Βελτιωμένος αεροδυναμικός σχεδιασμός, ευρύχωρη καμπίνα επιβατών με βελτιωμένη εργονομία και ευρεία γκάμα κινητήρων: δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις diesel TDI, ένας 1.4-l TSI G-TEC για την έκδοση CNG, που αποδίδουν από 110 έως 184 ίππους, κιβώτια ταχυτήτων DSG για όλους – σχεδόν - τους κινητήρες, AWD που συνδυάζεται με τα κορυφαία μηχανικά σύνολα.

Βελτιωμένος αεροδυναμικός σχεδιασμός, ευρύχωρη καμπίνα επιβατών με βελτιωμένη εργονομία και ευρεία γκάμα κινητήρων: δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις diesel TDI, ένας 1.4-l TSI G-TEC για την έκδοση CNG, που αποδίδουν από 110 έως 184 ίππους, κιβώτια ταχυτήτων DSG για όλους – σχεδόν – τους κινητήρες, AWD που συνδυάζεται με τα κορυφαία μηχανικά σύνολα.

Η ομάδα σχεδίασης της SKODA θέλησε να κάνει τις γραμμές της OCTAVIA ακόμα πιο αεροδυναμικές. Το νέο εμπρός τμήμα περιλαμβάνει φαρδύτερη μάσκα και νέους προβολείς με σχεδίαση επηρεασμένη από τα κρύσταλλα Βοημίας την προσθήκη προβολέων με κρυστάλλινη σχεδίαση. Οι φαρδύτεροι αεραγωγοί με κυψελωτή δομή στο νέο προφυλακτήρα δημιουργούν μία δυναμική εμφάνιση – πρόσθετο στοιχείο που αυξάνει την αναγνωρισιμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται προσαρμοζόμενοι εμπρός προβολείς (AFS) με τεχνολογία full-LED. 

Τα πίσω φώτα LED διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Έχοντας σχήμα C υιοθετούν μία ομοιόμορφη φωτεινή επιφάνεια. Η αναβαθμισμένη ŠKODA OCTAVIA είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά μερικά χιλιοστά, ενώ το πλάτος του πίσω μετατροχίου έχει αυξηθεί κατά 20 ή 30 mm (ανάλογα με τον κινητήρα και τον πίσω άξονα). Το εσωτερικό διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα και λειτουργικότητα, ενώ η εργονομία οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού (A/C) έχει βελτιωθεί. Διακριτικές μονάδες φώτων στις πόρτες προσφέρουν εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος που μπορεί να ρυθμιστεί σε μία από δέκα διαφορετικές αποχρώσεις. 

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις diesel TDI και έναν CNG, οι οποίοι συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 110 PS έως 184 PS. Ο 1.4-l G-TEC με 110 ίππους είναι ένας πολύ οικονομικός κινητήρας σχεδιασμένος για χρήση με φυσικό αέριο. Εκτός από τα μηχανικά κιβώτια, διατίθενται κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων για όλους σχεδόν τους κινητήρες. Η ŠKODA προσφέρει τετρακίνηση για το 2.0 TDI. 

Το προαιρετικό σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το πλαίσιο, ενώ ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το χαρακτήρα της ανάρτησης επιλέγοντας το προφίλ Comfort, Normal ή Sport. Όλα τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα Euro 6. 

Οι κινητήρες TSI χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας της γκάμας αποδίδει 116 ίππους, είναι τρικύλινδρος 1.0-l TSI και διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο DSG.

Ο 1.4l TSI G-TEC είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καθώς ως κινητήρας bivalent, λειτουργεί με φυσικό αέριο και βενζίνη, και αποδίδει 110 ίππους. Στο πρόγραμμα CNG και όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DSG, τα μοντέλα SKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI εκπέμπουν μόλις 101 και 107 g CO2/km αντίστοιχα. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1.4-l TSI αποδίδει 150 ίππους. Ο βασικός 1.6-l TDI αποδίδει 116 ίππους συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 
7άρι DSG. Με αυτό το συνδυασμό, η κατανάλωση μικτού κύκλου των ŠKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI δεν υπερβαίνει τα 3,9 l/100 km. 

Οι δύο δίλιτρες εκδόσεις του κινητήρα TDI αποδίδουν 150 και 184 ίππους. Ο diesel 150 ίππους συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή τετρακίνηση (AWD). Ένα 6-τάχυτο DSG διατίθεται εναλλακτικά, για προσθιοκίνητα μοντέλα. 

Ο ισχυρότερος κινητήρας diesel 184 ίππων  διατίθεται μόνο με τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο κιβώτιο DSG .Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση και την ασφάλεια των OCTAVIA (RS) και OCTAVIA COMBI (Scout), έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος. Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, που τοποθετείται μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μονάδα ελέγχου (εγκέφαλος) υπολογίζει συνεχώς την κατανομή της ιδανικής ροπής για τον πίσω άξονα. 

Το ηλεκτρονικό, μπλοκέ διαφορικό XDS+, μία λειτουργία του Electronic Stabilisation Control

(ESC), παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις γρήγορες στροφές – τόσο για τις προσθιοκίνητες, όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, το XDS+ επιβραδύνει ελαφρώς τον εσωτερικό –προς την στροφή- τροχό για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό.

Πέντε νέα χαρακτηριστικά έχουν προστεθεί στη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού για τα μοντέλα SKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI. Αυτά βελτιστοποιούν την ασφάλεια στην κυκλοφορία της πόλης, σε επαρχιακούς δρόμους και τον αυτοκινητόδρομο, και παρέχουν πρόσθετη άνεση στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς. Το προαιρετικό Front Assist με λειτουργία City Emergency Brake περιλαμβάνει Predictive Pedestrian Protection (Προληπτική Προστασία Πεζού). Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και αντιδρά ακόμα και στους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο. Αυτή η λειτουργία είναι ενεργή μεταξύ 10 και 60 km/h. Ανάμεσα σε αυτές τις ταχύτητες, ενεργοποιείται το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και βοηθά στην πρόληψη ενός ατυχήματος ή τουλάχιστον μειώνει δραστικά τις συνέπειες μιας σύγκρουσης.

Η νέα λειτουργία Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) συμβάλλει στην ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων στο δρόμο. 
Το προαιρετικό Trailer Assist μεταμορφώνει σε ειδικούς ακόμα και όσους έχουν ελάχιστη εμπειρία στη ρυμούλκηση. 

Ένα ακόμα σύστημα με την ονομασία Manoeuvre Assist, προσφέρει υποστήριξη στην οπισθοπορεία χωρίς ρυμούλκηση τρέιλερ, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο, μόλις ανιχνεύσει εμπόδιο πίσω από αυτό, χάρη στους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.

Οι νέες λειτουργίες προστίθενται στη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού που ήδη προσφερόταν πριν την αναβάθμιση των μοντέλων SKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI.

Η γκάμα αυτή περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control (ACC) – βασισμένο σε ραντάρ – που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και την ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, Lane Assist, που προειδοποιεί τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο ακούσια παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, λειτουργία ανίχνευσης κόπωσης οδηγού Driver Alert, και προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών Crew Protect Assist, που θέτει σε εφαρμογή μέτρα προστασίας σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Επιπλέον, διατίθενται Auto Light Assist, βασισμένο σε κάμερα, Travel Assist με Traffic Sign Recognition (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης), Park Assist και κάμερα οπισθοπορείας.

Τα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας που προσφέρονται με τα νέα μοντέλα SKODA OCTAVIA και OCTAVIA COMBI ανήκουν στην αναβαθμισμένη γενιά και διαθέτουν πρόσθετες λειτουργίες. Χάρη στο ŠKODA Connect με τις νέες διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να είναι ‘πάντα online’.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τέσσερα συστήματα: τα ηχοσυστήματα Swing και Bolero και τα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και πλοήγησης Amundsen και Columbus. 
Η νέα Octavia διατίθεται στην Ελλάδα, με πέντε επίπεδα  εξοπλισμού: Active , Ambition  Style, Scout & RS. 
 
Η απόκτηση της νέας OCTAVIA μπορεί να γίνει και μέσω των νέων προγραμμάτων Skoda Clever Plan, που προσφέρουν:

• 4 χρόνια εγγύηση 
• 4 χρόνια ασφάλεια
• 4 χρόνια service
• 4 χρόνια οδική βοήθεια