“Κακοστημένη φάρσα” χαρακτηρίζει το θέμα της Ειδικής Αγωγής η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.. Αναλυτικά σε ανακοίνωση της αναφέρει:
Δύο εβδομάδες μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι, ο πιο ευαίσθητος και πολύπαθος χώρος της δημόσιας Παιδείας, η Ειδική Εκπαίδευση, αντιμετωπίζεται για άλλη μια φορά ως μία κακοστημένη φάρσα με βασικούς πρωταγωνιστές τον ελλιπή σχεδιασμό και την πλήρη αδιαφορία.
Ενώ, λοιπόν, οι εξαγγελίες της απελθούσας πολιτικής ηγεσίας για τις εξασφαλισμένες πιστώσεις της Ειδικής Εκπαίδευσης ήταν υπέρ του δέοντος αισιόδοξες τη φετινή σχολική χρονιά, τις τελευταίες ημέρες οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν στην τελική τους κατανομή, αντικατοπτρίζουν μία πρωτοφανή και δυσλειτουργική κατάσταση. Συγκεκριμένα, σε τρεις μεγάλες περιφέρειες της χώρας(Αττική, Δυτική Μακεδονία και Νότιο Αιγαίο) ο αριθμός των πιστώσεων εμφανίζεται να είναι από μηδενικός έως και μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περιφέρεια Αττικής για την οποία ο συνολικός αριθμός πιστώσεων για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ που αφορά τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης, ανέρχεται συνολικά σε 7 (!!!).
Αλήθεια, με ποιον τρόπο προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να στελεχώσει τις δομές Ειδικής Εκπαίδευσης σε αυτές τις τρεις περιφέρειες, στις οποίες φοιτούν περίπου οι μισοί μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Όπως είναι ευρέως γνωστό, αν και απαράδεκτο και ντροπιαστικό, η Ειδική Εκπαίδευση τα τελευταία 14 χρόνια (!!) στελεχώνεται στη μεγάλη πλειοψηφία των δομών της από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Βέβαια, για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών απαιτούνται δύο βασικές προϋποθέσεις: επαρκείς πιστώσεις σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και οριστικοί πίνακες αναπληρωτών. Αυτή τη στιγμή και τα δύο είναι στον αέρα…
Για τους παραπάνω λόγους, ζητάμε:
§ Άμεση λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει με τις μηδενικές ή και μειωμένες πιστώσεις στις περιφέρειες της χώρας στις οποίες εντοπίζεται το πρόβλημα. Εξοικονόμηση πιστώσεων είτε από τον Κρατικό Προϋπολογισμό είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
§ Επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης (ανάρτηση των προσωρινών πινάκων, ενστάσεις, κύρωση των οριστικών πινάκων, προσλήψεις).
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τα περισσότερα ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά, πολλά τμήματα ένταξης δεν έχουν ανοίξει καθόλου, ενώ χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες περιμένουν την πολυπόθητη παράλληλη στήριξη. Η Ειδική Εκπαίδευση βρίσκεται εδώ και χρόνια στο περιθώριο και οι δομές της χρονιά με τη χρονιά υποστελεχώνονται και υποβαθμίζονται. Οι λύσεις πρέπει να είναι άμεσες και αποτελεσματικές. Το Υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη το συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών για δημόσια και δωρεάν παιδεία, οφείλει να βρει άμεσα τις πιστώσεις που απαιτούνται και να προχωρήσει τάχιστα στη διεκπεραίωση των διαδικασιών για την πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.