Το φορτηγό της Volvo με αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αύξηση της συγκομιδής του ζαχαροκάλαμου στη Βραζιλία.

Το φορτηγό της Volvo με αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης  φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αύξηση της συγκομιδής του ζαχαροκάλαμου στη Βραζιλία.

Το Volvo Trucks έχει αναπτύξει ένα νέο, φορτηγό με αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης το οποίο μπορεί να δώσει μια σημαντική ώθηση στην παραγωγικότητα των καλλιεργητών ζαχαροκάλαμου στη Βραζιλία. 

Το φορτηγό αυτό, το οποίο χρησιμοποιείται για τη μεταφορά των νέας συγκομιδής ζαχαροκάλαμων, ελίσσεται με μεγάλη ακρίβεια στους αγρούς προκειμένου να μην προξενήσει βλάβη στα νεαρά φυτά που θα αποτελέσουν τη σοδειά της επόμενης χρονιάς. Αυτή τη στιγμή, ένα ποσοστό περίπου τέσσερα τοις εκατό της συγκομιδής πηγαίνει χαμένο επειδή τα νεαρά φυτά ισοπεδώνονται και το έδαφος συμπιέζεται από τα διερχόμενα οχήματα συγκομιδής. Αυτό μπορεί να σημαίνει απώλεια κέρδους, η οποία μπορεί να ανέλθει σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ ανά φορτηγό και ανά καλλιεργητική περίοδο.

Στη Maringá, μια περιοχή που βρίσκεται δυτικά από το Σάο Πάολο, σε απόσταση μίας ώρας με το αεροπλάνο, η Usina Santa Terezinha Group παράγει ζάχαρη και αιθανόλη από τις δικές της καλλιέργειες ζαχαροκάλαμου. Κατά την προηγούμενη καλλιεργητική περίοδο, οι αχανείς αγροί της εταιρείας αποτέλεσαν το πεδίο δοκιμής για ένα πειραματικό όχημα της Volvo Trucks. Το φορτηγό διαθέτει ένα αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης προκειμένου να μελετηθεί αν μπορεί να κάνει πραγματικότητα την αποφυγή ζημιών στο έδαφος και τις καλλιέργειες, αυξάνοντας έτσι τα έσοδα. Οι δυνατότητες αύξησης της συγκομιδής είναι σημαντικές και μπορούν να φτάσουν τον ένα τόνο ανά στρέμμα κατ’ έτος. 

“Με τη βοήθεια της λύσης της Volvo Trucks μπορούμε να ενισχύσουμε την παραγωγικότητα και όχι μόνο για μια σοδειά αλλά για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του ζαχαροκάλαμου, ο οποίος φτάνει τα πέντε με έξι χρόνια,” εξηγεί ο Πάολο Μενεγκέτι, Διευθυντής Οικονομικού και Προμηθειών της Santa Terezinha. 

Αυτή τη στιγμή, τα ζαχαροκάλαμα μεταφέρονται από τους αγρούς με θεριστικές μηχανές και φορτηγά με χειροκίνητο χειρισμό, τα οποία κινούνται το ένα δίπλα στο άλλο με μικρή ταχύτητα. Όταν σε ένα φορτηγό τοποθετείται πλήρες φορτίο και απομακρύνεται για να αφήσει το φορτίο του, το επόμενο φορτηγό προσεγγίζει τη θεριστική μηχανή και επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία. Η μεγάλη πρόκληση για τον οδηγό του φορτηγού είναι να συγχρονιστεί με την ταχύτητα της θεριστικής μηχανής και ταυτόχρονα να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση ακριβώς μέσα στο μονοπάτι του, έτσι ώστε να μην πατήσει τα γειτονικά φυτά που θα αποτελέσουν τη συγκομιδή της επόμενης χρονιάς. 

