Βόλτα στην Appalachia
Πόσο γρήγορα περνάει ο χρόνος… Κι όμως έχουν περάσει 10 ολόκληρα χρόνια από την έλευση του Fallout 3 και την μετάβαση της σειράς σε νέα -για εκείνη την εποχή- open world Action RPG μονοπάτια. Όσο δε περνάει ο χρόνος όλο και περισσότεροι παίκτες τείνουν να ξεχάσουν ή επιλέγουν να αγνοήσουν τα δύο πρώτα κεφάλαια της σειράς που κινούνταν σε πιο παραδοσιακές RPG φόρμες. Το γεγονός πάντως ότι το Fallout 3 αποτέλεσε ένα κομβικό κεφάλαιο της σειράς παραμένει αδιαμφισβήτητο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση του Fallout 76, καθώς το δημοφιλέστατο franchise της Bethesda βρίσκεται πλέον στο κατώφλι μιας νέας εποχής.
H Bethesda είναι μια εταιρεία που γενικώς έχει το… απυρόβλητο, καθώς οι εκατομμύρια φίλοι των δημιουργιών της, την στηρίζουν έμπρακτα σε κάθε της βήμα. Στην περίπτωση του Fallout 76 πάντως το κοινό βρίσκεται διχασμένο, λόγω της κατεύθυνσης που επέλεξε να ακολουθήσει η Bethesda στην ανάπτυξη του παιχνιδιού. Το Fallout 76 είναι ένα online Action RPG με σαφή multiplayer περιορισμό και όπως είναι φυσικό θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να χωνέψουμε αυτή τη σημαντική αλλαγή.
Τις προηγούμενες μέρες είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο πόνημα της Bethesda παίζοντας για έξι περίπου ώρες την closed beta του. Οι εντυπώσεις μας ήταν κατά κύριο λόγο θετικές, ωστόσο υπάρχουν και κάποια ζητήματα, όπως η απουσία των NPC και η γενικότερη μορφή του storytelling που μας βάζουν σε προβληματισμό. Πάμε να ανοίξουμε λοιπόν παρέα την… μπουκαπόρτα του Vault 76 και να δούμε τι κρύβεται στον αφιλόξενο, αλλά και άκρως γοητευτικό post-apocalyptic κόσμο του.
Σε σεναριακό επίπεδο, το Fallout 76 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα prequel της σειράς καθώς λαμβάνει χώρα το 2102 μετά από το πυρηνικό ολοκαύτωμα του “Great War” (2077). Το τι ακριβώς συνέβη τα τελευταία 35 χρόνια θα πρέπει να το ανακαλύψετε μόνοι σας, συλλέγοντας logs, documents, holo tapes κ.ο.κ. Πέρα από κάποια ρομπότ, ο κόσμος του Fallout 76 είναι άδειος από NPC και το γεγονός αυτό έχει και τις ανάλογες επιπτώσεις στο κομμάτι του storytelling. Η Bethesda έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να εμπλουτίσει το lore, ωστόσο είναι στην διακριτική ευχέρεια του παίκτη το κατά πόσο θα εντρυφήσει σε αυτό. Η περιπλάνηση στα ερείπια του ανθρώπινου πολιτισμού και η συλλογή/αποκωδικοποίηση των πάσης φύσεων μαρτυριών χαρίζει μια απόλυτα immersive εμπειρία, η οποία δεν διαφέρει και πολύ από την αντίστοιχη του Fallout 4.
To ερώτημα που τίθεται είναι πόσο διαρκεί αυτή η εμπειρία. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε εδώ ότι δεν αναφερόμαστε στη συνολική διάρκεια του Fallout 76, αλλά στο χρονικό διάστημα που το game καταφέρνει να χαρίσει μια immersive εμπειρία. Σαφέστατα σε αυτές τις έξι ώρες gameplay που αφιερώσαμε νιώσαμε ότι “βυθιζόμαστε” στον κόσμο και στο lore του Fallout 76, αλλά δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αυτή η μορφή του storytelling θα καταφέρει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον μας για δεκάδες ώρες. Υπάρχει δηλαδή ο κίνδυνος ο παίκτης να αποτραβήξει το ενδιαφέρον του από το story και να επιδοθεί καθαρά στο κυνήγι των xp και του loot. Ότι δηλαδή συμβαίνει στην πλειοψηφία των MMORPG. Εάν όντως συμβεί κάτι τέτοιο, η απουσία των NPC αναμένεται να έχει έναν καταλυτικό ρόλο. Τουλάχιστον στα δικά μας μάτια, ένα RPG είναι όσο ενδιαφέρον, είναι και και οι NPC του. Ακόμη και στις πιο “εύπεπτες” προτάσεις του χώρου, όπως το Borderlands, η ύπαρξη αξιομνημόνευτων NPC βελτιώνει την συνολική εντύπωση που θα αποκομίσει ο παίκτης από το σενάριο και το storytelling.
Μπορεί να διατηρούμε κάποιες αμφιβολίες για το αν το Fallout 76 θα καταφέρει να προσφέρει μια immersive εμπειρία σε βάθος -gameplay- χρόνου, ωστόσο ο κόσμος του (τέσσερις φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με αυτόν του Fallout 4) μας “κέρδισε” και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε αυτόν με την πρώτη ευκαιρία. Η δημιουργία της Bethesda εκτυλίσσεται στην Appalachia, η οποία αποτελεί μια αρκετά ρεαλιστική αναπαράσταση της πολιτείας West Virginia των Η.Π.Α. Η αμερικανική ύπαιθρος μας ασκεί σε προσωπικό επίπεδο μια περίεργη γοητεία, οπότε η περιπλάνηση στα γύρω δάση και στα Απαλάχια Όρη μας χάρισε μια μοναδική εμπειρία.
Σε τεχνικό επίπεδο συναντήσαμε αρκετά bugs, όπως πτώσεις του frame rate, έντονο clipping, εχθρούς που κολλούσαν κάτω από το έδαφος ή μέσα σε τοίχους κτλ. Αν επρόκειτο για μια beta έκδοση, η οποία λάμβανε χώρα αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού προφανώς και θα επιδεικνύαμε την ανάλογη ελαστικότητα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως μεσολαβούν λίγες μόνο μέρες πριν το release του Fallout 76 και θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για να διορθωθούν όλα τα bugs/glitches και να γίνει το βέλτιστο δυνατό optimization. Μακάρι οι developers να μας διαψεύσουν…
Στο κομμάτι του gameplay τώρα, το Fallout 76 δεν διαφέρει και πολύ σε σύγκριση με το Fallout 4 και ως εκ τούτου οι βετεράνοι της σειράς θα νιώσουν ότι βρίσκονται σε ένα οικείο περιβάλλον. Οι βασικότερες διαφορές εντοπίζονται στο progression system, στην προσθήκη του PvP και στην εισαγωγή κάποιων υποτυπωδών survival μηχανισμών. Ξεκινώντας από το character progression, κάθε φορά που ανεβαίνετε level κερδίζετε ένα stat point, το οποίο μπορείτε να κατανείμετε σε ένα από τα επτά στατιστικά σας (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility και Luck). Ανάλογα τώρα με το επίπεδο κάθε στατιστικού σας μπορείτε να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας με τα σχετικά Perk cards.
Κάθε perk, σας προσφέρει ένα passive bonus, λόγου χάρη σας κάνει πιο ανθεκτικούς και μειώνει την πιθανότητα να κολλήσετε κάποια ασθένεια. Τo bonus αυτό μεγαλώνει, όσο μεγαλύτερο είναι και το level του perk σας, αν μάλιστα ανοίξετε δύο ίδια perk cards, μπορείτε να τα συμπτύξετε σε ένα perk μεγαλύτερου level. Αν υποθέσουμε βέβαια ότι θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα level 3 perk που σχετίζεται με το Strength σας, θα πρέπει να έχετε κατανείμει τουλάχιστον τρεις πόντους στο Strength. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα τους ενός perk cards, καθώς ο μόνος περιορισμός σας είναι το level του σχετικού attribute σας. Το εν λόγω σύστημα του character progression χαρίζει στον παίκτη την μέγιστη δυνατή ελευθερία και ανοίγει τον δρόμο για πολλά πιθανά character builds.
Οι developers αυτή τη φορά δίνουν μεγαλύτερη έμφαση και στους survival μηχανισμούς, καθώς ο χαρακτήρας σας θα πρέπει να τρέφεται και να καταναλώνει υγρά ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Μπορείτε να μαγειρέψετε διάφορες τροφές αν έχετε τις κατάλληλες πρώτες ύλες και έχετε βρει το ανάλογο recipe ή να βράσετε το νερό για να βελτιώσετε την ποιότητά του. Να προσθέσουμε σε αυτό το σημείο, ότι σας δίνεται επίσης η δυνατότητα να στήσετε πρόχειρα camps σε σχεδόν οποιοδήποτε σημείο του χάρτη επιθυμείτε, αλλά και να χρησιμοποιήσετε διάφορα crafting stations για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας ή να φτιάξετε νέα όπλα και πανοπλίες. Ανάλογους μηχανισμούς βέβαια είχαμε δει και στο παρελθόν. Ο survival χαρακτήρας του Fallout 76 μπορεί να μην είναι τόσο αδυσώπητος, αφού είναι πολύ εύκολο να βρείτε τις προμήθειες που απαιτούνται, ωστόσο χαρίζει μια ακόμη -καλοδεχούμενη- διάσταση στο gameplay.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το PvP, το οποίο… υπάρχει και δεν υπάρχει. Από το level 5 και μετά μπορείτε να επιδοθείτε σε PvP δραστηριότητες, ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει η απαραίτητη συναίνεση από την πλευρά του αντιπάλου σας για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία. Το όλο σύστημα λειτουργεί ως εξής, η επίθεση σε έναν άλλον παίκτη προκαλεί σχεδόν μηδαμινό damage, εκτός κι αν αυτός ανταποδώσει τα πυρά σας. Μόνο σε αυτή την περίπτωση μπορεί να ξεκινήσει το PvP, θα πρέπει δηλαδή ο αντίπαλός σας να δώσει την συγκατάθεσή του για να ξεκινήσει το… καράτε. Στις έξι ώρες που παίξαμε την beta κανένας απολύτως παίκτης δεν προσπάθησε να μας επιτεθεί, ενώ όταν δοκιμάσαμε να επιτεθούμε εμείς κανένας δεν είχε την όρεξη να μονομαχήσει μαζί μας. Και γιατί να το κάνει άλλωστε; Τα μόνα αντικείμενα που κερδίζει ο νικητής μιας PvP αναμετρήσεις είναι τα junk αντικείμενα του αντιπάλου του. Ναι αυτά μπορούν να γίνουν scrap για εξτρά crafting materials, αλλά ο χάρτης είναι στην κυριολεξία γεμάτος από πρώτες ύλες, γιατί λοιπόν κάποιος να παίξει PvP; Ούτε ρίσκο υπάρχει, ούτε και κίνητρο.
Για να μην αδικήσουμε βέβαια την προσπάθεια της Bethesda θα πρέπει να τονίσουμε ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει δραστικά όταν κυκλοφορήσει το Fallout 76. Αρκεί να υπάρξουν τα απαραίτητα public events και να δοθούν κίνητρα στους παίκτες για να ασχοληθούν τόσο με το co-op, όσο και με το PvP. Πριν κλείσουμε θα θέλαμε να κάνουμε και μια μικρή αναφορά στο κομμάτι των microtransactions (Atom points). Στην beta υπήρχαν διάφορα challenges, όπως να φτιάξετε ένα συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων, να μαγειρέψετε ή να ανεβείτε σε ένα συγκεκριμένο level. H ολοκλήρωση των challenges σας ανταμείβει με Atom points, τα οποία μπορείτε να εξαργυρώσετε και να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα cosmetic items. Ορισμένα αντικείμενα είχαν υπέρογκο κόστος, ωστόσο σίγουρα μπορείτε να ξεκλειδώσετε αρκετά cosmetics χωρίς να χρειαστεί να πληρώσετε πραγματικά χρήματα.
Εν κατακλείδι, το Fallout 76 είναι σίγουρα διαφορετικό από τα υπόλοιπα κεφάλαια της σειράς, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να ξενίσει τους φανατικούς φίλους της. Πάντα όταν καλούμαστε να αλλάξουμε μια συνήθειά μας ή να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα υπάρχει μια μικρή γκρίνια, αλλά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το “διαφορετικό” δεν σημαίνει απαραίτητα και “χειρότερο”. Εάν εξετάσουμε λοιπόν αντικειμενικά και χωρίς προκαταλήψεις το Fallout 76 θα δούμε ότι έχει τις προοπτικές για να μας χαρίσει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία. Τα ανοιχτά μέτωπα αυτή τη στιγμή είναι το storytelling, το PvP και ο ασταθής τεχνικός τομέας. Για την ποιότητα και τη συνολική αίσθηση που αφήνει το storytelling διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις αφού έξι ώρες gameplay δεν αρκούν για να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα, έστω κι αν τα πρώτα δείγματα είναι αναμφισβήτητα θετικά. Σε ότι αφορά το PvP και το τεχνικό κομμάτι, θεωρούμε ότι η Bethesda μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις σε βάθος χρόνου.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece