Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης της παιδείας είναι υπαρκτό. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει τη βούληση να ανασχεθεί αυτή η τάση. Δεδομένης της ασφυκτικής δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας, το Υπουργείο, είναι εντούτοις υποχρεωμένο το έτος 2015 να κινηθεί στο πλαίσιο του υπάρχοντος προϋπολογισμού, επιχειρώντας βέβαια να αντιμετωπίσει τα επιμέρους οξύτατα προβλήματα.
Τα παραπάνω δήλωσε γραπτώς ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας απαντώντας σε σειρά ζητημάτων που έθετε με επιστολή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Ν.Μαγνησίας «Ρήγας Βελεστινλής». Η εν λόγω επιστολή κατατέθηκε ως αναφορά στη Βουλή από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μεϊκόπουλο.
Αξιολόγηση
Ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης ο Τάσος Κουράκης επεσήμανε ότι οι διαδικασίες της αξιολόγησης έτσι όπως προβλέπονταν από το ΠΔ 152/2013 είχαν στόχο τη μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών και συνέβαλαν στη δημιουργία κλίματος ανταγωνισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γι’ αυτό αναστέλλονται καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεις και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτικής διάκρισης σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας μετά από διαβούλευση, θα διαμορφώσει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, με διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγική και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στις εκπαιδευτικές δομές και στα σχολεία της χώρας.
Ειδική Εκπαίδευση
Για το θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης ο υπουργός ενημερώνει ότι το Υπουργείο έχει θέσει ως στρατηγικό του στόχο την ποιοτική αναβάθμισή της. Στο πλαίσιο αυτό εξελίσσεται ήδη μια μεγάλη προσπάθεια καταγραφής των προβλημάτων και προγραμματισμού της θεραπείας τους ενώ θα συνεξετασθούν οι προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Μετατάξεις
Για το ζήτημα των μετατάξεων ο κ. Κουράκης γνωστοποιεί ότι συστάθηκε επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να προταθούν λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την αποκατάσταση των αδικιών.
Διορισμοί
Για το θέμα των διορισμών αναφέρεται στην γραπτή απάντηση ότι ο τρόπος διορισμού είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα γι’ αυτόν τον λόγο προτεραιότητα της νέα πολιτικής ηγεσίας είναι η επεξεργασία ενός συστήματος διορισμού που θα αντιστοιχεί στις προσδοκίες και στους κόπους των εκπαιδευτικών. Το ζήτημα είναι αρκετά περίπλοκο. Το Υπουργείο λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους απαραίτητους παράγοντες επεξεργάζεται με δέουσα προσοχή το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, το οποίο θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.