Τα πρώτα του βήματα στον τομέα της εκπαίδευσης φαίνεται ότι κάνει το Facebook, με την ανάπτυξη ενός λογισμικού, το οποίο σύμφωνα με την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης θα επιτρέπει στα παιδιά να μαθαίνουν με τους δικούς τους ρυθμούς.

Η κίνηση αυτή γίνεται σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική ομάδα Summit Public Schools, η οποία έχει εισαγάγει μια εναλλακτική μέθοδο διδασκαλίας που επιτρέπει στους μαθητές να παρακολουθούν τα μαθήματά τους διαδικτυακά.

Σε ανακοίνωσή του το Facebook αναφέρει ότι το εγχείρημα αυτό δεν σχετίζεται με οποιοδήποτε τρόπο με την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός γύρω από την κίνηση αυτή της εταιρείας τεχνολογίας.

Ο υπεύθυνος για αυτό το εγχείρημα, Κρις Κοξ, ανέφερε σε ανάρτησή του ότι η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει μια «τάξη με γνώμονα τις φιλοδοξίες των μαθητών». Το εν λόγω λογισμικό επιτρέπει την αποστολή εκπαιδευτικού περιεχομένου στους μαθητές μέσω του διαδικτύου, ενώ κατά τις ώρες που θα περνούν τα παιδιά στην «τάξη» θα διδάσκονται την ύλη των εργαστηριακών μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο.

«Το πρόγραμμα αυτό απελευθερώνει τον χρόνο διδασκαλίας τόσο για τους εκπαιδευτικούς, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν -να διδάσκουν δηλαδή τους μαθητές με αμεσότητα- όσο και για τους μαθητές, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους», δήλωσε ο Κοξ.

Ωστόσο η κίνηση αυτή από την πλευρά του Facebook αντιμετωπίζεται με μεγάλο σκεπτικισμό από πολλούς. Όπως δήλωσε στο BBC η Λιόνι Χέιμσον της αμερικανικής μη κερδοσκοπικής εκπαιδευτικής οργάνωσης Class Size Matters, υπάρχουν πολλές ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την ιδιωτική ζωή των παιδιών που θα ακολουθήσουν αυτή τη μέθοδο διδασκαλίας.

«Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στην ιδιωτική ζωή των μαθητών αυτός ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας. Το Facebook είναι ευρέως γνωστό ότι αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες για την παραβίαση του απορρήτου και καθώς φαίνεται η κατάσταση αυτή χειροτερεύει», δήλωσε η Χέιμσον.

«Ποιος θα ελέγχει την πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και ποιος θα είναι υπεύθυνος για την προστασία των δεδομένων αυτών; Ποιος θα αποφασίζει; Οι γονείς ή το Facebook, τα σχολεία ή οι νομοί;», δήλωσε η ίδια στο BBC. «Αυτά είναι σημαντικά ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν, ειδικά με δεδομένη την καλή φήμη της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης», πρόσθεσε η Χέιμσον.