Η LaLiga επιστρέφει σε δράση την Πέμπτη (11/06) με το ντέρμπι της Σεβίλλης, ανάμεσα στην ομώνυμη ομάδα και τη Μπέτις και μολονότι το «Σάντσεθ Πιθχουάν» θα είναι… ήσυχο, καθότι δεν θα υπάρχουν θεατές, η τηλεοπτική παραγωγή ετοιμάζεται να προσφέρει μία πολύ πιο «ζωντανή» εμπειρία στους τηλεθεατές.
Με ψηφιακό κοινό και προσομοιώσεις πανηγυρισμών, η LaLiga ευελπιστεί να καλύψει τα άδεια γήπεδα με έναν διαφορετικό τρόπο, όταν επανεκκινήσει η σεζόν μετά την τρίμηνη διακοπή λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Η συνεργασία της διοργανώτριας αρχής με τη νορβηγική εταιρεία ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων «Vizrt», θα φέρει στις οθόνες εικόνες καθισμένων θεατών που θα φορούν τα χρώματα της γηπεδούχου ομάδας, μέσα από «ψηφιακές» κερκίδες.
Παράλληλα, θα είναι σε θέση να ακούν προσομοιώσεις ήχων, που δημιουργήθηκαν από την εταιρία προγραμματισμού βιντεοπαιχνιδιών EA Sports FIFA. Φυσικοί ήχοι γηπέδου, που «αντλήθηκαν» από πραγματικές συνθήκες αγώνων, με το… ρεπερτόριο να περιλαμβάνει πανηγυρισμούς από φάσεις με γκολ, ευκαιρίες, ακόμη και… διαμαρτυρίες για φάουλ.
«Στόχος μας ήταν να αναπαράγουμε την ίδια ψυχαγωγική εμπειρία που είχαν οι θεατές. Ως εκ τούτου αναπτύξαμε και επιλέξαμε τεχνολογίες για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την ίδια ατμόσφαιρα» τόνισε στο «Reuters» ο διευθυντής τηλεοπτικών της LaLiga, Μελχιόρ Σολέρ.
«Όσο… ασυνήθιστο κι αν ακούγεται όλο αυτό, η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι τόσο περίεργο φαινόμενο στον κλάδο της ψυχαγωγίας. Οι κωμωδίες και οι βραδινές εκπομπές προσθέτουν χειροκροτήματα και γέλια και πιστεύουμε ότι το κοινό θα καταλάβει ότι αυτό θα δώσει μια καλύτερη ατμόσφαιρα στα παιχνίδια», συμπλήρωσε ο Σολέρ.
Δεν φαίνεται πάντως, να συμφωνούν και όλοι με την προοπτική προσομοίωσης των θεατών. «Η χρήση εικονικών θεατών και ήχων που προσπαθούν να πουλήσουν οι τηλεοπτικές παραγωγές, με την επιστροφή του ποδοσφαίρου μας, μοιάζουν με έλλειψη σεβασμού στους οπαδούς που θέλουν να αντικαταστήσουν» τόνισε από την πλευρά του ο Εμίλιο Αμπεχόν, του οπαδικού γκρουπ FASFE.
«Έχουμε περάσει χρόνια διαμαρτυρόμενοι για το γεγονός ότι η LaLiga θέλει να μας κάνει “υποκατάστατα” για τις εκπομπές της, αλλά με αυτήν την κίνηση έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα. Τώρα το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να αντικαταστήσουν τους παίκτες και θα έχουν ανακαλύψει ξανά τα… βίντεο-παιχνίδια» συμπλήρωσε ο Αμπεχόν.
Από την πλευρά της η LaLiga απάντησε λέγοντας πως: «Θέλουμε να προσφέρουμε στους θεατές μια καλή εμπειρία και γι΄ αυτό κατά τη διάρκεια αυτής της ασυνήθιστης περιόδου, επιλέξαμε την εικονοποίηση των εξεδρών. Δεν θα είναι πραγματικό, αλλά θα βελτιώσει την εμπειρία προβολής. Θέλουμε τους οπαδούς να επιστρέψουν στα γήπεδα μόλις αυτό μπορεί να γίνει υπεύθυνα. Οι φίλαθλοι είναι το κλειδί για την ατμόσφαιρα γύρω από το ποδόσφαιρο, τόσο στο γήπεδο όσο και στην τηλεόραση».
Η LaLiga είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής διοργάνωση ποδοσφαίρου στον κόσμο, πίσω από την Premier League, με τους διοργανωτές να αναφέρουν πως την περσινή σεζόν παρακολούθησαν τους αγώνες της κοινό τριών δισεκατομμυρίων θεατών. Το «Clasico» μεταξύ της Μπαρτσελόνα και της Ρεάλ Μαδρίτης είναι αγώνας που έχει πάντα τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, φτάνοντας τα 600 εκατομμύρια θεατές.
«Πιστεύουμε ότι θα έχουμε μεγαλύτερο κοινό από το συνηθισμένο, ειδικά στον πρώτο κύκλο των αγώνων. Θα έχουμε παιχνίδια κάθε μέρα και θα είναι σαν ένα… Παγκόσμιο Κύπελλο χωρίς τελικό» τόνισε ο Σολέρ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