Το πλήρες όνομα του νέου κινητήρα της Opel είναι 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo και θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο νέο Opel Astra στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο. Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με κεντρικό, άμεσο ψεκασμό θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 92 kW/125 hp και 107 kW/150 hp. Πρόκειται για ένα συνδυασμό του νέου, αλουμινένιου κινητήρα με τον πρόσφατα λανσαρισμένο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo γνωστό από τα Opel Adam and Corsa. Στην ουσία, ο νέος 4κύλινδρος 1.4 l  είναι ο μεγάλος αδερφός του 1000άρη 3κύλινδρου που έχει εκθειαστεί από τον ειδικό Τύπο από τότε που εμφανίστηκε στο ADAM ROCKS και στη νέα γενιά Corsa. Και οι δύο είναι μέλη της λεγόμενης οικογένειας μικρών κινητήρων, μιας ομάδας high-tech κινητήρων με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους και κυβισμό κάτω από 1.6 l.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυναμική απόκριση και τις υψηλές επιδόσεις και παράλληλα στη μείωση της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 1.4 turbo. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή μέχρι 245 Nm πολύ νωρίς – διαθέσιμη μεταξύ 2.000 και 3.500 rpm, που θεωρείται εξαιρετικό εύρος ροπής. Οι τέλειες συνθήκες για οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με απόδοση. Σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα, το πανίσχυρο turbo με Start/Stop θα καταναλώνει μόλις 4,9 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (114 g/km CO2). Επομένως, ο 1.4 turbo θα μπορεί να ξεπερνά σε επιδόσεις ακόμα και δίλιτρους βενζινοκινητήρες και να τους αντικαθιστά. Οι μηχανικοί για μία φορά ακόμα μελέτησαν σχολαστικά τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 1.4 turbo – όπως ακριβώς έκαναν για τον χιλιάρη τρικύλινδρο. Το μπλοκ του κινητήρα κατασκευάστηκε με κριτήριο τη μείωση των συντονισμών, το κάρτερ λαδιού χωρίζεται σε δύο τμήματα, η ενσωμάτωση της κυλινδροκεφαλής στην πολλαπλή εξαγωγής είναι ηχομονωμένη, έχει σχεδιαστεί ένα ηχοαπορροφητικό κάλυμμα εκκεντροφόρων, τα μπεκ ψεκασμού υψηλής πίεσης είναι απομονωμένα, ενώ η καδένα χρονισμού έχει υποστεί ειδική κατεργασία με στόχο τη μείωση του θορύβου.

Λόγω δομής, ο νέος.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Μόνο το αλουμινένιο μπλοκ ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο συγκριτικά το μπλοκ από χυτοσίδηρο του υπάρχοντος 1.4-liter turbo, με αποτέλεσμα να εναρμονίζεται πλήρως με το πνεύμα του αποδοτικού Astra. Στον τομέα της απόδοσης, ο 1.4 turbo δείχνει πραγματικά τα τεχνικά του πλεονεκτήματα: για το λιγότερο δυνατόν βάρος, ο στρόφαλος είναι χυτός και κοίλος, η αντλία λαδιού είναι χαμηλών τριβών και λειτουργεί σε δύο επίπεδα πίεσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ολόκληρος ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος για λιπαντικά χαμηλών τριβών με ιξώδες 5W-30. Όλα αυτά τα μέτρα διασφαλίζουν απόδοση κορυφαίων προδιαγραφών.

Και ενώ οι 3κύλινδροι κινητήρες Opel είναι τυπικοί εκπρόσωποι της φιλοσοφίας downsizing (μικρότεροι, ελαφρύτεροι και πιο αποδοτικοί), οι μηχανικοί της Opel μιλάνε για “rightsizing“, δηλαδή, την τέλεια ισορροπία μεταξύ απόδοσης στα χαμηλά και τα υψηλά φορτία, περιγράφοντας το νέο τετρακύλινδρο 1.4 l.

Ο 1.4 Turbo κατασκευάζεται στο Flex Plant της Opel στο Szentgotthárd. Αυτός ήδη σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο για το Ουγγρικό εργοστάσιο. Ο 8εκατομμυριοστός κινητήρας του Szentgotthárd πέρασε προ ημερών από τη γραμμή παραγωγής και ήταν μία αλουμινένια 4κύλινδρη μονάδα.