Μειωμένη πρόσφυση και μειωμένη ορατότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της οδήγησης υπό βροχή και σε βρεγμένο οδόστρωμα, γεγονός που καθιστά την οδήγηση δυσκολότερη και συχνά οδηγεί σε τροχαία ατυχήματα.

Μειωμένη πρόσφυση και μειωμένη ορατότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της οδήγησης υπό βροχή και σε βρεγμένο οδόστρωμα, γεγονός που καθιστά την οδήγηση δυσκολότερη και συχνά οδηγεί σε τροχαία ατυχήματα. Υπάρχουν, όμως, απλοί κανόνες που μπορούμε να ακολουθήσουμε αυξάνοντας την ασφάλεια των μετακινήσεών μας.

1. Πριν την εκκίνηση ρυθμίζουμε τη θέρμανση του αυτοκινήτου: Η βροχή θολώνει παρ-μπριζ και παράθυρα σε δευτερόλεπτα.

2. Μειώνουμε ταχύτητα. Στη βροχή η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου μας διπλασιάζεται. Άρα πρέπει να διπλασιάσουμε και την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, γεγονός που θα μας εξασφαλίσει περισσότεροχρόνο αντίδρασης, αλλά και θα μας προφυλάξει από το σπρέι νερού που εκτοξεύεται από τους προπορευόμενους.

3. Κάθε μας κίνηση και χειρισμός, στο τιμόνι και στα πεντάλ γκαζιού και φρένων,γίνεται προοδευτικά. Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε εξασκώντας πολύ μικρότερη πίεση στα πεντάλ. Λόγω μειωμένης πρόσφυσης κάθε απότομη κίνηση μπορεί να οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου.

4. Οδηγούμε πάντα με τα δύο χέρια στο τιμόνι (αυτό ισχύει και για την οδήγηση στο στεγνό οδόστρωμα) και είμαστε προετοιμασμένοι για ενδεχόμενους ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Έχουμε την προσοχή μας στραμμένη στο δρόμο και παρατηρούμε τα οχήματα που κινούνται γύρω μας. Η απόσπαση προσοχής είναι, άλλωστε, η νο1 αιτία τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως.

5. Αποφεύγουμε σημεία του δρόμου με συσσωρευμένο νερό. Κρυμμένες από τη στάθμη του νερού λακκούβες ή υδρολίσθηση είναι δυσάρεστες εκπλήξεις. Κινούμαστε στη μεσαία λωρίδα, καθώς το νερό τείνει να συσσωρεύεται στην άκρη των δρόμων.

6. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας βρεθεί σε κατάσταση υδρολίσθησης μη φρενάρετε και μην προσπαθήσετε να αλλάξετε πορεία. Κρατήστε σταθερά το τιμόνι και διατηρήστε σταθερή πορεία μέχρι τα ελαστικά να ανακτήσουν πρόσφυση. H καλύτερη πρόληψη γιατην υδρολίσθηση είναι η μείωση της ταχύτητας, η σωστή πίεση των ελαστικών και η αποφυγή συσσωρευμένου νερού. Σκεφτείτε, απλά, πως κάθε ελαστικό καλείται σε περίπτωση υδρολίσθησης να αποβάλει έως και 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο!

7. Δεν χρησιμοποιούμε cruise control στη βροχή.

8. Ανάβουμε τα φώτα του αυτοκινήτου ώστε να βλέπουμε και να μας βλέπουν. Χρησιμοποιούμε τα φλας σε κάθε αλλαγή πορείας για να προειδοποιήσουμε τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Τα φώτα ομίχλης χρησιμοποιούνται, όπως φανερώνει και το όνομά τους, σε περίπτωση ομίχλης και μόνο.

9.Εφόσον περάσουμε μέσα από συσσωρευμένα νερά, πατάμεόταν βγούμε ελαφρά τα φρένα ώστε να στεγνώσουν οι δισκόπλακες.

10. Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο: Ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα την κατάσταση και την πίεση τους. Επίσης ελέγχουμε, καθαρίζουμε ή αντικαθιστούμε εάν χρειαστεί τους υαλοκαθαριστήρες.

Πηγή: www.news.gr