Χαμένη αθωότητα.
Στο review μας για το πρώτο επεισόδιο του The Walking Dead: The Final Season, το είχαμε βαθμολογήσει με 8.2 βγάζοντας την εξής ετυμηγορία:
“Αν εξαιρέσουμε το φινάλε, το πρώτο επεισόδιο της τέταρτης σεζόν μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Η Telltale Games φαίνεται να συνειδητοποίησε ότι πλέον υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός στον χώρο των αφηγηματικών Adventures (βλέπε The Council) και αποφάσισε να βάλει τα δυνατά της. Οι αλλαγές στους μηχανισμούς του gameplay, η προσθήκη των collectables, καθώς και η εξέλιξη της Telltale Tool engine βοηθούν το The Walking Dead να βγει από το τέλμα στο οποίο είχε πέσει στις προηγούμενες σεζόν.” Διαβάστε το review του The Walking Dead: The Final Season – Episode 1: Done Running
Είναι πρακτικά αδύνατο να εξετάσεις το δεύτερο επεισόδιο του The Walking Dead: The Final Season, χωρίς να δεις τη γενικότερη εικόνα. Το περασμένο φθινόπωρο γράφτηκε μια από τις πιο μαύρες σελίδες στην βιομηχανία των video games, καθώς η Telltale Games, η εταιρεία που μας χάρισε τόσες μοναδικές στιγμές, σταμάτησε να υπάρχει. Η μεγαλύτερη ενδεχομένως ειρωνεία είναι ότι στην τρίτη σεζόν του The Walking Dead, η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης προέβη σε σημαντικές αλλαγές τόσο στο ύφος του gameplay, όσο και στην in-house μηχανή γραφικών της. Μετά από τις αλλαγές αυτές η σειρά άρχιζε επιτέλους να θυμίζει περισσότερο ένα παραδοσιακό point and click Adventure απ΄ ότι μια interactive ταινία και παράλληλα εντυπωσίαζε με τον οπτικό τομέα της. Εικάζουμε ότι αν η Telltale Games είχε τολμήσει να εξελίξει νωρίτερα τις δημιουργίες της μπορεί να έσωζε την παρτίδα και να κατάφερνε να επιβιώσει.
Το δεύτερο επεισόδιο της τρίτης σεζόν του The Walking Dead με τίτλο “Suffer the Childen” αντικατοπτρίζει πλήρως την αβεβαιότητα που επικρατούσε στα γραφεία της εταιρείας λίγο πριν το κλείσιμό της. Η μεθοδικότητα που είχαν επιδείξει οι developers στο storytelling στο πρώτο επεισόδιο δυστυχώς απουσιάζει. Αντ’ αυτού συναντάμε μια βεβιασμένη και απέλπιδα προσπάθεια εξέλιξης της πλοκής, η οποία δεν μας αφήνει περιθώρια να ταυτιστούμε με τους ήρωες και να ζήσουμε το δράμα τους. Η δε εξήγηση που δίνεται για το φινάλε του πρώτου επεισοδίου, το οποίο και μας είχε αφήσει ένα τεράστιο ερωτηματικό, δεν μπορούμε να πούμε ότι μας αφήνει ικανοποιημένους. Μπορεί άραγε να φτάσει σε ένα τέτοιο έσχατο σημείο η παιδική αφέλεια; Αυτή άραγε την διαπαιδαγώγηση είχε δώσει η Clementine στον AJ όλο αυτόν τον καιρό που περιφέρονταν στην αμερικανική ύπαιθρο; Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα, καθώς οποιαδήποτε παραπάνω αναφορά θα ισοδυναμούσε με spoiler. Θα θέλαμε ωστόσο να σημειώσουμε ότι καθ’ όλη την διάρκεια της ενασχόλησής μας με το δεύτερο επεισόδιο δεν καταφέραμε να απαλλαγούμε από την αγανάκτηση που μας άφησε το φινάλε του προκατόχου του.
Στο “Suffer the Children” εισάγεται ένας νέος χαρακτήρας (James) στο lore της σειράς και παράλληλα επιστρέφει ένας από τους χαρακτήρες της πρώτης σεζόν. Ο James περιβάλλεται γενικά από ένα μυστήριο, καθώς ζει σαν ερημίτης ανάμεσα στους Walkers. Στο επεισόδιο αυτό εισάγεται ένα νέο concept στη σειρά, το οποίο ελπίζουμε να αναπτυχθεί περισσότερο στα επόμενα δύο, αν και όπως είναι φυσικό τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Με βάση το concept αυτό οι Walkers διαθέτουν κάποια κατάλοιπα ανθρωπιάς. Η αντίληψη αυτή είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα, αν και μένει να δούμε πως θα αποδοθεί στην πορεία από την Skybound Games.
Το δεύτερο επεισόδιο είναι ελαφρώς μικρότερο από το πρώτο, χωρίς σημαντικά εναλλακτικά μονοπάτια στην πλοκή του. Μικρότερος είναι επίσης και ο συνολικός αριθμός των collectables που θα συναντήσετε. Οι romance επιλογές που μπορείτε να εξερευνήσετε στο Suffer the Children κρίνονται κατά την ταπεινή μας άποψη εκτός τόπου και χρόνου. Σε οπτικοακουστικό επίπεδο ισχύει ότι ακριβώς είχαμε αναφέρει και στο προγενέστερο review μας, αν και στην προκειμένη περίπτωση συναντήσαμε ένα bug που μας εμπόδιζε -ευτυχώς προσωρινά- να συνεχίσουμε την πρόοδό μας. Χρειάστηκε να κάνουμε restart τρεις φορές και να παρακολουθήσουμε τρεις φορές το ίδιο cutscene μέχρι να καταφέρουμε να συνεχίσουμε παρακάτω.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Telltale Games.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece