Πώς μπαίνουν στα δοκιμαστήρια οι πελάτες και τι λένε οι έμποροι.

Με τα νέα δεδομένα ήρθαν αντιμέτωποι σήμερα (11/05) καταστηματάρχες και καταναλωτές, ύστερα από την επαναλειτουργία λιανεμπορικών κι άλλων επιχειρήσεων στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της άρσης των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της Covid-19.

Στην νέα πραγματικότητα μέσα στα καταστήματα «πρωταγωνιστές» είναι οι μάσκες, τα αντισηπτικά και τα γάντια, ενώ τα περισσότερα προϊόντα/εμπορεύματα ψεκάζονται και απολυμαίνονται με ατμοκαθαριστές και σίδερα ατμού. Ο εμπορικότερος δρόμος της Αθήνας άρχισε να γεμίζει και πάλι κόσμο.

Η Μαντώ Γιαννέτου είναι αντιπρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας ανδρικών ενδυμάτων και ένα από τα καταστήματα που διατηρεί, βρίσκεται στην οδό Πανεπιστημίου. Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκ-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, έχουν προμηθευτεί με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας ώστε να υποδεχθούν τους πελάτες τους. «Κρατάμε τις αποστάσεις, έχουμε γάντια, μάσκες φοράει όλο το προσωπικό μας και αν κάποιος πελάτης θελήσει, έχουμε να τον προμηθεύσουμε», λέει η κ. Γιαννέτου.

Παράλληλα όποιος δοκιμάσει κάποιο ρούχο, το ρούχο μετά στέλνεται απευθείας στο εργαστήριο ώστε να σιδερωθεί με πρέσα με ατμό πολύ δυνατό, για να γίνει η σωστή απολύμανση. Το κατάστημα θα διαθέτει εξαερισμό μόνο κι όχι air condition, όλος ο χώρος θα αερίζεται ενώ θα γίνονται πολύ συχνά απολυμάνσεις.

«Για παράδειγμα αν κάποιος έρθει να του πάρουμε τα μέτρα για κοστούμι, θα προσπαθήσουμε να κρατάμε αποστάσεις ενώ θα φοράμε μάσκα και γάντια», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Γιαννέτου. Όσον αφορά τα δοκιμαστήρια, στο κατάστημα θα λειτουργούν μόνο δύο από τα πέντε που διαθέτει. «Δοκιμαστήριο θα μπορεί να μπει κάποιος πελάτης, δεν θα είναι κάποιος από εμάς μέσα, θα έχουμε αφήσει ήδη το ρούχο και θα φροντίζουμε με το που φεύγει, να απολυμαίνεται και να αερίζεται», επισημαίνει.

Η Κωνσταντίνα Τσιτσίκα διατηρεί κατάστημα εσωρούχων στην Αγίου Μάρκου. Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έτσι κι αλλιώς τα κάτω εσώρουχα δεν δοκιμάζονταν, ωστόσο τώρα «όποια θέλει να δοκιμάσει ένα σουτιέν καλό θα ήταν να γνωρίζει το νούμερο της, όπως επίσης αν χρειαστεί δοκιμή, προτιμότερο είναι να το φορέσει πάνω από τα ρούχα. Το πρόβλημα είναι τα νυχτικά και οι πυτζάμες που περνάνε από τα μάτια, μύτη, στόμα οπότε αυτό θα είναι που θα προσπαθήσουμε να μην δοκιμάζουν περισσότερο». Και στο κατάστημα της κ. Τσιτσίκα πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ο ατμοκαθαριστής, καθώς όπως λέει, όποιο εμπόρευμα δοκιμαστεί απευθείας μετά θα περαστεί με ατμοκαθαριστή. «Έχουμε καθαρίσει πολύ καλά το μαγαζί, έχουμε περάσει τους πάγκους με αντισηπτικά, με χλωρίνη τα πατώματα και έχουμε περάσει όλα τα προϊόντα μας με ατμοκαθαριστή. Φοράμε μάσκες, έχουμε αντισηπτικό για τους πελάτες μας», υπογραμμίζει, ενώ προσθέτει: «Είναι πρωτόγνωρη η κατάσταση και για εμάς. Έχουμε περάσει από μία κρίση, δέκα χρόνων, και εκεί που αρχίσαμε να ορθοποδούμε, μας έριξε ο κορωνοϊός».

Τι λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών

Την ανυπομονησία των εμπόρων για την επανεκκίνηση των καταστημάτων τους εκφράζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

«Υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το άνοιγμα, όλοι περίμεναν με ανυπομονησία αυτή την μέρα γιατί δύο μήνες κλειστοί συσσωρεύονται χρέη και δημιουργούνται τεράστια οικονομικά προβλήματα. Από την άλλη υπάρχει μεγάλη ανησυχία και μεγάλη περιέργεια για να δούμε πώς θα κινηθεί το καταναλωτικό κοινό. Το ζητούμενο είναι κατά πόσο θα βγει ο κόσμος έξω να ψωνίσει», επισημαίνει ο κ. Καφούνης ενώ συμπληρώνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να ληφθούν μέτρα όπως αυτά που πρότειναν τελευταία στον πρωθυπουργό που σύμφωνα με τον κ. Καφούνη συμπυκνώνονται σε τρεις άξονες: φοροελαφρύνσεις, ενοίκια, η μείωση του 40% πρέπει να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου καθώς και, όσον αφορά τα δάνεια, να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τις επιχειρήσεις, η οποία μπορεί με αυτοματοποιημένες διαδικασίες να ξεπερνάει τα τραπεζικά κριτήρια και να μπορεί να φτάσει σε πολλές μικρές. «Εμείς λέμε λίγα ποσά σε πολλούς και όχι μεγάλα ποσά σε λίγες επιχειρήσεις», αναφέρει.

Πηγή: News.gr