Όταν η Γη μετατρέπεται σε μια απέραντη υποθαλάσσια Ατλαντίδα.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι όταν είδαμε για πρώτη φορά το Earth Atlantis θεωρήσαμε ότι επρόκειτο για μια κυκλοφορία στον χώρο των Metroidvania, παραπλήσια με τα Song of the Deep και The Aquatic Adventures of the Last Human. Πέσαμε έξω όμως στις προβλέψεις μας, καθώς το μόνο κοινό μεταξύ της δημιουργίας της Pixel Perfex και των προαναφερθέντων Metroidvania, είναι ότι αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός υποβρυχίου. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα side-scrolling shoot ’em up με αμυδρά bullet hell στοιχεία, το οποίο καταφέρνει να εντυπωσιάσει με το εικαστικό του, αλλά και τη γενικότερη θεματολογία του.
Το Earth Atlantis εκτυλίσσεται στα τέλη του 21ου αιώνα και έχει ως βασική θεματολογία τις πιθανές επιπτώσεις από την υπερθέρμανση του πλανήτη και την αλλαγή του κλίματος της Γης. Μετά από ένα κατακλυσμιαίο γεγονός γνωστό και ως “The Great Climate Shift” το 96% της επιφάνειας του πλανήτη μας έχει καλυφθεί από νερό και ο ανθρώπινος πολιτισμός έχει χαθεί. Οι μηχανές έχουν πλέον κυριαρχήσει και μάλιστα έχουν προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον παίρνοντας την μορφή και το σχήμα διαφόρων θαλάσσιων πλασμάτων. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός κυνηγού και με το υποβρύχιο σας καλείστε να εξολοθρεύσετε τις μηχανές.
Η αλήθεια είναι ότι το πρώτο πράγμα που θα σας προκαλέσει εντύπωση είναι αν μη τι άλλο το εικαστικό του Earth Atlantis. Οι developers έχουν επηρεαστεί από τα σκίτσα του 14ου αιώνα, όταν η εξερεύνηση των ωκεανών βρίσκονταν ακόμη σε εμβρυακό στάδιο και το μυαλό των ανθρώπων έπλαθε διάφορα φανταστικά τέρατα. Εδώ που τα λέμε ούτε σήμερα δεν γνωρίζουμε τι κρύβεται στην άβυσσο των ωκεανών. Η άβυσσος αυτή αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και για διάφορους συγγραφείς, όπως τον Ιούλιο Βερν στο αλησμόνητο “20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα”. Προφανώς και δεν θεωρούμε σύμπτωση το γεγονός ότι το βασικό υποβρύχιο του Earth Atlantis ονομάζεται Nautilus. H ιδιαίτερη αυτή εικαστική προσέγγιση του Earth Atlantis, το βοήθησε να κερδίσει δύο βραβεία στο BitSummit στην Ιαπωνία (2017) και στο BIC Festival στη Νότια Κορέα (2016), ενώ ήταν υποψήφιο προς βράβευση και στο Tokyo Game Show.
To μόνο πρόβλημα που παρατηρείται είναι ότι η ασυνήθιστη αυτή απεικόνιση του Earth Atlantis προκαλεί κούραση στα μάτια σας μετά από ένα πολύωρο gaming session. Όπως θα δούμε παρακάτω, το gameplay είναι πολύ εθιστικό, ωστόσο τρεις ώρες gameplay είναι αρκετές για να κουράσουν τα μάτια σας. Για να απολαύσετε λοιπόν το παιχνίδι προτιμήστε πιο σύντομα sessions. Δεν μας προκαλεί εντύπωσή που το Earth Atlantis μεταφέρθηκε από τα smartphones πρωτίστως στο Nintendo Switch, καθώς η εμπειρία που προσφέρει ο εν λόγω τίτλος είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μιας φορητής κονσόλας.
Όπως προαναφέραμε, στο Earth Atlantis αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός υποβρυχίου, στην πραγματικότητα όμως υπάρχουν περισσότερες του ενός επιλογές. Συνολικά υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα υποβρύχια, τα Nautilus, Aquada, Moby-Dick και Musashi, τα οποία έχουν διαφορετικά attributes (defense, attack και speed). Πέραν του Nautilus, τα υπόλοιπα υποβρύχια ξεκλειδώνουν σταδιακά καθώς προχωράτε στο Quest mode του παιχνιδιού. Πριν συλλέξετε τα απαραίτητα power-ups το υποβρύχιο σας πυροβολεί μόνο από την πλώρη του, στην πορεία όμως εκτοξεύει τα πύρα του και από την πρύμνη του. Υπάρχει βέβαια πάντα η δυνατότητα να στρέψετε το υποβρύχιο σας προς την αντίθετη κατεύθυνση για να εκμεταλλευτείτε όλη την δύναμη πυρός του.
Ο χάρτης του Earth Atlantis είναι σχετικά μικρός, ωστόσο η δαιδαλώδης δομή του κάνει την διαδικασία της εξερεύνησης και του εντοπισμού των διαφόρων bosses εξαιρετικά επίπονη. Οι μόνες ενδείξεις που υπάρχουν στον χάρτη αφορούν την τοποθεσία των bosses και των κιβωτίων που περιέχουν τα διάφορα power-ups. Η τοποθεσία αυτή είναι πάντα στο… περίπου, οπότε ακόμη κι αν θεωρητικά βρίσκεστε λίγα μέτρα κάτω από ένα boss, στην πράξη θα χρειαστεί να διασχίσετε αρκετά υποθαλάσσια τούνελ μέχρι να εντοπίσετε τον επόμενο αντίπαλό σας.
Πέρα από τα δεκάδες bosses, οι απλοί εχθροί είναι εξίσου ικανοί για να προκαλέσουν σημαντικά ρήγματα στο σκάφος σας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι κάθε φορά που δέχεστε ένα hit ενδέχεται να χάσετε κάποιο από τα power-up σας ή να μειωθεί η δύναμη των πυρών σας. Τα power-up χωρίζονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες, στις τορπίλες, στους τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους, στις bouncing bombs και στην έκλυση ηλεκτρισμού. Καθένα έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και η σωστή χρήση τους μπορεί να κάνει την διαδικασία εξολόθρευσης ενός boss να μοιάζει με… παιχνιδάκι. Για παράδειγμα, το energy power-up επιτρέπει στο σκάφος σας να εκλύσει μια μεγάλη ποσότητα ηλεκτρισμού, η οποία είναι φονική για όποιον εχθρό βρεθεί κοντά στην πλώρη του.
Τα boss fights είναι αν μη τι άλλο επικά, καθώς καλείστε να αντιμετωπίσετε γιγάντιους ιππόκαμπους, μηχανικούς καρχαρίες και φάλαινες, τεράστια καβούρια κ.ο.κ. Κάθε boss επιτίθεται με συγκεκριμένα patterns, οπότε το μυστικό της επιτυχία σας είναι να προσαρμοστείτε σε αυτές τις συνθήκες. Σε κάποιες δε περιπτώσεις θα χρειαστεί να επιδείξετε υπομονή μέχρι ο αντίπαλός σας να αφήσει ακάλυπτα τα νώτα του ή τα τρωτά σημεία του. Τα περισσότερα bosses δέχονται μεγαλύτερη ζημιά στο πίσω μέρος του σώματος τους, οπότε θα πρέπει να στρέψετε γρήγορα το υποβρύχιο σας για να επιτεθείτε στα νώτα τους. Το Nautilus λόγω του χαμηλού speed του, δεν προτείνεται για αυτές τις μανούβρες, ωστόσο τα πιο ευέλικτα Aquada και Moby-Dick μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση εν ριπή οφθαλμού.
Αν ολοκληρώσετε το Quest mode, θα αποκτήσετε πρόσβαση στο Hunter mode, στο οποίο θα πρέπει να λάβετε μια επιπλέον παράμετρο υπόψη σας. Πιο συγκεκριμένα η ενέργεια του σκάφους σας μειώνεται οπότε θα πρέπει να κινείστε γρήγορα και να σκοτώνετε όποιον εχθρό και boss βρεθεί στο δρόμο σας για να την αναπληρώσετε. Μια επίσης σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο modes, είναι ότι στο Hunter mode έχετε μόλις μια “ζωή” για να σκοτώσετε 29 bosses. Αντίθετα στο Quest mode, σας δίνεται η δυνατότητα να συνεχίσετε την πρόοδο σας από το τελευταίο checkpoint που ενεργοποιήσατε.
Τα τέσσερα διαθέσιμα υποβρύχια, η ποικιλία των εχθρών (περιλαμβάνονται και κάποια κρυφά bosses) και τα τρία επίπεδα δυσκολίας εκτοξεύουν το replayability στα ύψη. Ο δε βαθμός πρόκλησης είναι υψηλός, ιδίως στο Hunter mode. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας πεθάναμε στο 26ο boss, στο Easy επίπεδο δυσκολίας. Κλείνοντας, θα θέλαμε να δώσουμε τα εύσημα στους developers και για την ηχητική επένδυση του Earth Atlantis. Η εύστοχη χρήση των ηχητικών εφέ σε συνδυασμό με το επιβλητικό soundtrack θα σας δώσει την αίσθηση ότι πράγματι βρίσκεστε στον βυθό του ωκεανού και μάχεστε στα ερείπια του ανθρώπινου πολιτισμού.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Headup Games.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece