Ερωτήσεις, που έχουν απαντήσεις οι οποίες δεν εφαρμόζονται και μία πρόταση που μπορεί να σώσει ζωές.
Δύο νεκροί και μία βαριά τραυματίας σε ένα δρόμο τον οποίο χρησιμοποιούμε κάθε μέρα για να πάμε στη δουλειά μας όπως ακριβώς οι συνάνθρωποί μας που χάθηκαν.
Ένας επαγγελματίας οδηγός που ήταν μεθυσμένος, ένα κομμάτι μίας πολυσύχναστης λεωφόρου, που δεν είχε προστατευτικές μπάρες και να πως φτάνουμε στο δυστύχημα.
Όλα έγιναν στις 05:40. Ο οδηγός μιας νταλίκας ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ήταν μεθυσμένος λίγο μετά την οδό Πέτρου Ράλλη έχασε τον έλεγχο ενώ κινούνταν στο ρεύμα προς Λαμία και το βαρύ όχημα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα της λεωφόρου Κηφισού. Ακολούθησε σφοδρότατη σύγκρουση με δύο ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία κινούνταν στην αριστερή λωρίδα στο ρεύμα προς Πειραιά.
Τα ΙΧ μετατράπηκαν σε άμορφες μάζες σιδερικών. Αμέσως στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και διασώστες του ΕΚΑΒ. Οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν από τα συντρήμια των αυτοκινήτων τρία άτομα. Κανείς από τους τραυματίες δεν είχε τις αισθήσεις του. Όλοι ήταν σε πολύ σοβαρή κατάσταση.
Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από την αυτοψία που διενεργήθηκε στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος που άφησε πίσω του δύο νεκρούς και μία βαριά τραυματία.
Από τα πρώτα στοιχεία της αυτοψίας προκύπτει πως στο σημείο που σημειώθηκε το δυστύχημα δεν υπήρχαν προστατευτικές μπάρες όπως προβλέπεται από το νόμο αλλά ένα είδος σχάρας, το οποίο δεν ήταν αρκετό για να συγκρατήσει το βαρύ όχημα και κατ’ επέκταση να αποτρέψει ένα τροχαίο ατύχημα / δυστύχημα.
Γιατί δεν είχε μπει στο σημείο εκείνο η μεταλλική μπάρα; Δεν θα μάθουμε ποτέ, όπως δεν θα μάθουμε γιατί δεν συντηρούνται ποτέ και δεν βελτιώνονται τα μέσα προστασίας ώστε τα διερχόμενα οχήματα να μην περνούν στο αντίθετο ρεύμα.
Αν για τα παραπάνω δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά, για τον μεθυσμένο οδηγό μπορούμε και αυτό είναι η υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία.
Με βάση μία νέα έκθεση, περισσότεροι από 5.000 θάνατοι στην Ευρώπη εξακολουθούν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ετήσια βάση Τα κράτη-μέλη καλούνται να εντείνουν τους ελέγχους στους δρόμους και να θεσπίσουν προγράμματα επανένταξης για οδηγούς-παραβάτες υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η ΕΕ θα πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση του συστήματος Interlock σε όλα τα καινούργια επαγγελματικά οχήματα καθώς και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από οδηγούς που επανειλημμένα παραβαίνουν το νόμο και οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτές είναι δύο από τις βασικές συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), που με μία νέα έκθεση εξετάζει τους τρόπους μείωσης του αριθμού των θανάτων που συνεχίζουν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.
Στην Γαλλία όλοι οι οδηγοί-παραβάτες που επανειλημμένα οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, θα είναι υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα Interlock, μια συσκευή ελέγχου της αναπνοής, που θα εμποδίζει την εκκίνηση του οχήματος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο αλκοόλ. Όλα τα λεωφορεία στη Γαλλία είναι υποχρεωμένα να έχουν ήδη εγκατεστημένες τις συσκευές αυτές.
Πέρυσι το Σεπτέμβριο, η Αυστρία ξεκίνησε ένα εθνικό πρόγραμμα αποκατάστασης για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, το οποίο τους προσφέρει τη δυνατότητα να γυρίσουν ξανά πίσω στο τιμόνι πριν λήξει γι’ αυτούς η απαγόρευση οδήγησης, εφόσον εγκαταστήσουν ένα σύστημα Interlock στο αυτοκίνητό τους.
Το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν εισαγάγει παρόμοια προγράμματα όπως και η πλειονότητα των ΗΠΑ. Το ETSC αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη ως μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, και θα πρέπει να επεκταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.