Επιστρέφοντας στην Midgar.
Στη σημερινή εποχή, οι λάτρεις των JRPG τείνουν να “γκρινιάζουν” όταν ο αγαπημένος τους τίτλος καθυστερεί να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Οι περισσότεροι ενδεχομένως να αγνοούν ότι πριν από δύο και κάτι δεκαετίες έπρεπε να κάνουμε… τον σταυρό μας για να δούμε ένα JRRG στα μέρη μας. Πού και πού, βλέπαμε τίτλους σαν το Mystic Quest Legend ή το Secret of Evermore, ωστόσο τίποτα από όλα αυτά δεν μπορούσε να μας προετοιμάσει καταλλήλως για όσα έμελλε να ακολουθήσουν. Τον Νοέμβριο του 1997, το Final Fantasy VII έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία και στην πορεία προκάλεσε έναν ανεμοστρόβιλο που παρέσερνε όλο και περισσότερους παίκτες στην δίνη του. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους, ακόμη και σε όσους έχουν μια καθαρά επιδερμική σχέση με τα JRPG.
Μέχρι και την φετινή E3, η Square Enix θα λέγαμε ότι τηρούσε σιγή ιχθύος σε ότι αφορά το πιο μεγαλεπήβολο project της. O χαρακτηρισμός αυτός πιθανόν να αδικεί τις σύγχρονες κυκλοφορίες της εταιρείας, όπως το Kingdom Hearts III και το Final Fantasy XV, ωστόσο το Final Fantasy VII αποτελεί αντικειμενικά τον πιο “εμπορικό” τίτλο της Square Enix, καθώς και ένα από τα καλύτερα JRPG όλων των εποχών. Το μεγαλύτερο λοιπόν σφάλμα, στο οποίο θα μπορούσε να υποπέσει η ιαπωνική εταιρεία ήταν να το αντιμετωπίσει με επιπολαιότητα. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς η Square Enix είναι απόλυτα συνειδητοποιημένη και κατανοεί την βαρύτητα του συγκεκριμένου project.
Οι όποιες αμφιβολίες μπορεί να υπήρχαν εξανεμίστηκαν, όταν στελέχη της Square Enix, άρχισαν να μας μιλούν για το όραμά τους. Τα τρέιλερ που είχαμε δει στην E3 μας είχαν δώσει μια πρώτη εικόνα για τι ακριβώς θα βλέπαμε και στην Gamescom, εντούτοις τα συναισθήματα που νιώσαμε ήταν ομολογουμένως πρωτόγνωρα. Καθώς παρακολουθούσαμε την πρώτη αποστολή του Final Fantasy VII, στην οποία ο Cloud και τα υπόλοιπα μέλη της Avalanche καλούνται να ανατινάξουν έναν αντιδραστήρα στις εγκαταστάσεις της Shinra, αρχίσαμε να ταξιδεύουμε πίσω στον χρόνο. Τα γεγονότα εκτυλίσσονταν με την σειρά που τα θυμόμασταν, εντούτοις η απόδοσή τους ήταν τελείως διαφορετική. Αυτή την φορά η ιστορία αποδίδεται με ένα πιο ζωντανό, πιο κινηματογραφικό τρόπο. Τα άψυχα παράθυρα των διαλόγων του πρωτότυπου Final Fantasy VII έχουν αντικατασταθεί και πλέον όλοι οι διάλογοι αποδίδονται με in-game cinematics. Παράλληλα, οι developers έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην απόδοση των δευτερευόντων χαρακτήρων. Οι Jessie και Biggs που στο μυαλό μας είχαν αποτυπωθεί ως κομπάρσοι, πλέον αντιμετωπίζονται με τον απαιτούμενο σεβασμό.
