O ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Ο αντιπρόεδρος εταιρικών σχέσεων και εσόδων της Ubisoft, Chris Early, είπε ότι το
επιχειρηματικό μοντέλο του Steam δεν είναι πρακτικό για το 2019.
Μιλώντας στη New York Times, ο Early είπε ότι η Ubisoft αποφάσισε να σταματήσει να κυκλοφορεί τα μεγάλα της παιχνίδια στο Steam, καθώς η Valve δεν είναι ελαστική με το μοντέλο κατανομής εσόδων, όπου το Steam κρατά το 30% της αξίας του παιχνιδιού.
“Είναι μη ρεαλιστικό, το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο που έχουν,” είπε. “Δεν αντικατοπτρίζει το πού βρίσκεται σήμερα ο κόσμος από την άποψη της διανομής των παιχνιδιών.”. Ο Early εξήγησε ότι η απόφαση να μην πωληθεί to Division 2 στην πλατφόρμα της Valve, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας ευρύτερης επιχειρηματικής συζήτησης στη Ubisoft, όσον αφορά την κυκλοφορία παιχνιδιών στο Steam .
Εντούτοις, ορισμένες παρατηρήσεις μπορούν να γίνουν σχετικά με το γεγονός ότι η Ubisoft έχει κυκλοφορήσει τους πιο πρόσφατους τίτλους της, Division 2 και Anno 1800, μόνο στο Epic Games Store και το δικό της κατάστημα Uplay. Και τα δύο καταστήματα επιτρέπουν στην εταιρεία να κρατήσει ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι των κερδών. Η Epic Games κρατά λιγότερα από τα μισά έσοδα που εισπράττει το Steam από τους developers, δηλαδή μόνο το 12%, ενώ παράλληλα τους απαλλάσσει από το 5% των τελών δικαιωμάτων, για τα παιχνίδια που κατασκευάστηκαν με την Unreal Engine. Εν τω μεταξύ, η Ubisoft διατηρεί 100 τοις εκατό των εσόδων για κάθε παιχνίδι που πωλείται στην Uplay, επειδή κατέχει το κατάστημα στο σύνολό του.
Αυτό έχει σημασία, γιατί ο τρόπος που αγοράζουμε τα παιχνίδια είναι ρευστός: μπορείτε είτε να αγοράσετε την φυσική έκδοση, να κατεβάσετε ψηφιακά έναν τίτλο ή να το stream-άρετε. Όποια από αυτές τις ροές εισοδήματος καταλήξει στην κορυφή, πιθανότατα θα διαμορφώσει τα επιχειρηματικά μοντέλα των προγραμματιστών παιχνιδιών τα επόμενα χρόνια.
Άλλοι developers δήλωσαν στη New York Times ότι το μονοπώλιο του Steam για πωλήσεις παιχνιδιών πρέπει να αμφισβητηθεί. Ο διευθύνων σύμβουλος της Epic Games, Tim Sweeney, δήλωσε ότι “τα καταστήματα που εξάγουν ένα τεράστιο μέρος των κερδών της βιομηχανίας παιχνιδιών, πρέπει να σταματήσουν”. Το κατάστημα της Epic Games άνοιξε τις εικονικές του πόρτες τον Δεκέμβριο, χρησιμοποιώντας τα έσοδα του Fortnite, και προχώρησε με την την υποστήριξη ισχυρών εταιρειών, όπως η κινεζική Tencent.
Ο δημιουργικός διευθυντής της Supergiant Games, Greg Kasavin, δήλωσε: “Τι είναι η Sony χωρίς μια Microsoft και μια Nintendo; Οι κύκλοι των κονσολών ήταν πάντα καλύτεροι, όταν ‘άναβε’ ο ανταγωνισμός”. Το στούντιο του αποφάσισε να κυκλοφορήσει το “Hades” στο κατάστημα της Epic Games με αποκλειστικότητα ενός έτους.
Πέρυσι, το Steam αποφάσισε να επιτρέπει κάθε παιχνίδι στο store, εκτός και αν είναι “παράνομο ή troll.” Πιο πρόσφατα ωστόσο, σιωπηλά πρόσθεσε μια νέα πολιτική στο Steam Workshop, όπου κάθε mod των χρηστών θα πρέπει να περνάει από έλεγχο.
H Μαριάντζελα (Angelgraph) είναι News Overlord στο Gaming Dep του IGN Greece. Όταν δεν γράφει ή δεν ασχολείται με τα social media του IGN, μπορείτε να τη βρείτε στο Facebook και το Twitter. Keep Gaming Buddies!
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece