Ο σχεδιαστής των: De Tomaso Pantera, Fiat 124 Spider, Ford Fiesta και δεκάδων άλλων σημαντικών αυτοκινήτων, ο Τομ Τσαάρντα, πέθανε στην ηλικία των 82 ετών.

Ο σχεδιαστής των: De Tomaso Pantera, Fiat 124 Spider, Ford Fiesta και δεκάδων άλλων σημαντικών αυτοκινήτων, ο Τομ Τσαάρντα, πέθανε στην ηλικία των 82 ετών.
 
Γεννημένος στο Ντιτρόιτ στους Ολλανδούς-Αμερικανούς γονείς, ο Τσαάρντα πέρασε τα εκπαιδευτικά του χρόνια στο Motor City και συνέχισε να μελετά αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν. Αν και ο πατέρας του, ήταν ένας επιτυχημένος σχεδιαστής, αφού σχεδίασε το Lincoln Zephyr του 1934, ο Τσαάρντα άρχισε να στρέφει την προσοχή του στο σχεδιασμό αυτοκινήτων ενώ ήταν στο πανεπιστήμιο. Εκεί κέρδισε την υποστήριξη του καθηγητή του Άαρι Λάτι , ο οποίος του πρότεινε να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα ο Τσαάρντα να ακολουθήσει μία πρωτοποριακή φιλοσοφία για το όχημα. Κατά τη διάρκεια περιοδείας του στην Ευρώπη, ο Λάτι παρουσίασε τις εικόνες αλλά και την πρόταση για το μοντέλο στον Λουίτζι Σίγκρι στο στούντιο Ghia, ο οποίος με τη σειρά του κάλεσε τον Τομ Τσαάρντα στην Ιταλία.

Στα πρώτα του χρόνια στην Ghia, ο Τσαάρντα σχεδίασε και παρουσίασε το γοητευτικό roadster Innocenti 950 και στη συνέχεια, με λίγη βοήθεια από τον Βέρτζιλ Έξνερ Jnr, το Fiat 2300 Coupé. Υπό την καθοδήγηση του αρχιτέκτονα σχεδιασμού του Pininfarina Φράνκο Μαρτινένγκο σχεδίασε τη Ferrari 365 California και το Fiat 124, το οποίο αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο του 1966 αφού επέστρεψε για δεύτερη χρονιά στο studio Ghia.
 
Τότε ήταν που η Ghia πέρασε στον έλεγχο του Αλεχάντρο Ντε Τομάζο, με τον οποίο ο Τσαάρντα είχε μια γόνιμη σχέση εργασίας. Κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου σχεδίασε τα Pantera, Longchamp και Deauville, καθώς και μια σειρά από μικρότερα αυτοκίνητα όπως το de Tomaso 1600 ή ένα σύντομο σχεδιαστικό spoiler για το X1 / 9 της Bertone. 

Όταν η Ghia πωλήθηκε στη Ford, ο Τομ Τσαάρντα βρέθηκε να εργάζεται στο τμήμα σχεδιασμού για το project του Fiesta.Το σχέδιό του κέρδισε 26 άλλες προτάσεις και τράβηξε την προσοχή του προέδρου, τότε, της Ford Λι Ιακόκα, ο οποίος ήθελε το βρετανικό πρωτότυπο, χωρίς αλλαγές από το αρχικό σχέδιο.

Παρόλο που έγινε γνωστός για τα: Fiesta, Pantera και 124 Spider, το αυτοκίνητο από το οποίο ο Τομ Τσαάρντα ξεχώρισε ήταν το… La Forza, το οποίο δημιούργησε ενώ εργαζόταν για την Rayton-Fissore μεταξύ 1981 και 1983. Ήταν ένα από τα πρώτα SUV, με παραγωγή 6000 αυτοκινήτων από το 1985.