος Αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli

“Το Βρετανικό Grand Prix επιφύλασσε ένα κεντρί στην ουρά για τους δυο οδηγούς της Ferrari. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν δυστυχώς είχαν αστοχία ελαστικού λίγο πριν τερματίσουν τη σκληρή προσπάθεια. Ήταν πραγματικά ατυχία και φυσικά διερευνούμε σε συνεργασία με την ομάδα το τι ακριβώς συνέβη. Ο αγώνας είχε φέτος απίστευτο ρυθμό σημειώστε πως ο ταχύτερος γύρος ήταν 5 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο περσινό. 

Επαληθεύτηκαν οι προβλέψεις;

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε τον αγώνα ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής ελαστικών όπως ήταν αναμενόμενο. Σε μεγάλο βαθμό η στρατηγική επηρεάστηκε από το βαθμό φθοράς των πολύ μαλακών ελαστικών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 25ο γύρο. 

Δείτε την ατυχία των Ferrari στους τελευταίους γύρους εδώ: