Explore the unexplored…
Με τόσα roguelikes, roguelites και dungeon crawlers διαθέσιμα στο eShop του Switch, πως μπορεί ένας τίτλος να ξεχωρίσει; To Unexplored μάλλον έχει βρει την απάντηση. Σε ένα πραγματικά υπέρ-κορεσμένο genre, παρουσιάζει πολλές πρωτότυπες ιδέες. Κάποιες πετυχαίνουν το στόχο τους και τραβάνε το ενδιαφέρον του παίχτη, ενώ κάποιες άλλες όχι τόσο…
Στο Unexplored αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός επίδοξου ήρωα, τον οποίο καλείστε να δημιουργήσετε μέσα από ένα σχετικά φτωχό character creator. Ο στόχος σας είναι να βρείτε το Amulet of Yendor στα Dungeons of Doom και να επιστρέψετε με αυτό στην επιφάνεια. Αυτό σε γενικές γραμμές είναι το όλο story, αν και είναι πιθανόν να συλλέξετε επιπλέον πληροφορίες μέσα από διάφορα ημερολόγια που θα συναντήσετε κατά την διάρκεια του playthrough σας.
Τα Dungeons of Doom, παρά την καθόλου ευοίωνη ονομασία τους, είναι ίσως το καλύτερο σημείο του τίτλου. Συνήθως, τα procedurally generated levels χαρακτηρίζονται από ομοιομορφία, έλλεψη προσωπικότητας και ποικιλίας. Στην προκειμένη περίπτωση όμως συναντάμε μια εξαίρεση στον γενικότερο κανόνα. Κάθε σετ από “μπουντρούμια” μοιάζει λες και σχεδιάστηκε στο χέρι, προσφέροντας ποικιλία σκηνικών, καλά τοποθετημένων παγίδων και έξυπνων puzzles. Μάλιστα, ο εξαιρετικός σχεδιασμός των dungeons δεν τελειώνει εκεί, αφού ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία επίπεδα δυσκολίας, να προσθέσει έξτρα puzzles ή bosses στο εκάστοτε dungeon, με αντάλλαγμα περισσότερα λάφυρα φυσικά.
Το gameplay είναι σχετικά αντιπροσωπευτικό του genre και συνήθως θα έχετε παραπάνω από μια λύση σε κάθε δεδομένο πρόβλημα. Τα dungeons είναι σχεδόν κυκλικά, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει πάντα μια εναλλακτική διαδρομή για τον στόχο σας και η εξερεύνηση είναι ιδιαίτερα σημαντική για την επιβίωσή σας. Πέρα από τα συνηθισμένα mechanics όπως τον αφοπλισμό παγίδων και την παραβίαση κλειδαριών, ενθαρρύνεστε να σκεφτείτε διαφορετικά και να δοκιμάσετε νέες τακτικές, οι οποίες, αν έχουν μια λογική βάση, συνήθως λειτουργούν. Αυτή η έμφαση στον πειραματισμό είναι παρούσα τόσο στο crafting system όσο και στα αντικείμενα που θα μαζέψετε. Για να μάθετε τη χρησιμότητα του κάθε αντικειμένου ή συνταγής θα πρέπει να το δοκιμάσετε, με όχι πάντα θετικά αποτελέσματα.
Μπαίνοντας στα υπέροχα dungeons θα συναντήσετε μπόλικους εχθρούς, τους οποίους καλείστε να αντιμετωπίσετε με το εξαιρετικό, αλλα ιδιαίτερα ανελέητο combat system. Μπορείτε να εξοπλίσετε ένα όπλο σε κάθε χέρι και αν ακουμπήσετε έναν αντίπαλο με αυτά θα τον πληγώσετε. Μετά την χρήση ενός όπλου όμως, πρέπει να περιμένετε να τελειώσει το cooldown του, προκειμένου να το ξαναχρησιμοποιήσετε. Επιπλέον μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ειδική κίνηση κάθε όπλου για μεγαλύτερο damage. Η ταχύτητα των μαχών είναι μικρή, ενθαρύνοντας την τακτική σκέψη.
Η τοποθέτηση του χαρακτήρα και η επιλογή των κατάλληλων όπλων για την κάθε περίσταση είναι βασικά στοιχεία που θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψην σας κάθε φορά. Οι ασπίδες μπορεί να σας σώσουν τη ζωή, οι μαγικές ράβδοι θα σας επιτρέψουν να κρατήσετε την απόστασή σας από έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο εχθρό, και οι πυρσοί θα σας επιτρέψουν να βάλετε φωτιά σε ότι (και όποιον) θέλετε, ή να περιηγηθείτε με ασφάλεια σε σκοτεινά μέρη.
Η στρατηγική προσέγγιση της μάχης γίνεται ευκολότερη με την top down προοπτική του Unexplored, που μας προσφέρει μια ολοκληρωμένη ματιά στον αριθμό και την τοποθέτηση των εχθρών. Η προοπτική αυτή σε συνδυασμό με τα πολύ απλά γραφικά του, δίνει ένα ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Ιδιαίτερο όμως δεν σημαίνει απαραίτητα όμορφο. Συνδυαστικά δε, με το καθόλου μινιμαλιστικό interface, που γέμιζε κάθε γωνία της οθόνης με διάφορα μενού, και με τον περιέργο μονόφθαλμο χαρακτήρα που προκύπτει από το character creator, το τελικό αποτέλεσμα ήταν σχετικά απογοητευτικό.
To soundtrack και τα ηχητικά εφέ από την άλλη, ήταν άκρως ικανοποιητικά. Η μουσική σταματάει αυτόματα κάποιες στιγμές προκειμένου να αυξήσει την ένταση της στιγμής, και συνήθως το πετυχαίνει. Τα κομμάτια είναι όλα όμορφα και διαφορετικά μεταξύ τους, και κανένα δεν μοιάζει παράταιρο όταν εμφανίζεται. Ένα πρόβλημα που είχα ήταν τα κάπως μεγάλα loading screens, αλλά αυτά ήταν σχετικά λίγα, και ειλικρινά μου έδωσαν την ευκαιρία για ένα μικρό διάλειμμα από το εθιστικό αυτό game.
To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Nintendo Switch, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Digerati Publishing.
IGN Greece
Πηγή: IGN Greece