Praise the sun anywhere, anytime.
Στο review μας για το Dark Souls Remastered στο PS4 το βαθμολογήσαμε με 9 και βγάλαμε την εξής ετυμηγορία:
“Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Αν δεν έχετε παίξει ποτέ το original Dark Souls, ήρθε πλέον η ώρα για να το δοκιμάσετε. Το resolution έχει αυξηθεί, τα frames είναι σταθερά και οι servers γεμάτοι. Τώρα είναι η καλύτερη ευκαιρία για να δοκιμάσετε το αριστούργημα της From Software. Το ταξίδι σας στον κόσμο του Lordran θα είναι μεγάλο και σκληρό, παρ’ όλα αυτά θα αξίζει την κάθε στιγμή. Ο βαθμός δυσκολίας είναι μεγάλος, αλλά η τελική ανταμοιβή είναι ακόμα μεγαλύτερη.” Διαβάστε το review του Dark Souls: Remastered.
Πέντε μήνες μετά την κυκλοφορία του Dark Souls: Remastered σε PC, Xbox One και PlayStation 4, το αριστούργημα του Hidetaka Miyazaki έρχεται και στο Nintendo Switch. Άξιζε αυτή η έξτρα αναμονή και πως συγκρίνεται αυτή η έκδοση με τις υπόλοιπες, όταν μάλιστα τρέχει και σε σημαντικά υποδεέστερο hardware;
Επτά χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, το Dark Souls παραμένει ένα κολοσσός στον χώρο του gaming, που τάραξε τα νερά προκαλώντας τον παίκτη, τόσο με την δυσκολία του gameplay, όσο και με τον αινιγματικό τρόπο αφήγησης που απαιτούσε απίστευτη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Επιπλέον, ο εξωπραγματικά καλός σχεδιασμός του κόσμου που συνοδευόταν από ένα πραγματικά μαγευτικό μουσικό σκορ, συνιστούσαν στο χτίσιμο μιας απόλυτα immersive εμπειρίας που από κάθε άποψη μπορούσε να χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης.
Παρ’όλα αυτά δεν ήταν όλα ρόδινα. Η αρχική κυκλοφορία μαστιζόταν από μεγάλα τεχνικά προβλήματα, τόσο στα PC, όσο και στις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ήταν το frame rate το οποίο ειδικά σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές, με κυριότερη την Blighttown, έπεφτε σε σχεδόν μονοψήφια νούμερα. Αυτό και όλα τα υπόλοιπα θεματάκια βάλθηκε να διορθώσει η Remastered έκδοση. Ενώ βέβαια στις υπόλοιπες πλατφόρμες το κατάφερε με θεαματικό τρόπο, φτάνοντας 60 fps και 4Κ ανάλυση σε κάποιες περιπτώσεις, το Switch είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.
Τόσο σε docked όσο και σε handheld mode το frame rate βρίσκεται σταθερά στα 30 fps, με κάποιες απειροελάχιστες πτώσεις σε ορισμένα boss fights (βλέπε Taurus Demon και Chaos Witch Quelaag). Η ανάλυση είναι στα 720p στην οθόνη του Switch και 1080p όταν παίζετε στην τηλεόραση. Όμως, παρά το γεγονός ότι σε docked mode η ανάλυση είναι ίδια με αυτή των Xbox One και PS4, η εικόνα είναι δραστικά διαφορετική. Τα textures είναι εμφανώς χαμηλότερης ποιότητας και το contrast στα χρώματα είναι τόσο έντονο, που θα αναγκαστείτε να ρυθμίσετε αρκετές φορές τη φωτεινότητα προκειμένου να μην φαίνεται υπερβολικά έντονα. Συνολικά, το οπτικό κομμάτι θα έλεγα ότι βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην αρχική κυκλοφορία και τις υπόλοιπες εκδόσεις του remaster.
Στο handheld mode αυτά τα θέματα είναι πολύ λιγότερο εμφανή, κυρίως λόγω του μεγέθους της οθόνης. Το συνολικό αποτέλεσμα, αν και χάνει αρκετές από τις λεπτομέρειες, κυμαίνεται από ικανοποιητικό μέχρι όμορφο ανάλογα με την περιοχή. Σε αυτό βοηθάει και ο φωτισμός, ο οποίος είναι τόσο όμορφος, που πολλές φορές σταμάτησα να θαυμάσω τον τρόπο που ο ήλιος έλουζε ένα τοπίο. Praise the sun, indeed. Επιπλέον, παρά την μικρή οθόνη, τα πάντα είναι αρκετά ευδιάκριτα, με αποτέλεσμα η πολύωρη ενασχόληση να μην κουράζει υπερβολικά.
Ένας παράγοντας που δεν μπορώ να τονίσω αρκετά, είναι το πόσο αλλάζει η εμπειρία του Dark Souls όταν συνδυάζεται με την φορητότητα που προσφέρει το Switch. H δυνατότητα να ασχολείται κανείς σε μικρά και συχνά χρονικά διαστήματα μειώνει σημαντικά την αγανάκτηση που προκαλούν οι απανωτές αποτυχίες, ενώ η έλλειψη χρόνου πλέον είναι λιγότερο απαγορευτική για όσους θέλουν να ασχοληθούν. Προσωπικά έπιασα τον εαυτό μου να επιστρέφει στο Lordran σε κάθε κενό που είχα, όσο μικρό και αν ήταν. Λίγο grinding ενώ περιμένω κάποιον για καφέ, ή μια ακόμα προσπάθεια να νικήσω ένα boss πριν κοιμηθώ. Κάπως έτσι βρέθηκα στο Anor Londo σε τρεις μέρες, ενώ την πρώτη φορά μου είχε πάρει περίπου μιάμιση εβδομάδα.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε και μερικά μικροπροβλήματα που συναντήσαμε. Ο χειρισμός με τα Joy-Con, αν και επαρκής, δεν έχει την ίδια ακρίβεια που έχει για παράδειγμα ένα Xbox One controller. Ο ήχος είναι ποιοτικά κατώτερος από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Dark Souls Remastered, ενώ και η ένταση του φαίνεται να είναι μικρότερη. Τέλος και η κάμερα είχε κάποια θέματα στον χειρισμό της, πράγμα που ευτυχώς διορθώθηκε με το Day One patch. Από την άλλη, πλέον μπορείτε να πατήσετε παύση σε Souls game, βάζοντας το Switch σε sleep mode. Αυτή η δυνατότητα συνδυάζεται ωραία με την φορητότητα, καθώς αρκετές φορές θα χρειαστείτε να σταματήσετε απότομα. Τέλος, με χαρά αναφέρω ότι το multiplayer λειτουργεί εξαιρετικά (υπάρχουν dedicated servers), αυξάνοντας μάλιστα και τον αριθμό των διαθέσιμων παικτών που μπορείτε να καλέσετε στο παιχνίδι σας, αλλά και των πιθανών εισβολέων.
To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Nintendo Switch, η οποία μας παραχωρήθηκε από τη CD Media.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece