Πίσω στην αρχή ξανά.
Το ημερολόγιο γράφει 10 Απριλίου του 2016. Ο private server Nostalrius κλείνει για τελευταία φορά τις πόρτες του μετά από δικαστική εντολή που απέστειλε η Blizzard. O κόσμος έχει κυριολεκτικά αφηνιάσει με αυτή την κίνηση της εταιρείας και το ίντερνετ έχει βουίξει. Μέσα στον χαμό, οι developers του Nostalrius προτείνουν στην Blizzard να δημιουργήσει έναν δικό της official Vanilla server. Η εταιρεία πρακτικά γέλασε με αυτό το ενδεχόμενο, αλλά το κοινό είχε ήδη πάρει την απόφασή του.
Fast-forward σχεδόν τρία χρόνια στο μέλλον. Το World of Warcraft: Classic είναι εδώ και είναι όλα όσα θυμόμασταν και όλα όσα είχαμε ξεχάσει. Και δεν θα υπήρχε αν όλοι εμείς, σαν community δεν αγωνιζόμασταν για αυτό. Οπότε το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να το ευχαριστηθούμε στο έπακρο. Μπορείτε να διαβάσετε το χρονικό της ανακοίνωσης του Classic με ένα κλικ εδώ, καθώς σε αυτό το review θα ασχοληθούμε με το κατά πόσο η Blizzard παρέδωσε ένα ικανοποιητικό προϊόν.
Παιχνίδι για συγκεκριμένο κοινό
Πέρα από την μεγάλη μερίδα του κόσμου που έπαιξε στο παρελθόν το original World of Warcraft μέχρι και την εποχή του Wrath of the Lich King και θέλει να ζήσει ξανά αυτή την εμπειρία, δύσκολα νέοι παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ στην ζωή τους με το World of Warcraft, θα συνηθίσουν το αντικειμενικά παλαιό gameplay του. Μην ξεχνιόμαστε, πως έχουμε να κάνουμε με παιχνίδι 15ετίας.
Το Classic είναι αρκετά αργό στο gameplay του και του λείπουν αρκετά features που στα MMO του σήμερα θεωρούνται βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι. Αυτό, από την μία δεν είναι ούτε ιδιαίτερα κακό, καθώς το παιχνίδι “κρατάει” ακόμα τον αέρα του RPG, κάτι που έχει χάσει τελείως το retail Warcraft από την άλλη πλευρά όμως, μπορεί να γίνει ιδιαίτερα εκνευριστικό ή κουραστικό.
Πράγματα όπως το αρχαϊκό user interface, η απουσία κάποιων social χαρακτηριστικών, τα μεγάλα corpse runs και το αργό leveling σίγουρα θα προβληματίσουν σοβαρά τους νέους παίκτες, αφού ακόμα και αυτοί που ξεκίνησαν το World of Warcraft τα τελευταία 2-3 χρόνια και δεν έχουν βιώσει ποτέ το παλιό παιχνίδι ήδη τα έχουν βρει σκούρα.
Μπορεί η χρήση των add-ons, της ολοκληρωμένης βάσης δεδομένων του Wowhead, αλλά και η συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία που έχουν αποκτήσει οι παίκτες όλα αυτά τα χρόνια να κάνει το περιεχόμενο του παιχνιδιού πιο “ευκολοχώνευτο”, αυτό σίγουρα δεν σημαίνει πως είναι πλέον απλοϊκό. Στη σήμερoν ημέρα, το World of Warcraft Classic είναι ένα παιχνίδι για τους λίγους, τους νοσταλγούς, τους… μερακληδες.
Πιο γεμάτο από ποτέ
Προς μεγάλη έκπληξη της Blizzard (και όχι του community) οι νοσταλγοί του παρελθόντος “έτρεξαν” για να γεμίσουν τους -αρχικά- ελάχιστους διαθέσιμους servers. Ο κόσμος ήταν τόσος πολύς που η αμερικάνικη εταιρεία αναγκάστηκε κυριολεκτικά πέντε μέρες πριν από το επίσημο λανσάρισμα να δώσει στο κοινό πάνω από 30(!) νέους servers, οι οποίο μάλιστα έχουν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα από τους αντίστοιχους servers της προηγούμενης 15ετίας. Και φυσικά ο κόσμος του γέμισε σχεδόν όλους!
Τα πράγματα στο λανσάρισμα είχαν ξεφύγει τόσο πολύ μάλιστα, που σχεδόν σε όλους τους servers υπήρχαν queues που ξεκινούσαν από δύο με τρεις ώρες και έφταναν μέχρι και οκτώ! Αν δεν υπήρχε και το layering που πρόσθεσε η Blizzard σαν έξτρα μέτρο ασφαλείας, τότε το παιχνίδι θα ήταν τελείως unplayable, λόγω του τεράστιου όγκου παικτών.
Ενάμιση μήνα μετά (την ημέρα που γράφεται αυτό το άρθρο) τα queues στο login έχουν σχεδόν εξαφανιστεί (εκτός από ώρες αιχμής στα Σαββατοκύριακα) και ο πληθυσμός του εκάστοτε server έχει κατασταλάξει. Σαν αποτέλεσμα η εταιρεία αφαιρεί σίγα-σιγά το layering ξεκινώντας από τους servers με το χαμηλότερο population. Aυτό σημαίνει πως στις επόμενες ημέρες, η κατάσταση αναμένεται να σταθεροποιηθεί παντού.
