Arcade is dead, long live Battle Royale
Αν κάποιος μας ζητήσει να του πούμε την πρώτη φινλανδική εταιρεία ανάπτυξης που μας έρχεται στο μυαλό, τότε μόνο μια πιθανή απάντηση μπορούμε να δώσουμε. Housemarque. Ειδικά από το 2011 και μετά η Housemarque μας παρουσιάζει μονάχα εξαιρετικά games. Τι να πρωτοθυμηθούμε; To Outland, το Resogun, το Matterfall, το Alienation ή το απίστευτο Nex Machina; Αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες της εταιρείας είναι η arcade αισθητική τους και το απίστευτα εθιστικό gameplay τους.
Από το 2016 πριν ακόμη κυκλοφορήσει η early access έκδοση του PUBG, η Housemarque άρχισε να δουλεύει πάνω στο Stormdivers. Όπως μας ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, ήθελαν να προσφέρουν κάτι νέο και τελείως διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές τους. Δυστυχώς, από τη στιγμή που η Housemarque ανακοίνωσε το Stormdivers και ιδίως από όταν έδωσε στην δημοσιότητα το τρέιλερ του, οι αντιδράσεις του κοινού ήταν στην κυριολεξία καταιγιστικές. Στην μια πλευρά βρίσκονται οι φανατικοί φίλοι της εταιρείας, οι οποίοι λατρεύουν τις old school δημιουργίες και στην άλλη αυτοί που την κατηγορούν ότι ακολουθεί την μόδα της αγοράς.
Οι αρνητικές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το Stormdivers είναι πολύ φυσικό να έχουν εξοργίσει τους developers, οι οποίοι καλούνται να απολογηθούν και υπερασπίσουν το έργο τους. Πέρα από το γεγονός, ότι το Stormdivers αναπτύσσεται από το 2016 (κοινώς δεν έγινε προσπάθεια αντιγραφής του PUBG), οι Sami Hakala και Henri Markus μας τόνισαν ότι η δημιουργία τους έχει σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Battle Royale της αγοράς. Καταρχήν, η playable περιοχή του χάρτη δεν συρρικνώνεται, όπως στο PUBG, αλλά αντίθετα συμβαίνουν διάφορα καιρικά φαινόμενα τα οποία αλλάζουν συνεχώς τις ισορροπίες. Ο Henri μας αναφέρει για παράδειγμα ότι σε μια ηλιακή έκλειψη, οι παίκτες θα χρειαστεί να ανάψουν τους φακούς του για να μπορέσουν να δουν οπότε αυτόματα οι campers θα προδώσουν την θέση τους.
Παρά το γεγονός ότι το Stormdivers διαφοροποιείται σε σύγκριση με τις υπόλοιπες δουλειές της εταιρείας, διαθέτει κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Κοινώς ο ήρωάς σας ξεκινά εξοπλισμένος με ένα σπαθί, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και jetpacks. Δεν χρειάζεται και πολύ μεγάλη φαντασία για να διαπιστώσει κανείς ότι τα jetpacks δίνουν την προοπτική του aerial combat στο Stormdivers.
H πιο μεγάλη “μαγκιά” (συγχωρέστε μας για την έκφραση) όμως του Stormdivers είναι η αντικατάσταση των loot boxes, από ένα high risk/high reward σύστημα. Η Housemarque μας περιέγραψε αναλυτικά πως θα λειτουργεί το όλο σύστημα και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι. Τα διάφορα cosmetic αντικείμενα βρίσκονται μέσα στον χάρτη και μπορείτε να τα συλλέξετε, ωστόσο θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από objectives (ανάλογα με το rarity του αντικειμένου) για να τα προσθέσετε στην συλλογή σας. Κάποια ενδεικτικά objectives, είναι ότι θα πρέπει να σκοτώσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό αντιπάλων με το σπαθί σας ή με κάποιο άλλο όπλο, π.χ sniper rifle. Ακόμη όμως κι αν δεν καταφέρετε να ολοκληρώσετε όλα τα objectives υπάρχει μια πιθανότητα να κρατήσετε τα cosmetics σας και μετά το τέλος της αναμέτρησης. Λόγου χάρη, αν ολοκληρώσετε τα δύο από τα τρία objectives έχετε χοντρικά 70% πιθανότητα να κρατήσετε το αντικείμενό σας.
Με το σύστημα αυτό όχι μόνο οι παίκτες επιβραβεύονται με σπάνιο loot ανάλογα με το skill τους, αλλά αναγκάζονται να βγουν έξω από το comfort zone τους και να πειραματιστούν με διάφορα όπλα. Πλέον δηλαδή τα πιο σπάνια αντικείμενα δεν θα τα έχει ο παίκτης που έλιωσε στο grinding ή αγόρασε δεκάδες loot boxes, αλλά ο πιο ικανός. Τουλάχιστον στα δικά μας αυτιά το όλο concept ακούγεται ως μεγαλοφυές.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε ορισμένες ακόμη ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αφορούν την διάθεση του Stormdivers. Καταρχήν, αυτή τη φορά η Housemarque δεν έχει τις πλάτες κάποιου μεγάλου publisher, όπως της Sony, οπότε θα πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά στον εαυτό της. Ευελπιστεί πάντως ότι παιχνίδι θα πάει καλά από πλευράς πωλήσεων και με τον τρόπο αυτό θα της δοθεί η δυνατότητα να εργαστεί σε περισσότερα νέα projects. Οι developers της εταιρείας μας εξέφρασαν την πικρία τους για το γεγονός ότι οι κυκλοφορίες, όπως το Nex Machina, απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές, αλλά απέτυχαν να σημειώσουν εμπορική επιτυχία. Ένας από τους λόγους άλλωστε που αποφάσισαν να αποστασιοποιηθούν από το arcade παρελθόν τους και να δοκιμάσουν κάτι νέο είναι η εμπορική αποτυχία των προηγούμενων δημιουργιών τους.
Αν θέλετε να δοκιμάσετε το Stormdivers δεν έχετε παρά να εγγραφείτε στην beta του, η οποία θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα.
To Stormdivers θα κυκλοφορήσει το 2019 για PC.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece