Η άνοδος της Azshara βελτίωσε και την ποιότητα του Battle for Azeroth.
Αφού πέρασαν δυόμιση μήνες από την επίσημη κυκλοφορία του patch 8.2 Rise of Azshara για το World of Warcraft, ήρθε θαρρώ η στιγμή για να κάνουμε ένα εξονυχιστικό “σκανάρισμα” της κατάστασης στην οποία βρίσκεται το World of Warcraft αυτή τη στιγμή.
Η αλήθεια είναι πως, κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, η Blizzard κατάφερε να διορθώσει πολλά από τα τεράστια προβλήματα που είχε το παιχνίδι στο λανσάρισμα, προσθέτοντας κατά κύριο λόγο αρκετό περιεχόμενο, ώστε ο παίκτης να έχει πράγματα για να ασχοληθεί όλη την εβδομάδα και όχι μόνο δύο-τρεις μέρες μετά το reset της Τετάρτης, ενώ παράλληλα έχουν ενταχθεί με ποιοτικό τρόπο και πολλά μακροχρόνια objectives που αναπόφευκτα αναμένεται να κρατήσουν τον κόσμο για παραπάνω από ένα μήνα στο παιχνίδι. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις νέες προσθήκες.
Mechagon και Nazjatar
H μεγαλύτερη προσθήκη του 8.2 δεν μπορεί να είναι άλλη φυσικά από τις δύο νέες περιοχές, τα Mechagon και Nazjatar, οι οποίες ομολογουμένως περιέχουν από μόνες τους αρκετό υλικό για να σας κρατήσουν απασχολημένους τουλάχιστον για 3-4 ώρες καθημερινά σε διάρκεια ενός μήνα.
Η Νazjatar ουσιαστικά αποτελεί τη νέα μεγάλων διαστάσεων end-game περιοχή, την οποία ο παίκτης έπρεπε να “σκουπίσει” προκειμένου να προετοιμαστεί για το νέο raid, ενώ το Mechagon είναι μικρότερο σε έκταση με πολλά cosmetic rewards, που επιτρέπει το ανεξέλεγκτο World PvP, θυμίζοντας αρκετά το Timeless Isle του Mists of Pandaria.
Συγκριτικά με προηγούμενα patch από άλλα expansions, η Blizzard στο 8.2 έφερε δύο νέες περιοχές αντί για μία, δίνοντας έτσι στον παίκτη αρκετή καθημερινή “δουλειά”. Ένας μέσος παίκτης καθημερινά πρέπει να κάνει τα daily των followers στο Nazjatar, το μεγάλο daily του Mechagon, το flying στο BFA και φυσικά όποια άλλα World Quests επιθυμεί εκείνος να κυνηγήσει επιπλέον, ενώ φυσικά υπάρχει το νέο κεφάλαιο του War Campaign και το καθημερινό Emissary που δε γίνεται κανείς να χάσει λόγω των rewards του.
Τώρα, προσθέτοντας στα παραπάνω και διάφορους άλλους εβδομαδιαίους μηχανισμούς, όπως για παράδειγμα τα Assaults, το cap-άρισμα του conquest στο PvP, τα weekly chests για τα Mythic+ κλειδιά, τα Island Expeditions, οι αρένες, τα Essences και οτιδήποτε άλλο έξτρα στόχο επιθυμεί να κυνηγήσει ο εκάστοτε παίκτης, (όπως για παράδειγμα farm-άρισμα παλιών raids ή mounts, achievements, Paragons του Legion και ούτω καθ’ εξής), βλέπουμε πως πολύ εύκολα μπορεί να γεμίσει όχι μόνο ολόκληρη η μέρα ενός απλού παίκτη, αλλά και όλη η εβδομάδα.
Tα Essences του Heart of Azeroth
Παράλληλα, στο 8.2 η Blizzard χειρίστηκε με ιδιαίτερη εξυπνάδα τo Heart of Azeroth, καταφέρνοντας να σουλουπώσει σε μεγάλο βαθμό, το ομολογουμένως σπασμένο σύστημα. Τα νέα Essences αυξάνουν το “diversity” του κάθε χαρακτήρα αφού μπορούν να δημιουργήσουν διάφορους συνδυασμούς. Γενικά, υπάρχουν συνολικά έντεκα διαφορετικά Essences από τα οποία το καθένα έχει τέσσερα ranks και η Βlizzard κατάφερε να τα διασκορπίσει σε όλες τις πτυχές του παιχνιδιού (PvP, Raid, M+ κλειδιά, Isle Expeditions, αρένες κλπ), κάνοντας έτσι το κυνήγι του εκάστοτε κάπως ξεχωριστό. Με λίγα λόγια, αν θέλεις να ξεκλειδώσεις όλα τα Essences πρέπει να παίξεις το παιχνίδι!
Φυσικά, το όλο σύστημα δεν είναι τελείως balance-αρισμένο καθώς μερικά από τα Essences τίθενται αναξιόπιστα, ενώ άλλα, όπως για παράδειγμα το Rank 3 του Condensed Life-Force για DPS, είναι σπασμένα από άποψη χρησιμότητας.
Βέβαια, τα Essences έχουν και μεγάλο μειονέκτημα και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός πως το σύστημα δεν είναι καθόλου φιλικό προς τους παίκτες που έχουν αρκετούς alt χαρακτήρες, καθώς για να τα ξεκλειδώσεις και στους alt σου, χρειάζεται να κάνεις την όλη διαδικασία από την αρχή, κάτι που καταντάει πολύ κουραστικό.
The Eternal Palace και Operation: Mechagon
Αν δεν σας έφταναν όλα αυτά, με το 8.2 προστέθηκε όχι μόνο το καθιερωμένο raid, αλλά και ένα νέο και ιδιαίτερα υψηλού βαθμού δυσκολίας dungeon. Το raid με όνομα The Eternal Palace, φυσικά λαμβάνει χώρα στο Najzatar, αποτελείται από οκτώ bosses, με τη βασίλισσα Azshara να στέκει στην κορυφή του.
Αναφορικά με το raid, οι μεγάλες guild του πλανήτη αναφέρουν πως η Blizzard έχει κάνει τρομερή δουλειά με το tuning του, ακόμα και στα πιο απαιτητικά boss-fights, όπως η Lady Ashvane, ένα fight που ειδικά στο Mythic απαιτεί χειρουργικά γάντια. Με λίγα λόγια, η καμπύλη δυσκολίας, τόσο στο Mythic, όσο και στις άλλες δύο δυσκολίες είναι σωστά τοποθετημένη.
Τώρα, ενώ τα boss-fights είναι σε μέσες άκρες ικανοποιητικά, τόσο από άποψη Lore, όσο και από την πλευρά των tactics, οι περισσότεροι παίκτες αναφέρουν πως το fight με την Azshara δεν είναι πολύ ευχάριστο, κυρίως λόγω των πολλών Line-of-Sight μηχανισμών που περιέχει. Αντιθέτως, κάποια άλλα fights, όπως για παράδειγμα ο Za’qul και η Lady Ashvane, θα τα ευχαριστηθείτε ιδιαιτέρως.
Προσωπικά, θα συμφωνήσω και εγώ με τις παραπάνω απόψεις, προσθέτοντας μάλιστα, πως από τα τρία τελικά boss-fights που έχουμε δει μέχρι στιγμής στο expansion, (Queen Azshara, Jaina Proudmore και G’huun), η Azshara σαν fight, έρχεται τρίτη από άποψη ευχαρίστησης.
Ιδιαίτερα διασκεδαστικό είναι και το νέο dungeon, Operation: Mechagon, το οποίο προστέθηκε λίγο μετά από το λανσάρισμα του patch. To Operation: Mechagon είναι ιδιαίτερα μεγάλο σε μέγεθος, έχοντας συνολικά οκτώ bosses και δίνοντας, μεταξύ άλλων, και ένα Essence από το Heart of Azeroth. Μάλιστα, το hardmode του dungeon έχει ιδιαίτερα αυξημένη δυσκολία και θα χρειαστείτε αρκετές ώρες για το “καθαρίσετε” την πρώτη φορά.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι μηχανισμοί που προστίθενται λόγω του hardmode, εκτός της έμφυτης δυσκολίας τους, απαιτούν και την τέλεια συνεργασία των party members μέσω vocals. Φανταστείτε πως, μία πεντάδα κανονικών παικτών που κάνει το dungeon κάθε εβδομάδα, χρειάζεται το λιγότερο μία ώρα και ένα τέταρτο και μερικά wipes, για να το καθαρίσει ολόκληρο ακόμα και σήμερα!
Σε γενικές γραμμές, το expansion μεταμορφώθηκε με την είσοδο του 8.2 Rise of Azshara και αυτό το συναίσθημα φαίνεται να υπάρχει και στο community. Το patch έφερε πολλά νέα πράγματα για να ασχοληθεί ο κόσμος και σε σχεδόν όλους τους τομείς, με εξαίρεση ίσως τα Mythic+ κλειδιά, όπου αναφέρεται πως αυτή η σεζόν είναι πιο ανιαρή συγκριτικά με την προηγούμενη. Όπως και να έχει πάντως, το 8.2 βελτίωσε κατά πολύ την εικόνα του Battle for Azeroth.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece