Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Mercedes-Benz κατακτά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων, σημειώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ιστορία της 4,7%. Είναι δε, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η πλέον ταχέως αναπτυσσόμενη premium μάρκα με αύξηση 27,6% στις ταξινομήσεις των επιβατηγών της οχημάτων. Ταυτόχρονα σημειώθηκε αύξηση 18,2% και στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έναντι του 2014. Συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 3.584 επιβατηγά οχήματα, 344 επαγγελματικά, 115 φορτηγά και 83 λεωφορεία Μercedes-Benz & Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Εντυπωσιακή ήταν και η πορεία των smart, με 739 ταξινομήσεις, σημειώνοντας αύξηση 200% σε σχέση με το 2014.
Στον κόσμο
Το 2015 η Mercedes παρέδωσε στους πελάτες της περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ. Η μάρκα της Στουτγάρδης με σήμα το «αστέρι» πούλησε συνολικά 1.871.511 οχήματα (+13,4%) σημειώνοντας για 5η συνεχόμενη χρονιά το ρεκόρ έναντι της προηγούμενης. Επιπλέον, ο Δεκέμβριος ήταν ο πιο δυνατός όσον αφορά τις πωλήσεις (178.017 μονάδες, +9,1%) ενώ και το 4ο τρίμηνο ήταν το καλύτερο του χρόνου (495.159 μονάδες, +8,8%).
Compactcars
Τα compact cars, η γκάμα που περιλαμβάνει τα μοντέλα A- και B-Class, τη CLA, τη CLA Shooting Brake και την GLA, πέτυχαν εξαιρετικές πωλήσεις, τόσο για το μήνα Δεκέμβριο όσο και συνολικά το 2015. 582.531 καταναλωτές επέλεξαν κάποιο compact μοντέλο της Mercedes το 2015, ποσοστό 25,8% υψηλότερο από αυτό του 2014.
HC–Class στην κορυφή
Με πλήρη διαθεσιμότητα κινητήρων της C-Class τόσο στην έκδοση saloon όσο και στέισον-βάγκον, σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου, δημιουργήθηκε επιπλέον δυναμική όσον αφορά τις πωλήσεις του συγκεκριμένου μοντέλου το 2015. Έτσι, οι πωλήσεις του ξεπέρασαν κατά 40,1% (443.909 μονάδες) τις πωλήσεις του 2014. Η ανάπτυξη της κατηγορίας της νέας C-Class το 2016 θα πάρει ώθηση από τη νέα C-Class Coupé, που βρίσκεται στις κατά τόπους Εκθέσεις από τον Δεκέμβριο.
H Χρονιά των SUVs
Τη “χρονιά των SUVs,” η Mercedes λάνσαρε τέσσερα νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, ανανεώνοντας με αυτόν τον τρόπο πλήρως σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα των «sport utility vehicles». Οι πωλήσεις των SUVs το 2015 ξεπέρασε την περασμένη χρονιά κατά 26,6% και έφτασε τον αριθμό-ρεκόρ των 525.866 οχημάτων. Στην κορυφή της προτίμησης του κόσμου βρέθηκαν η GLC και η GLA, με πωλήσεις σχεδόν διπλάσιες από αυτές του 2014. Ο διάδοχος του GL, το νέο GLS, θα βρίσκεται στις Εκθέσεις από τον Μάρτιο του 2016.
Pεκόρ για την AMG
Η Mercedes μπορεί να κοιτά με περηφάνια το 2015 καθώς με πωλήσεις 68.875 μονάδων (+44,6%), η μάρκα επιδόσεων της Mercedes, η AMG πέτυχε νέο ρεκόρ. Αυτό σημαίνει, ότι οι πωλήσεις της υπερδιπλασιάστηκαν μέσα στα τρία τελευταία χρόνια. Τα πιο αγαπητά ανάμεσα στα νέα σπορ AMG μοντέλα που λανσαρίστηκαν το 2015, ήταν οι AMG εκδόσεις των η C-Class και των υπόλοιπων compact cars. Επιπλέον, η νέα Mercedes-AMG GT ήταν πολύ δημοφιλής ανάμεσα στους πελάτες της μάρκας. Οι μεγαλύτερες αγορές για τα μοντέλα AMG είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Κίνα.
Smart για όλο τον κόσμο
119.398 οχήματα smart πουλήθηκαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες (+32.9%). Τα μοντέλα fortwo & forfour ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στις δύο μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ διπλασιάστηκαν στη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ελβετία. Από το περασμένο καλοκαίρι, τα «έξυπνα» μικρά της smart είναι διαθέσιμα στην Κίνα και τις ΗΠΑ, οπότε το 2016 αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στα ποσοστά των πωλήσεών τους. Επιπλέον, ένα ακόμα μοντέλο, το smart fortwo cabrio, θα κάνει την εμφάνισή του την ερχόμενη άνοιξη, ενώ τα νέα, σπορτίφ μοντέλα BRABUS σε forfour & fortwo με ακόμα ισχυρότερους κινητήρες θα βρίσκονται στις Εκθέσεις της smart. Επιπλέον, η γκάμα θα εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο στα τέλη του χρόνου με τις νέες, πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις των διθέσιων και τετραθέσιων smart καθώς και το smart fortwo cabrio.
Ευρώπη
Στην Ευρώπη, η Mercedes πούλησε το 2015 περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ μέσα σε ένα χρόνο: 798.852 πελάτες προτίμησαν ένα αυτοκίνητο με σήμα το «αστέρι» (+10,5%). Στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική γερμανική αγορά, η Mercedes διατήρησε για ακόμα μία χρονιά την ηγετική της θέση ανάμεσα στους premium κατασκευαστές το 2015. Οι πωλήσεις της μάρκας στη χώρα προέλευσής της αυξήθηκε κατά 4,7%! Στη Μεγάλη Βρετανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αγορά, 144.474 οχήματα παραδόθηκαν στους νέους τους ιδιοκτήτες (+17%).
Συνέχεια στα υβριδικά
Η συνέπεια όσον αφορά τη συνέχιση των υβριδικών μοντέλων είναι μία από τις συνισταμένες της στρατηγικής της Mercedes. Μόνο πέρσι, η μάρκα παρουσίασε τέσσερα νέα μοντέλα Plug-In Hybrid: την C 350 e σε λιμουζίνα και στέισον-βάγκον, τη GLE 500 e 4MATIC και τη GLC 350 e 4MATIC. Τα μοντέλα Plug-In Hybrid παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων της Mercedes-Benz. Το 2017, ένα σύνολο δέκα μοντέλων Plug-In Hybrid της Mercedes θα έχουν λανσαριστεί. Κατά μέσο όρο, ένα νέο μοντέλο Plug-In Hybrid λανσάρεται κάθε τέσσερις μήνες.
Σύνοψη πωλήσεων των Mercedes
|
Δεκέμβριος 2015 |
Αλλαγή επί % |
Πλήρες έτος |
Αλλαγή επί % |
Mercedes-Benz |
178,017 |
+9.1 |
1,871,511 |
+13.4 |
smart |
10,023 |
-3.1 |
119,398 |
+32.9 |
Mercedes-Benz Cars |
188,040 |
+8.3 |
1,990,909 |
+14.4 |
|
|
|
|
|
Mercedes-Benz πωλήσεις ανά περιοχή / αγορά |
|
|
|
|
Ευρώπη |
72,246 |
+8.2 |
798,852 |
+10.5 |
– εκ των οποίων Γερμανία |
24,127 |
+6.3 |
273,435 |
+4.7 |
Ασία – Ειρηνικός |
61,868 |
+21.8 |
615,325 |
+25.2 |
– εκ των οποίων Ιαπωνία |
6,627 |
-9.6 |
64,989 |
+7.1 |
– εκ των οποίων Κίνα |
37,771 |
+31.3 |
373,459 |
+32.6 |
NAFTA |
38,557 |
+2.1 |
392,843 |
+5.2 |
– εκ των οποίων ΗΠΑ |
34,203 |
+0.6 |
343,088 |
+3.8 |