Βαδίζοντας προς το τέλος και της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα είναι κοινώς αποδεκτό πως οι «όροι του παιχνιδιού» σε πολλούς τομείς -από αυτόν της καθημερινότητας μέχρι και τους πιο απίθανους- έχουν αλλάξει ριζικά. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως συμβαίνει και με τους όρους που διεξάγεται το «παιχνίδι των κατασκόπων», όπου -ιδιαίτερα στην εποχή του οικονομικού πολέμου- ένα νέο πεδίο...

Βαδίζοντας προς το τέλος και της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα είναι κοινώς αποδεκτό πως οι «όροι του παιχνιδιού» σε πολλούς τομείς -από αυτόν της καθημερινότητας μέχρι και τους πιο απίθανους- έχουν αλλάξει ριζικά. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως συμβαίνει και με τους όρους που διεξάγεται το «παιχνίδι των κατασκόπων», όπου -ιδιαίτερα στην εποχή του οικονομικού πολέμου- ένα νέο πεδίο δράσης έχει να κάνει με τη χρήση του Linkedin.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνει σε εκτενές άρθρο του το διαδικτυακό Stratfor Worldeview , τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μεγάλη αύξηση της δραστηριότητας των κινέζικων μυστικών υπηρεσιών στο εν λόγω κοινωνικό δίκτυο, το οποίο χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες για επαγγελματικούς σκοπούς.

Όπως επισημαίνεται πάντως, το φαινόμενο δεν περιορίζεται στη δράση των κινέζικων μυστικών υπηρεσιών ούτε αποκλειστικά και μόνο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Όλες οι μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποιούν ανάλογες μεθόδους, όπως αποδεικνύεται από την πρόσφατη -συνδεδεμένη με ιρανικές υπηρεσίες- στην εταιρεία  Deloitte, κατά τη διάρκεια της οποίας χρησιμοποιήθηκε μια σύνδεση του Linkedin ως «δόλωμα» για να κερδηθεί η εμπιστοσύνη ενός υπαλλήλου της συγκεκριμένης πολυεθνικής.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ο αρθρογράφος του Stratfor Worldeview υποστηρίζει πως υπάρχουν μια σειρά από καταγεγραμμένα περιστατικά επιχειρηματικής-οικονομικής κατασκοπείας, που συνδέονται με τις κινέζικες υπηρεσίες  και του ιδιαίτερα «επιθετικού» προσανατολισμού στο Linkedin ως εργαλείο για «στρατολόγηση» πηγών πληροφοριών. Παράλληλα, σημειώνει πως η εν λόγω κατάσταση καθιστά την λήψη μέτρων για τον περιορισμό σχετικών κινδύνων ζωτικής σημασίας, είτε πρόκεται για το Linkedin είτε για οποιαδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr