Το θέαμα και ο έντονος συναγωνισμός ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της ανάβασης στην Κύμη.

Το θέαμα και ο έντονος συναγωνισμός ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της ανάβασης στην Κύμη. Νικητές αναδείχθηκαν οι: Κ.Πατσουρέας (Formula Saloοn),  Ανδρέας Ντόφης (Ομάδα Α), Παναγιώτης Ευθυμίου (Ομάδα Ε), Κώστας Κάκος (Ομάδα Ν) και ο Απόστολος Μαρασλής (Ιστορικά).

Η Κύμη Ευβοίας φιλοξένησε κατά τη διάρκεια του διημέρου 20-21 Μαΐου, τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων, που διοργανώθηκε από το Αθλητικό Σωματείο “Start Line” και είχε για ακόμη μια φορά τη στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς τελούσε υπό την Αιγίδα του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου.

Παρά το γεγονός ότι οι μετεωρολογικές προβλέψεις άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο βροχής, εντούτοις ο καιρός έκανε τη χάρη σε οδηγούς, θεατές και οργάνωση, με αποτέλεσμα  το πρώτο σκέλος να είναι ηλιόλουστο και το δεύτερο να είναι συννεφιασμένο μεν, χωρίς βροχή δε. Έτσι, οι θεατές που βρέθηκαν στα πολλά “Κ” της διαδρομής των 2,85 χιλιομέτρων χάρη και στην αρωγή του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου, που διέθεσε όπως κάθε χρόνο, λεωφορεία για τη μεταφορά τους στις στροφές της διαδρομής,  παρακολούθησαν από τους 79 οδηγούς που εκκίνησαν έναν αγώνα με λίγες διακοπές, πολύ θέαμα, συναρπαστικές μάχες για τη νίκη και ανατροπές στην κατάταξη.

Περνώντας στα αποτελέσματα της ημέρας, θα ξεκινήσουμε την αναφορά από την Formula Saloon, που όπως στην πλειοψηφία των αγώνων, χάρισε και τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Ο Κώστας Πατσουρέας (Mitsubishi Lancer EVO IX, FST) έφτασε στη νίκη που τον αποζημίωσε για ένα περιπετειώδες Σαββατοκύριακο, αφού κατά τη διάρκεια των Χρονομετρημένων Δοκιμών αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα και το διαφορικό του αυτοκινήτου του, που πάντως επιλύθηκαν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο νικητής της Κατηγορίας αλλά και της Formula Saloon Turbo, επωφελήθηκε από την ατυχία του Μάριου Ηλιόπουλου (Ford Fiesta WRC, FST) ο οποίος είχε πετύχει το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο σκέλος, όμως στο δεύτερο λίγο μετά τα μισά της διαδρομής έχασε περισσότερο από 1 λεπτό όταν κόπηκε το εμπρός δεξιά ημιαξόνιο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάσει την πρόσφυση και να γυρίσει, ενώ ταυτόχρονα έσβησε και καθυστέρησε να επανεκκινήσει, για να τερματίσει τελικά στην 4η θέση της Formula Saloon Turbo. Στη 2η θέση της Formula Saloon ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Αντώνης Σταφυλοπάτης (Opel Astra OPC, FST2) που επικράτησε ταυτόχρονα στα δικίνητα της Formula Saloon Turbo. Στο βάθρο της Κατηγορίας ανέβηκε επίσης ο Παρασκευάς Ραπατζίκος (Lancia Integrale, FST) που ήταν και δεύτερος στην FST. 

Η Ομάδα Α μας επεφύλαξε μεγάλες μάχες και το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται στο νήμα. Οι Ανδρέας Ντόφης (Mitsubishi Lancer EVO VIII, A8) και “Σάκης Λιώρης” (Ford Escort WRC, A8) τα έδωσαν όλα, με τον Ντόφη να ξεπερνά τελικά τον αντίπαλό του, ο οποίος τέθηκε αρχικά επικεφαλής, κατά μόλις 0,09 δευτερόλεπτα! Από κοντά ακολούθησε και ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC, A8) ο οποίος έχασε χρόνο στο πρώτο σκέλος από κομμένο ημιαξόνιο, όμως στη συνέχεια έδειξε πόσο ανταγωνιστικός ήταν, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο σκέλος και καταλαμβάνοντας την 3η θέση της Ομάδας Α. Στα δικίνητα, δηλαδή στην Ομάδα Α έως 2 λίτρα, ο Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16, A6) έφτασε στη νίκη τόσο της κατηγορίας όσο και της κλάσης Α6. Στη 2η θέση ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Γιάννης Καλαϊτζιάν (Ford Puma S1600, A7) που επικράτησε παράλληλα στην Κλάση Α7, ενώ την τριάδα της Α έως 2 λίτρα διαμόρφωσε ο Αλέξανδρος Τσιόγκας (Peugeot 106 Maxi, A7). Στην Κλάση Α5 η νίκη κατέληξε στον Γιάννη Παράβαλο (Toyota Yaris), τον οποίο ακολούθησαν οι Νίκος Φίφλης (Toyota Yaris) και Γρηγόρης Σταματίου (Peugeot 106 Rallye).

