Όχι, ο Ψυχρός Πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Σοβιετικής Ένωσης δεν αφορούσε μόνο τον ανταγωνισμό στον στρατιωτικό εξοπλισμό ή την κατάκτηση του διαστήματος. Μπήκε και σε χωράφια, όπως οι τέχνες – ειδικά το μπαλέτο – ακόμη και η Μόδα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και με τους Σοβιετικούς να έχουν καταφέρει ήδη την πρώτη μεγάλη επιτυχία τους στο διάστημα – ο Σπούτνικ 1, ο πρώτος τεχνητός δορυφόρος της ανθρωπότητας εκτοξεύτηκε το 1957 – ΗΠΑ και Ένωση επέκτειναν τον ανταγωνισμό τους στον καθημερινό τρόπο ζωής και τον πολιτισμό. Δυο διαφορετικοί κόσμοι, ο κομμουνισμός και ο καπιταλισμός συγκρούονταν.
Στο πλαίσιο αυτό, υπήρξαν και ανταλλαγές μεταξύ των δυο χωρών, ώστε η μία να εντυπωσιάσει ή να επισκιάσει την άλλη με τα δικά της επιτεύγματα. Οι Σοβιετικοί διοργάνωσαν μια έκθεση για τα επιστημονικά, τεχνολογικά και πολιτιστικά τους επιτεύγματα στη Νέα Υόρκη και ακολούθησαν οι Αμερικανοί με μια αντίστοιχη έκθεση στη Μόσχα. Η έκθεση στη Μόσχα έμεινε γνωστή στην ιστορία ως το «Ντιμπέιτ της Κουζίνας» μεταξύ του Χρουστσόφ και του αντιπροέδρου τότε Ρίτσαρντ Νίξον, κατά το οποίο οι δυο άντρες φιλονίκησαν για το αν ο κομμουνισμός ή ο καπιταλισμός έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Τα ρούχα εδώ συμπλήρωναν την πολιτική. Ο Νίξον, σύμφωνα με το Newsweek, φρόντισε να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του πριν από το ταξίδι. Το ίδιο και η σύζυγός του Πατ που τον συνόδευσε. «Ένα κοστούμι από φυσικό, καθαρό μετάξι, ένα φόρεμα κοκτέιλ από καφέ μεταξωτό ταφτά, ένα φόρεμα από μετάξι και βαμβάκι με φλοράλ ντεσέν και από πάνω σακάκι και ακόμη δυο φορέματα. Τα περισσότερα από τα ρούχα αγοράστηκαν από του Χένρι Μπέντελ στη Νέα Υόρκη όπου η Πατ πέρασε μία ώρα και ξόδεψε αρκετές εκατοντάδες δολάρια. «Είναι κοστούμια», εξήγησε. «Φορέματα με αξεσουάρ που συμπληρώνουν το ένα, το άλλο για να δημιουργήσουν μια εικόνα. Δεν είναι υψηλή μόδα αλλά μου αρέσουν και νομίζω ότι ταιριάζουν ωραία επάνω μου».
Διαβάστε επίσης:
Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr