Μάνα είναι μόνο μία.Ο ήλιος έσβησε, τα πάντα πάγωσαν και το σκοτάδι έχει γίνει το κατεξοχήν...

Μάνα είναι μόνο μία.

Ο ήλιος έσβησε, τα πάντα πάγωσαν και το σκοτάδι έχει γίνει το κατεξοχήν θεμέλιο αυτού του κόσμου. Ένα κομμάτι γης φιλοξενεί τα τελευταία ψήγματα ανθρώπινης παρουσίας και καταφέρνει να επιβιώνει λόγω του Sun Tree. Μια ατσάλινη κατασκευή που λατρεύεται από την αγροτική κοινότητα σαν θεός. Η ύπαρξη του φέρει την απαρχή μιας εποχής, όπου η ελπίδα συνοδεύεται από στίγματα αποστροφής. Οι προσωπιδοφόροι αρχιερείς δίνουν το γενικό πρόσταγμα. Κάθε πρωτότοκο παιδί θα θυσιάζεται στο Sun Tree. Μόνο έτσι θα εξασφαλιστεί η ενέργεια που χρειάζεται για να συνεχίσει να προσφέρει φώς και ζωή στην όαση που έχτισαν.

Οι κάτοικοι με τα χρόνια οικειοποιούνται τις φριχτές ενέργειες και σιγά σιγά εγκολπώνονται στον κόσμο των σκέψεών τους ως φυσιολογικές. Έτσι έχει σμιλευτεί η πραγματικότητα της Sachi. Και τώρα έχει σειρά να προσφέρει το δικό της μωρό στο αδηφάγο δημιούργημα. Οι καταστάσεις που ακολουθούν, θα οδηγήσουν την πρωταγωνίστριά μας σε αδιανόητες αποκαλύψεις και αδιέξοδα που πρέπει να αντιμετωπίσει. Οι δρώσες δυνάμεις είναι ισχυρές, το ίδιο όμως και η καρδιά της Sachi, αφού ως μάνα θα κάνει τα πάντα για να μεταβάλλει το περίγραμμα του κόσμου, στο οποίο βρίσκεται εγκλεισμένη αυτή και ο γιός της.

H indie εταιρία Solar Sail Games Ltd μαζί με την εκδοτική Curve Digital, μας έδωσαν ένα survival adventure RPG με ένα ουσιώδες και πολύ όμορφα διαβαθμισμένο story, κάτι που δεν συναντάμε συχνά στο είδος. Όντας συνδυασμένο με ένα εξαίσιο σκίτσο το οποίο δείχνει καθαρά τις προθέσεις των σχεδιαστών, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις και να μας δώσει ένα κόσμο πυκνό από άποψη περιεχομένου όπου δεν υπάρχει τίποτα το αφηρημένο. Έτσι το exploring των διαφορετικών περιοχών αποκτά ενδιαφέρον, και αν λάβουμε υπόψη μας ότι υπάρχει εναλλαγή μέρας και νύχτας, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο challenging. Το σκοτάδι εκτός από ένα βαρύ πέπλο καπνού, φέρνει μαζί του πιο επιθετικούς εχθρούς και γεννάει σκιερές μορφές που τις βλέπεις και αλλάζεις δρόμο. Τουλάχιστον προσπαθείς.

Μέσα σε αυτήν την απειλητική και απρόβλεπτη ατμόσφαιρα, όσον αφορά την συμπεριφορά των εχθρικών φιγούρων, πρέπει να μαζέψουμε πολυάριθμα υλικά για να ανταπεξέλθουμε στο core element του παιχνιδιού. Το crafting. Συνταγές για φαγητά, potions, όπλα, πανοπλίες, παγίδες, βόμβες, μπαταρίες, σφαίρες, προγράμματα χακαρίσματος, είναι ένα δείγμα των όσων μπορείτε να φτιάξετε. Και κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα σας χρειαστούν τα περισσότερα. Αυτό που το κάνει προκλητικό είναι το γεγονός ότι τα υλικά έχουν ημερομηνία λήξεως, οπότε αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε extra απόθεμα πριν τις εξορμήσεις σας, είναι χαμένος κόπος. Μετά από λίγο θα έχουν εξαφανιστεί από το inventory σας και θα πρέπει να αναζητήσετε πόρους από την αρχή. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον εξοπλισμό αφού πολύ συχνά θα χρειάζεται επιδιόρθωση.

Τις συνταγές τις βρίσκεται εξερευνώντας τον κόσμο ή σας δίνονται ως ανταμοιβή από συγκεκριμένους χαρακτήρες καθώς εξελίσσεται το σενάριο. Μπορεί οι αποστολές με τις οποίες επιφορτίζεστε να θέτουν σε κίνηση περισσότερο τα πόδια σας παρά το μυαλό σας, εντούτοις αξίζουν τον κόπο αφού σας ανταμείβουν με blueprints καλύτερου εξοπλισμού, και από τη στιγμή που δεν υπάρχει η διαδικασία του level up, θα τα χρειαστείτε ώστε να είστε έτοιμοι για τις συγκρούσεις που έπονται.

Επιπλέον να αναφέρουμε ότι στον τομέα μάχη δεν υπάρχει καμία πολυπλοκότητα ή ποικιλία στις κινήσεις. Περισσότερο αφορά διαφορετικές προσεγγίσεις αναλόγως των items που βρίσκονται στη διάθεσή σας. Η δυσκολία κλιμακώνεται όσο προχωράτε βαθύτερα στο χάρτη και οι εχθροί ποικίλουν σε είδος. Όμως αν ασχοληθείτε αρκετά με το crafting δεν θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα να τα βγάλετε πέρα. Στην αντίθετη περίπτωση δεν θα κάνετε βήμα. Το ίδιο ισχύει και για τα boss fights. Η σωστή προετοιμασία θα έχει άμεσα και γρήγορα αποτελέσματα. Αν και τα τελευταία θα ήταν προτιμότερο να είχαν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας.

Το save system είναι ιδιαίτερα απλό και γίνεται σε τερματικούς σταθμούς. Ένα slot είναι διαθέσιμο και μπορεί να γίνει ακόμα και κατά τη διάρκεια συρράξεων, πράγμα που δεν συναντάμε καθόλου συχνά. Ομοίως συμβαίνει και με το fast travel. Ειδικές κάψουλες ξεκλειδώνονται έναντι χρημάτων και σας μεταφέρουν σε διάφορα σημεία του χάρτη ότι και να συμβαίνει γύρω σας. Το open world map είναι αρκετά ικανοποιητικό αλλά σίγουρα δεν θα λέγαμε όχι αν οι διαστάσεις του ήταν εκτεταμένες σε μεγαλύτερο βαθμό και μπορούσαν να προσκομίσουν περισσότερες επιλογές περιοχών με διαφορετικά αισθητικά χαρακτηριστικά. Το σημείο που ¨δαμάζει¨ το gameplay είναι το rotation της κάμερας. Δεν υπάρχει. Έτσι, σε έναν κόσμο που έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς προς πάσα κατεύθυνση, το οπτικό πεδίο χάνει την ευελιξία του και γίνεται κουραστικό.

Σίγουρα θα πρέπει επίσης να αναφερθούμε στο υπέροχο soundtrack του Richard Wilkinson, του οποίου η δουλειά βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το concept του Smoke and Sacrifice, και στηρίζει απόλυτα το art style του τίτλου.

Πηγή: IGN Greece