Η Volvo Trucks έλυσε αυτό το πρόβλημα με την χρήση ενός αυτόνομου συστήματος διεύθυνσης. Φροντίζει ώστε το φορτηγό να παραμένει πάντα στη σωστή πορεία όταν πλησιάζει, όταν βρίσκεται παράπλευρα και όταν απομακρύνεται από τη θεριστική μηχανή, έτσι ώστε να μην καταπλακώσει και καταστρέψει τα φυτά. Με τη βοήθεια δεκτών GPS, το φορτηγό κινείται με βάση συντεταγμένες σε χάρτη ο οποίος απεικονίζει τον αγρό. Με δύο γυροσκόπια η κίνηση του φορτηγού ρυθμίζεται έτσι ώστε όχι μόνο οι εμπρόσθιοι τροχοί αλλά και ολόκληρο το όχημα να ελίσσεται με μεγάλη ακρίβεια και να εμποδίζεται η πλευρική παρέκκλισή του κατά περισσότερο από 25 mm από την προκαθορισμένη πορεία του. Κατά τη φόρτωση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη ρύθμιση της ταχύτητας με τη βοήθεια του αυτόματου πιλότου του οχήματος ή να επιταχύνει και να φρενάρει με απευθείας χειρισμούς. Επειδή ο οδηγός απαλλάσσεται από το απαιτητικό και επίπονο έργο της χειροκίνητης κατεύθυνσης με τόσο μεγάλη ακρίβεια, είναι ευκολότερο να παραμείνει συγκεντρωμένος και να εργαστεί πιο χαλαρά και με ασφάλεια σε όλη τη διάρκεια της βάρδιας του. 

“Με αυτή τη λύση θα μπορέσουμε σύντομα να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγικότητα των πελατών μας στον κλάδο της καλλιέργειας ζαχαροκάλαμου. Ταυτόχρονα, θα βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας και ασφάλειας των οδηγών τους. Αυτό με τη σειρά του θα κάνει περισσότερο ελκυστική την εργασία και θα διευκολύνει την πρόσληψη και τη διατήρηση οδηγών” λέει ο Γουίλσον Λίρμαν, Πρόεδρος της Volvo Group Latin America.

Το καλοκαίρι αυτό, το ερευνητικό έργο θα προχωρήσει στη φάση της ανάπτυξης του προϊόντος και περισσότερα οχήματα θα υποβληθούν σε δοκιμές στο πραγματικό περιβάλλον χρήσης τους. Στη συνέχεια, το αναμενόμενο θα είναι η λύση στο προσεχές μέλλον να γίνει διαθέσιμο στο κοινό.  Ήδη φέτος, η Volvo Trucks θα προσφέρει στους πελάτες της ένα προηγμένο σύστημα ανάγνωσης χαρτών μέσω GPS, το οποίο παρέχει στον οδηγό πολύ καλύτερες προοπτικές διατήρησης μιας προκαθορισμένης πορείας, έστω και αν σε αυτό το στάδιο, το τιμόνι θα συνεχίσει να το ελέγχει ο ίδιος ο οδηγός. 

Το φορτηγό με το αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές ζαχαροκάλαμων είναι ένα από τα ερευνητικά έργα για αυτοματοποιημένα οχήματα της Volvo Trucks. Αυτή την εποχή γίνονται δοκιμές για αυτόνομα φορτηγά για μεταλλευτικές δραστηριότητες στο Ορυχείο Kristineberg στη βόρειο Σουηδία και ένα αυτόνομο απορριμματοφόρο όχημα υποβάλλεται σε δοκιμές στο Γκέτεμποργκ, επίσης στη Σουηδία. Στόχος είναι να εκτιμηθεί κατά πόσον διάφορα συστήματα με ποικίλα επίπεδα αυτοματοποίησης μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, σε ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας και στη βελτίωση της ασφάλειας. 

Χαρακτηριστικά 

• Όχημα: Volvo VM διαμορφωμένο για τη μεταφορά ζαχαροκάλαμων με αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης. 
• Αυτοματισμός: Σύστημα με χαρακτηριστικά όπως δέκτες GPS, διπλά γυροσκόπια (IMU), βηματικός κινητήρας για το χειρισμό του τιμονιού και οθόνη οδηγού. 

Δείτε το φορτηγό της Volvo εδώ: