Ήταν 1η Μαΐου του 1994, ακριβώς 18 χρόνια πριν όταν ο μεγαλύτερος σύγχρονος πιλότος που γέννησε η Formula 1 άφησε την τελευταία του πνοή στη πίστα της Ίμολα. Ο λόγος για τον αξεπέραστο Άιρτον Σένα, ο οποίος σε ηλικία 34 ετών είπε το τελευταίο «αντίο» στον κόσμο μας.
Ο ανταγωνισμός, η ταχύτητα, το ρίσκο και το όριο ήταν απόλυτα συνδεδεμένα με τη ζωή του Σένα.
«… Οι αγώνες, ο ανταγωνισμός είναι μέσα στο αίμα μου, είναι μέρος του εαυτού μου. Θα μπορούσα να το έκανα αυτό για όλη μου τη ζωή…»
Η λαμπρή καριέρα του!
Ο Βραζιλιάνος έκανε ντεμπούτο στην Formula 1 στις 25/03/1984 με την Toleman ενώ ένα χρόνο αργότερα μετακόμισε στη Lotus. Στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Lotus ο Σένα στην πίστα του Εstoril θα πάρει την 1η του pole position και στη συνέχεια παρά τη βροχή που έπεφτε θα καταφέρει να ανέβει το υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Στις 13/04/1986 στην πίστα της Jerez ο Βραζιλιάνος θα πάρει μέρος σε μία από τις συγκλονιστικότερες μάχες όλων των εποχών της Formula 1. Ο Σένα παρά την πίεση του Nigel Mansell που οδηγεί μια Williams Honda FW11 θα καταφέρει να πάρει την νίκη με τη διαφορά που τους χωρίζει να είναι μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Δύο χρόνια αργότερα ο Βραζιλιάνος στο Γκραν Πρι του Μονακό θα καταφέρει κάτι το ανεπανάληπτο στα χρονικά της Formula 1. Στο τιμόνι της McLaren Honda MP4/4 πλέον ο Σένα πήρε την pole position με διαφορά 1,4″ από τον Prost που οδηγούσε ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο! Στον αγώνα παρότι ήταν ασυναγώνιστος , στον 67ο γύρο θα χάσει την αυτοσυγκέντρωση του και θα πέσει στις μπαριέρες.
Στις 24/3/1991 ο Σένα θα τρέξει στην πίστα Interlagos με μοναδικό στόχο να πανηγυρίσει τη νίκη μέσα στο «σπίτι» του. Στις κατατακτήριες δοκιμές πήρε την pole position και έθεσε ουσιαστικά τις βάσεις για να πανηγυρίσει τη πρώτη νίκη μέσα στο «σπίτι» του. Στην αρχή ο αγώνας για τον Σένα ξεκίνησε θετικά, όμως στον 50ο γύρο το κιβώτιο ταχυτήτων του μονοθέσιου του παρουσίασε πρόβλημα και αποφάσισε να βγάλει τους τελευταίους 7 γύρους του αγώνα με 6η ταχύτητα. Τελικά ο Σένα κατάφερε να πάρει τη νίκη με τη διαφορά του από τον Patrese να είναι μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Η μαύρη Πρωτομαγιά του ’94
Ο Σένα στην πίστα της Ίμολα πήρε την 3η συνεχόμενη pole του, την υπ’ αριθμόν 65η και τελευταία της καριέρας του… Ο αγώνας είχε μπει στον 7ο γύρο. Ο Σένα ήταν επικεφαλής με τον Michael Schumacher να τον πιέζει. Στην στροφή Tamburello, ο Βραζιλιάνος «μπήκε» με 217 χλμ την ώρα, η Williams δεν έστριψε ποτέ και ο 34χρονος πιλότος έπεσε πάνω στον τοίχο.
«Αν τύχει ποτέ και έχω ένα ατύχημα που μπορεί να μου κοστίσει την ζωή, καλύτερα να είναι μία και έξω. Δεν θέλω να ζήσω σε αναπηρική καρέκλα. Ούτε θέλω να μπω στο νοσοκομείο υποφέροντας από σοβαρά τραύματα. Αν πρόκειται να ζήσω, θέλω να ζήσω κανονικά και έντονα, γιατί είμαι άνθρωπος της δράσης. Θα καταστραφεί η ζωή μου αν ζήσω με προβλήματα», είχε πει ο Άιρτον Σένα
Η FW16 καταστράφηκε ολοσχερώς. Όλοι πάγωσαν, οι γιατροί έσπευσαν να του προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες ενώ στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο Maria Fiandri.
Δυστυχώς ήταν αργά. Λίγο πριν τις επτά το απόγευμα οι γιατροί ανακοινώνουν το θάνατο του, βυθίζοντας σε πένθος εκατομμύρια θαυμαστές του σε όλο τον κόσμο.
* Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ο Ρούμπενς Μπαρικέλο τραυματίστηκε στην πίστα της Ιταλίας ενώ έχασε τη ζωή του ο Ρόλαντ Ρατζενμπέργκερ κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Άιρτον Σένα με αριθμούς.
Παγκόσμια πρωταθλήματα 3 (1988, 1990, 1991)
Συμμετοχές σε Γκραν Πρι 162
Νίκες 41
Πρώτη νίκη 21/4/1985 – Estoril (Πορτογαλία)
Τελευταία νίκη 7/11/1993 – Αδελαϊδα (Αυστραλία)
Pole positions 65
Παρουσίες στο βάθρο 80
Ξεκίνησε 87 φορές από τη σειρά εκκίνησης
Πέτυχε 19 ταχύτερους γύρους αγώνα
Συγκέντρωσε 614 βαθμούς
Έτρεξε 8.219 γύρους ή 37.940 χλμ
Ομάδες που αγωνίστηκε: Toleman Hart (1984), Lotus Renault (1985 – 1986), Lotus Honda(1987), McLaren Honda (1988 – 1992), McLaren Ford(1993), Williams Renault (1994)
Το δυστύχημα του Ayrton…