Στην Ομάδα Ε επικράτησε ο νεαρός Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3 DTM, E12), ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στα δύο περάσματα και κέρδισε ταυτόχρονα την Ε12. Στη δεύτερη θέση τόσο της Ομάδας Ε όσο και της κλάσης Ε12 βρέθηκε ο Διονύσης Τροβάς (BMW M3, Ε12), ενώ στο βάθρο βρέθηκε επίσης ο πρώτος “δικίνητος”. Ο λόγος για τον Παναγιώτη Μπίμπικα (VW Golf II, E11) που κέρδισε την Ομάδα Ε έως 2 λίτρα, καθώς και την κλάση Ε11. Πάντως η νίκη του δεν ήρθε εύκολα, καθώς ο Παντελής Βασιλειάδης (Citroen AX Gti, E10) τη διεκδίκησε και βρέθηκε κοντά στον τελικό νικητή, επικρατώντας εντέλει στην Κλάση Ε10. Την τριάδα της Ε έως 2 λίτρα, συμπλήρωσε ο “Κανέλος” (Peugeot 106 S16, E11). 

Στην Ομάδα Ν, ο Κώστας Κάκος (Mitsubishi Lancer EVO IX, N4) κατέκτησε τη νίκη αποτελώντας τον ταχύτερο οδηγό της κατηγορίας και στα δύο περάσματα, ακολουθούμενος από τον Γιάννη Ποτουρίδη (Subaru Impreza WRX, N4) ο οποίος τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Στην τρίτη θέση βρέθηκε, όπως και στην περίπτωση της Ομάδας Ε, ο νικητής στα δικίνητα της Κατηγορίας, που αυτή τη φορά ήταν ο Στέλιος Κωνσταντίνου (Honda Civic Type-R, N3). Ο οδηγός του ιαπωνικού αυτοκινήτου είχε πολύ μεγάλο ανταγωνισμό τόσο από τον Γιάννη Φωτεινέλη (Honda Civic Type-R, N3), όσο και από τον Βασίλη Ρέκκα (Citroen Saxo VTS, N2), οι οποίοι διαμόρφωσαν το βάθρο της Ομάδας Ν έως 2 λίτρα με τον τελευταίο να επικρατεί στην Κλάση Ν2, η οποία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε κάθε αγώνα. 

Ολοκληρώνουμε την αναφορά μας στα αποτελέσματα του αγώνα με τα Ιστορικά αυτοκίνητα, που σε κάθε αγώνα του Πρωταθλήματος Αναβάσεων προσφέρουν τη δική τους, ξεχωριστή νότα. Νικητής αναδείχθηκε ο Απόστολος Μαρασλής (Ford Escort RS 2000, 2-C3) που δεν απειλήθηκε, ενώ μάχη είχαμε για τη δεύτερη θέση μεταξύ των Δημήτρη Οικονόμου (VW Golf, 3-D2) και Παναγιώτη Τσαπέπα (BMW 2002 ti, 2-C3), οι οποίοι συνόδευσαν τον νικητή στο βάθρο, κατακτώντας τη δεύτερη και τρίτη θέση αντιστοίχως. 

Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί θερμά την εταιρεία Seajets, Χορηγό ονομασίας του αγώνα, καθώς επίσης και το Δήμο Κύμης-Αλιβερίου που στήριξε την προσπάθεια για ακόμη μια φορά. Τέλος, δε θα μπορούσε να μην ευχαριστήσει τους Χορηγούς Επικοινωνίας που συνέβαλλαν στην προβολή της Ανάβασης, καθώς και τον Ραδιοφωνικό Σταθμό “9,65 ο Σταθμός των Εργαζομένων”, ο οποίος μετέδωσε ζωντανά τις εξελίξεις σε όλη τη διάρκεια του διημέρου, από το χώρο της Ανάβασης.

Οι νικητές ανά Κλάση

Ν2: Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo VTS)

Ν3: Στέλιος Κωνσταντίνου (Honda Civic Type-R)

Α5: Γιάννης Παράβαλος (Toyota Yaris)

Α6: Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16)

Α7: Γιάννης Καλαϊτζιάν (Ford Puma S1600)

Α8: Ανδρέας Ντόφης (Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Ε10: Παντελής Βασιλειάδης (Citroen AX)

Ε11: Παναγιώτης Μπίμπικας (VW Golf II)

Ε12: Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3 DTM)

FST: Κώστας Πατσουρέας (Mitsubishi Lancer EVO IX)

FST2: Αντώνης Σταφυλοπάτης (Opel Astra OPC)

Ιστορικά (Κατηγορίες):

1+2: Απόστολος Μαρασλής (Ford Escort RS2000, 2-C3)

3: Δημήτρης Οικονόμου (VW Golf, 3-D2)