Πέρα από τα διάφορα ευτράπελα των πρώτων ημερών, το World of Warcraft Classic “σφύζει” κυριολεκτικά από ζωή. Αυτό σημαίνει πως δεν πρόκειται να δυσκολευτείτε να βρείτε party ή guild για το οτιδήποτε επιθυμείτε. Το WoW και όλα τα MMORPG είναι ούτως ή άλλως πάντα καλύτερα με παρέα.
Το περιεχόμενο του σήμερα
To σχέδιο με την ανακοίνωση του Classic, ήταν πως το περιεχόμενo του αρχικού παιχνιδιού έπρεπε να χωριστεί σε διάφορα μέρη και να κυκλοφορήσει σιγά σιγά, μία κίνηση σωστή αφού επιτρέπει στους παίκτες να βιώσουν και να ευχαριστηθούν τα πάντα, ενώ παράλληλα ακολουθεί την νοοτροπία των patches του παρελθόντος.
Στο πρώτο phase, οι παίκτες έχουν την δυνατότητα -εκτός από το πολύωρο leveling- να δουν όλα τις περιοχές και dungeons του παιχνιδιού, πλην του Dire Maul που προστέθηκε πριν από μερικές μέρες, αλλά και να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στην Onyxia και το Molten Core, δύο από τα πιο διάσημα 40-man raids ολόκληρου του παιχνιδιού. Το παρών περιεχόμενο που υπάρχει στο Phase 1 του Wοrld of Warcraft Classic, είναι ικανό από μόνο του να σας κρατήσει απασχολημένους για αρκετούς μήνες.
Με το πέρασμα του χρόνου, θα προστίθενται και άλλα raids, όπως για παράδειγμα τα Black Wing Lair, Ahn’Qiraj και Naxxramas, αλλά και features, όπως τα Battlegrounds, το Honor System και τα World Bosses. Με αυτόν τον τρόπο το παιχνίδι γεμίζει σταδιακά δίνοντας συνέχεια στους παίκτες νέα “δουλειά” για να κάνουν.
Εμπειρία του 2005 με νοοτροπία του σήμερα
H Blizzard προσπάθησε πάρα πολύ για να μην αλλάξει τίποτα από εκείνη την αγνή εμπειρία που βιώσαμε το 2005 και αντικειμενικά τα κατάφερε. Το παιχνίδι αποτελεί ένα πιστό 100% αντίγραφο του αρχικού World of Warcraft. Ακόμα και κάποια τρελά bugs/exploits έχουν κρατήσει αναλλοίωτα!
Από την μία πλευρά, εμείς σαν παίκτες, όλα αυτά τα χρόνια έχουμε αλλάξει πολύ τόσο σαν νοοτροπία αλλά και σε εμπειρία. Πράγματα μέσα στο παιχνίδι που στο παρελθόν έμοιαζαν βουνό, όπως για παράδειγμα τα tactics ενός raid, σήμερα είναι παιχνιδάκι.
Από την άλλη, δεν μπορείς να κατηγορήσεις την Blizzard και το World of Warcraft Classic για αυτό, καθώς είναι ένα παιχνίδι που έχει κατασκευαστεί με αυτόν τον τρόπο και για αυτό το συγκεκριμένο λόγο. Βάση σχεδίου λείπουν αρκετά features, το gameplay είναι αργό και ίσως μερικές φορές clunky, δεν είναι φιλικό προς το χρήστη, υπάρχουν imbalances στα classes, τα raid bosses πολλές φορές είναι παιδαριώδη και ούτω καθεξής.
Με το World of Warcraft: Classic, τα πράγματα είναι είτε άσπρα, είτε μαύρα. Είτε θα το αγαπήσεις, είτε θα το βαρεθείς. Και αυτό κάνει την επιλογή μίας βαθμολογίας δύσκολη. Αν βαθμολογούσα την πιστότητα στην αντιγραφή του αρχικού παιχνιδιού, τότε θα έβαζα με ευκολία ένα δέκα στα δέκα. Αν βαθμολογούσα με τα στάνταρ που υπήρχαν στην βιομηχανία το 2005, το παιχνίδι πάλι θα έπαιρνε μία πολύ υψηλή βαθμολογία. Με τα στάνταρ όμως της βιομηχανίας του 2019, το παιχνίδι ναι μεν υστερεί από τους ανταγωνιστές του, όμως είναι κατασκευασμένο και με αυτή την νοοτροπία.
Καταλαβαίνετε λοιπόν από τα παραπάνω πως η επιλογή μίας βαθμολογίας είναι δύσκολη υπόθεση. Για εμένα προσωπικά, το παιχνίδι είναι τέλειο, αλλά εγώ τα γράφω όλα αυτά, σαν κάποιος που είχε παίξει και πριν 14 χρόνια και σίγουρα παρασύρομαι από την νοσταλγία. Kάποιος άλλος, που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ στην ζωή του με το Warcraft και δοκιμάσει το Classic για πρώτη φορά, αναμένεται να εκπλαγεί και ίσως εκνευριστεί από τον απίστευτα για τα δεδομένα του 2019 αργό ρυθμό του.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece