Συνεργατική μινιμαλιστική τέχνη
Το ρόλοι έγραφε 9:40 το πρωί της Πέμπτης 23 Αυγούστου και καθώς ετοιμαζόμουν να πάρω συνέντευξη για το Dead or Alive 6 με σταματά ένα από τα στελέχη της Ink Kit Studios. Με ρωτάει ευγενικά αν θα ήθελα να δοκιμάσω το νέο τους game. Τα χρονικά περιθώρια ήταν στενά, ωστόσο ως γνήσιος λάτρης των indie δημιουργιών δεν μπορούσα να αφήσω αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη. Τα επόμενα 15 λεπτά που πέρασα στο booth της Ink Kit Studios ήταν από τα ωραιότερα που πέρασα στην Gamescom και σίγουρα αισθάνθηκα δικαιωμένος για την απόφασή μου να δοκιμάσω το Deru.
H παρθενική δημιουργία της ελβετικής εταιρείας αναμένεται να κυκλοφορήσει τους προσεχείς μήνες, ωστόσο αναπτύσσεται για αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα από το 2014. Το Deru ξεκίνησε να παίρνει σάρκα και οστά στο Global Game Jam εκείνης της χρονιάς με την επωνυμία “Schlicht” και σύντομα άρχισε να κερδίζει σημαντικές διακρίσεις σε διάφορες διοργανώσεις και φεστιβάλ. Μάλιστα στο SGDA του 2017 στη Ζυρίχη, ανακηρύχθηκε ως το καλύτερο Ελβετικό game.
To Deru υιοθετεί ένα άκρως μινιμαλιστικό art style, το οποίο αλληλοσυμπληρώνει το χαλαρωτικό soundtrack του, δημιουργώντας την κατάλληλη… ατμόσφαιρα για την επίλυση των διαφόρων puzzles. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εν λόγω δημιουργία δίνει σαφή έμφαση στο co-op, καθώς οι δύο παίκτες θα πρέπει να συνεργαστούν για να περάσουν τα εμπόδια που θα συναντήσουν στο δρόμο τους.
Ο πρώτος παίκτης ελέγχει μια λευκή σφαίρα και ο δεύτερος μια μαύρη, ενώ ο σκοπός σας είναι να καθοδηγήσετε τις δύο αυτές σφαίρες στα σχετικά σημεία του εκάστοτε level. Σε διάφορα σημεία της πίστας υπάρχουν ρεύματα μαύρου και λευκού χρώματος, τα οποία εμποδίζουν την πρόοδό σας. Αν ο παίκτης που ελέγχει την μαύρη σφαίρα πέσει μέσα στο μαύρο ρεύμα τότε θα πεθάνει. Αντιστοίχως τα λευκά ρεύματα είναι φονικά προς τον παίκτη που ελέγχει την λευκή σφαίρα. Ο παίκτης που ελέγχει την λευκή σφαίρα ωστόσο μπορεί να περάσει με άνεση μέσα από τα μαύρα ρεύματα και παράλληλα να σταματήσει προσωρινά την ροή τους, λειτουργώντας ως ένα φράγμα. Αναλόγως ο παίκτης που κατευθύνει τη μελανή σφαίρα δύναται να περάσει μέσα από τα λευκά ρεύματα.
Για να μπορέσουν λοιπόν οι δύο παίκτες να διασχίσουν τα levels του Deru θα χρειαστεί να συνεργαστούν και να συνδυάσουν τις κινήσεις τους. Λόγου χάρη, αν θέλετε να διασχίσετε ένα μαύρο ρεύμα, θα πρέπει ο “λευκός” παίκτης να διακόψει την ροή του για να δώσει την ευκαιρία στον δεύτερο παίκτη να περάσει με ασφάλεια.
Ένας ακόμη βασικός μηχανισμός είναι ότι μπορείτε να αυξομειώσετε το μέγεθος της σφαίρας σας. Η μάζα που χάνεται από τον πρώτο παίκτη πηγαίνει ουσιαστικά στον δεύτερο, οπότε ο πρώτος παίκτης μικραίνει και ο δεύτερος μεγαλώνει. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσο πιο μικρή είναι η μάζα της εκάστοτε σφαίρας, τότε πιο γρήγορα κινείται. Αντιθέτως όσο μεγαλύτερη είναι η μάζα μιας σφαίρας τόσο μεγαλύτερα ρεύματα μπορεί να μπλοκάρει. Υπάρχουν περιπτώσεις που τα ρεύματα έχουν διακοπτόμενη ροή, οπότε αν ελαττώσετε στο μέγιστο βαθμός το μέγεθος της σφαίρας που ελέγχεται μπορείτε να περάσετε με ταχύτητα μέσα από τα κενά που δημιουργούνται στη ροή του ρεύματος.
Η Ink Kit Studios πέρα από την έκδοση για PC, σκοπεύει να κυκλοφορήσει και μια έκδοση για το Nintendo Switch. Tο gameplay του Deru θα λέγαμε ότι είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Switch, οπότε ανυπομονούμε να το δοκιμάσουμε στο tabletop mode της κονσόλας της Nintendo. Αν δεν μας απατά η μνήμη μας οι developers μας ανέφεραν ότι η τελική έκδοση του παιχνιδιού θα περιλαμβάνει περισσότερα από 20 levels. Ευελπιστούμε ότι θα υπάρχουν αρκετοί ακόμη μηχανισμοί, έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητα ποικιλία στον τρόπο επίλυσης των puzzles.
O βαθμός πρόκλησής του πάντως μας φάνηκε αρκετά υψηλός, αφού από τα πρώτα κιόλας levels χρειάστηκε να καταναλώσουμε αρκετή φαιά ουσία και να προβούμε σε επιδέξιους χειρισμούς. Είναι τέτοια η φύση του που αν ο ένας παίκτης κάνει λάθος, τότε θα παρασύρει στον θάνατο και τον συμπαίκτη του.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece