Ερώτηση για εκτός ύλης  θέμα στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ηλεκτρολογίας κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ κ. Φορτσάκης ο οποίος αναφέρει ότι σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων, ένα εκ των θεμάτων που τέθηκαν – το θέμα Β.3 -, με αυξημένη βαθμολογική βαρύτητα, ήταν εκτός ύλης. Ειδικότερα, το θέμα αυτό, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 104968/Γ2/17-7-2014 Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014−2015», φαίνεται να είναι εκτός εξεταστέας ύλης. Πέραν τούτου, ούτε στο διδακτικό εγχειρίδιο φαίνεται να αναπτύσσεται σχετικό θέμα. 

Ο κ. Φορτσάκης ζητά από τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

– Είναι όλα τα θέματα που τέθηκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις του μαθήματος της Ηλεκτρολογίας εντός εξεταστέας ύλης;

– Εάν κάποιο εκ των θεμάτων που τέθηκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις του μαθήματος της Ηλεκτρολογίας είναι εκτός εξεταστέας ύλης, ποια μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας για να αποκαταστήσει την αδικία που υφίστανται οι εξετασθέντες υποψήφιοι;

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Μάθημα Ηλεκτρολογίας

Στο πλαίσιο των πανελλήνιων εισαγωγικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στις 27 Μαΐου 2015 εξετάστηκε το μάθημα της Ηλεκτρολογίας. Πρόκειται για εξεταζόμενο μάθημα των υποψηφίων της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, του κύκλου Τεχνολογίας και Παραγωγής. Σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων, ένα εκ των θεμάτων που τέθηκαν – το θέμα Β.3 -, με αυξημένη βαθμολογική βαρύτητα, ήταν εκτός ύλης. Ειδικότερα, το θέμα αυτό, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 104968/Γ2/17-7-2014 Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014−2015», φαίνεται να είναι εκτός εξεταστέας ύλης. Πέραν τούτου, ούτε στο διδακτικό εγχειρίδιο φαίνεται να αναπτύσσεται σχετικό θέμα.

Η αδικία που υφίστανται οι εξετασθέντες στο μάθημα της Ηλεκτρολογίας υποψήφιοι, εάν έχουν εξεταστεί σε θέμα εκτός εξεταστέας ύλης, είναι κατάφωρη. Αυτοί περιέρχονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους λοιπούς υποψηφίους, τόσο της ίδιας κατεύθυνσης, του κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών, όσο και των λοιπών κατευθύνσεων, που στοχεύουν να εισαχθούν στις ίδιες με αυτούς σχολές. Περαιτέρω, τίθενται γενικότερα ζητήματα ομαλής διεξαγωγής των πανελληνίων εξετάσεων καθώς και λειτουργίας της αρμόδιας Επιτροπής επιλογής θεμάτων. Συνεπώς, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να ενεργήσει τα δέοντα το ταχύτερο δυνατό.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

– Είναι όλα τα θέματα που τέθηκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις του μαθήματος της Ηλεκτρολογίας εντός εξεταστέας ύλης;

– Εάν κάποιο εκ των θεμάτων που τέθηκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις του μαθήματος της Ηλεκτρολογίας είναι εκτός εξεταστέας ύλης, ποια μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας για να αποκαταστήσει την αδικία που υφίστανται οι εξετασθέντες υποψήφιοι;

Ο ερωτών Βουλευτής

Θεόδωρος Π. Φορτσάκης
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