Οι Λίουις Χάμιλτον (Mercedes) Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari) και Σέρτζιο Πέρεζ (Force India/Mercedes) ήταν οι τρεις πρώτοι στο χαοτικό Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν. Έναν αγώνα που η πρώτη τριάδα έμοιαζε να βγήκε από… κλήρωση παρά από τερματισμό. Ποιοι ξεχώρισαν αρνητικά και ποιοι θετικά;
Πρώτο Shock: Ο Βαλτέρι Μπότας.
Μέχρι το 50ο γύρο, ο Μπότας έκανε τα πάντα σωστά και έβλεπε την πρώτη θέση του podium. Ο Φινλανδός πήρε το προβάδισμα από τον Σεπάστιαν Φέτελ όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα μετά από την σύγκρουση των δύο Red Bull. Η τύχη όμως αποφάσισε να έχει λόγο και ο οδηγός της Mercedes πάτησε στα κομμάτια των μονοθέσιων. Το ελαστικό του είχε ένα αργό κλατάρισμα και η νίκη προσφέρθηκε στον Λίουις Χάμιλτον.
Μεγαλύτερο Shock: Η ομάδα της Red Bull
Οι Φερστάπεν και Ρικίάρντο πάλεψαν σε όλο τον αγώνα για την τέταρτη θέση, την οποία είχε πότε ο ένας και πότε ο άλλος. Η τελευταία πράξη του δράματος… παίχθηκε όταν ο Φερστάπεν υπερασπίστηκε επιθετικά, την θέση του κινήθηκε δεξιά και αριστερά κλείνοντας τον Ρικιάρντο ο οποίος δεν πρόλαβε να αντιδράσει και έπεσε πάνω του στην πρώτη στροφή.
Βραβείο χαμένης ευκαιρίας: Ferrari
Στην scuderia προσέλαβαν καλούς οδηγούς, τους έδωσαν καλά αυτοκίνητα και τώρα πρέπει να προσλάβουν και κάποιον για την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Ο Φέτελ αυτή την στιγμή έχει το ταχύτερο πακέτο στη Formula 1 και όμως είναι πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον στο πρωτάθλημα των οδηγών. Στον αγώνα ήταν εννέα δευτερόλεπτα μακριά από τον Βαλτέρι Μπότας πριν κάνει το pit-stop στον 30ο γύρο για να αλλάξει σε μαλακά ελαστικά. Λαμβάνοντας υπόψη πόσο οι άλλες ομάδες κράτησαν τα ελαστικά τους και το ότι ο Φέτελ δεν φαινόταν να γλυστρά ή να μην έχει τον έλεγχο ήταν έκπληξη γιατί έγινε, αυτό το pit stop. Ήταν μια ακόμη ευκαιρία που χάθηκε για τους Ιταλούς.
Ο τυχερός της ημέρας: Σέρτζιο Πέρεζ
Ο οδηγός της Force India αφού άντεξε ένα χτύπημα από τον Σεγκέι Σιρότκιν ωφελήθηκε από τη σύγκρουση των Red Bull και το Safety Car και όχι μόνο είδε αλλά ανέβηκε και στο podium.
Βραβείο Χάους: Grand Prix Αζερμπαϊτζάν
Τελικά το Μονακό και η Σιγκαπούρη έχουν το όνομα και το Μπακού αποκτά την… χάρη; Όλοι γνωρίζουμε πως ο αγώνας εκεί γίνεται για τα χρήματα, όμως οι κατατακτήριες δοκιμές και κάποιοι αγώνες έχουν δράμα και η πλοκή τους είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Το Μονακό και η Σιγκαπούρη μπορεί να έχουν το κύρος και το γραφικό τοπίο, αλλά το Μπακού είναι ο αγώνας σε δρόμους πόλης που πρέπει να δείτε απο κοντά.
Ο καλύτερος οδηγός: Σαρλ Λεκλέρκ
Όταν στο μέλλον θα βλέπουμε την καριέρα του Λεκλέρκ, το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το 2018 μπορεί να είναι ένα ορόσημο. Ο οδηγός της Sauber πέρασε το Q2 για πρώτη φορά στην καριέρα του στις κατατακτήριες δοκιμές.Έκανε μια δυνατή εκκίνηση και ήταν μέσα στην πρώτη δεκάδα. Στις δύσκολες συνθήκες, ο 20χρονος κράτησε την ψυχραιμία του και επωφελήθηκε από τους δραματικούς τελευταίους γύρους για να τερματίσει στην έκτη θέση. Αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα της Sauber μετά το Αυστραλιανό Grand Prix του 2015.
Τα αποτελέσματα
1. Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) 1ώρα 43:44,291”
2. Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari) 2,460”
3. Σέρτζιο Πέρεζ (Force India/Mercedes) +4,024”
4. Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari) +5,329”
5. Κάρλος Σάινθ (Renault) 7,515”
6. Σαρλ Λεκλέρκ (Sauber/Ferrari) 9,158”
7.Φερνάντο Αλόνσο (McLaren/Renault) +10,931”
8. Λανς Στρολ (Williams/Mercedes) +12,546”
9. Στόφελ Βαντούρν (McLaren/Renault) +14,152”
10. Μπρέντον Χάρτλεϊ (Toro Rosso/Honda) +18,030”