Εάν κάτι μας ξένισε, αυτό ήταν ο τρόπος με τον οποίο αποδίδονταν η προσωπικότητα του Cloud Strife, κεντρικού πρωταγωνιστή της ιστορίας. Τουλάχιστον στο δικό μας μυαλό, τον θυμόμασταν ως έναν πιο απόμακρο και λακωνικό ήρωα. Ο Cloud του Final Fantasy VII Remake αντιθέτως είναι -συγχωρέστε μας για την έκφραση- πιο “badass”, έστω κι αν διατηρεί τον κυνισμό του. Ας μην βιαστούμε όμως να προχωρήσουμε σε συμπεράσματα, καθώς αυτό που είδαμε είναι ένα μόνο ένα μικρό δείγμα από το γιγαντιαίο project που φέρει τον τίτλο Final Fantasy VII Remake. Να προσθέσουμε σε αυτό το σημείο, ότι ακόμη είναι άγνωστο το πόσα ακριβώς επεισόδια-games θα κυκλοφορήσουν μέχρι να δούμε την ολοκληρωμένη μορφή του παιχνιδιού. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το πρώτο “επεισόδιο” του Final Fantasy VII Remake θα κυκλοφορήσει τον προσεχή Μάρτιο και θα εκτείνεται σε δύο blu-ray δίσκους.
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης, οι developers ακολούθησαν την δοκιμασμένη συνταγή του Kingdom Hearts, η οποία έχει σαφέστατα έναν πιο action/hack ‘n’ slash προσανατολισμό σε σύγκριση με το σύστημα μάχης του πρωτότυπου Final Fantasy VII. Παρόλα αυτά, η ATB (Active Time Battle) μπάρα που είχαμε συναντήσει στο παρελθόν δηλώνει και εδώ παρών. Η διαφορά είναι ότι εδώ δεν περιμένετε απλά να γεμίσει για να εκτελέσετε την επόμενη ενέργεια σας. Αντιθέτως, η μπάρα γεμίζει προοδευτικά με την πάροδο του χρόνου, αλλά και όταν επιτίθεστε στους αντιπάλους σας, ενώ χωρίζεται πρακτικά σε δύο charges. Όταν ενεργοποιήσετε το ATB όμως ο χρόνος παγώνει, φέρνοντας στο νου τα δυτικά RPG της BioWare. Στο διάστημα αυτό μπορείτε χωρίς την πίεση του χρόνου να επιλέξετε με μεγαλύτερη προσοχή την επόμενη ενέργεια σας και να αφουγκραστείτε τα τεκταινόμενα στο πεδίο της μάχης. Για να εκτελέσετε ωστόσο ένα skill, να επιτεθείτε με την χρήση μαγείας ή να καταναλώσετε ένα potion θα χρειαστεί να ξοδέψετε ένα charge της μπάρας σας.
Στα δικά μας μάτια, η Square Enix φαίνεται να βρήκε την χρυσή τομή, καθώς από τη μια πλευρά το σύστημα μάχης έχει έναν πιο action προσανατολισμό που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους νέους παίκτες, ενώ από την άλλη διατηρείται, έστω και αλλοιωμένη, η turn-based προσέγγιση του πρωτότυπου τίτλου. Το ερώτημα που προκύπτει είναι το πώς ακριβώς θα διαμορφώνεται η όλη εμπειρία, όταν θα πρέπει να ελέγξετε ένα ολόκληρο party. Υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής των χαρακτήρων μέσω του d-pad, καθώς και η δυνατότητα να δώσετε ξεχωριστές εντολές στα υπόλοιπα μέλη του party σας μέσω του tactical μενού, ωστόσο η πιθανότητα να πελαγοδρομήσετε όταν καλείστε να ελέγξετε τέσσερις χαρακτήρες είναι κάτι παραπάνω από ορατή.
Εν κατακλείδι, το Final Fantasy VII Remake δείχνει ικανό να χαρίσει τις ίδιες -ενδεχομένως και ακόμη περισσότερες- συγκινήσεις που μας είχε προσφέρει απλόχερα ο πρωτότυπος τίτλος του 1997. Στοιχεία όπως η κινηματογραφική απόδοση της ιστορίας, η περαιτέρω ανάπτυξη των δευτερευόντων χαρακτήρων και η χρυσή τομή που επιτεύχθηκε στο σύστημα μάχης, δείχνουν εμποτισμένα από το μεράκι των developers και μας προδιαθέτουν θετικά για το μέλλον και την τύχη του εν λόγω μεγαλεπήβολου και εξαιρετικά υποσχόμενου project.
Το Final Fantasy VII Remake θα κυκλοφορήσει στις 3 Μαρτίου 2020 για PS4. Μπορείτε να το προ-παραγγείλετε μέσω του The Console Club ακολουθώντας το σχετικό link.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece