Η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στα οικολογικά αυτοκίνητα περιλαμβάνει και την ανάπτυξη των υβριδικών μοντέλων. Η τελευταία τάση θέλει τα νεότερα υβριδικά αυτοκίνητα να διαθέτουν και σύστημα φόρτισης των μπαταριών τους από εξωτερική πηγή.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η BMW 330e Hybrid ισχύος 252 ίππων.

Το πολυτελές γερμανικό αυτοκίνητο είναι μια ακόμη εκδοχή της γνωστής Σειράς 3 της βαυαρικής φίρμας. Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις έγιναν στο τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου για να τοποθετηθούν ο ηλεκτροκινητήρας, οι μπαταρίες και τα υπόλοιπα τμήματα του υβριδικού συστήματος.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας στην Ελλάδα περιλάμβανε διαδρομές σε αστικό περιβάλλον και ταξίδια σε κοντινές περιοχές της Αττικής. Η οδήγηση του υβριδικού αυτοκινήτου δεν διαφέρει από την οδήγηση ενός συμβατικού μοντέλου. Ο οδηγός ενεργοποιεί το υβριδικό σύστημα από ένα μπουτόν και το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται είναι η πλήρης απουσία θορύβου από τους κινητήρες. Ξεκινά την πορεία του και πάλι δεν ακούει κανένα θόρυβο από τα μοτέρ. Αυτό συμβαίνει γιατί όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν την ικανότητα να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα με την ενέργεια που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο βενζινοκινητήρας δεν λειτουργεί.

Στη περίπτωση της BMW 330e Hybrid η δυνατότητα κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια είναι έως 40 χιλιόμετρα, αρκεί οι μπαταρίες να είναι πλήρως φορτισμένες. Εκτός από το όφελος στην κατανάλωση καυσίμου, αξίζει να τονισθεί και η μηδενική εκπομπή ρύπων στο περιβάλλον. Μόλις εξαντληθεί η αποθηκευμένη ενέργεια, ενεργοποιείται αυτόματα ο βενζινοκινητήρας 2.000 κ.εκ. για να συνεχισθεί απρόσκοπτα η κίνηση του αυτοκινήτου.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 88 ίππους, ενώ η μονάδα βενζίνης προσφέρει 184 ίππους. Η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 252 ίππους. Καθοριστικό ρόλο στην άμεση μετάδοση της ισχύος παίζει το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων. Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη διάταξη, η οποία εξασφαλίζει την γρήγορη αλλαγή των σχέσεων και περιορίζει την κόπωση, όταν το αυτοκίνητο κινείται στην πόλη.

Η παρεχόμενη ισχύς είναι υπεραρκετή για να κινήσει με υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητου βάρους 1.700 κιλών και να επιτευχθούν πολύ καλές επιταχύνσεις. Τα επίσημα στοιχεία δίνουν επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα/ώρα σε 6,1΄΄ και τελική ταχύτητα 225 χιλιόμετρα/ώρα.

Χρήσιμα και αποδοτικά είναι τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sport plus, Sport, Comfort και EcoPlus).

Η οδική συμπεριφορά έχει έντονα οδηγοκεντρικά στοιχεία. Ο οδηγός κρατάει στα χέρια του ένα στιβαρό τιμόνι, το οποίο τον ενημερώνει συνεχώς που βρίσκονται οι τροχοί. Οι αναρτήσεις έχουν σκληρή ρύθμιση και ανταποκρίνονται πλήρως στις νέες απαιτήσεις του αυξημένου βάρους, λόγω της προσθήκης των μπαταριών.

Όσον αφορά την μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 7,5 λίτρα/100χιλιόμετρα, ενώ η επίσημη μέση τιμή είναι μόλις 1,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Σημαντικό όφελος στο κόστος για τα καύσιμα υπάρχει όταν αυξηθεί η ηλεκτρική χρήση του αυτοκινήτου.

Το πολυτελές υβριδικό αυτοκίνητο δεν έχει σημαντικά μειονεκτήματα. Ο απαιτητικός οδηγός θα παρατηρήσει τις αντιδράσεις της ανάρτησης στις ανωμαλίες των δρόμων, λόγω του αυξημένου βάρους και των ζαντών 19 ιντσών. Η τιμή πώλησης λόγω του υψηλού τεχνολογικού επιπέδου αγγίζει τα 47.532 ευρώ.

Πηγή ΑΠΕ