Νέα εκστρατεία με στόχο την ένταξη των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία, ξεκινά η ActionAid Ελλάς, ζητώντας από τους πολίτες να υπογράψουν επιστολή, προς τον υπουργό Παιδείας, Αρ. Μπαλτά, η οποία περιλαμβάνει έξι μέτρα. Στη δράση, που πραγματοποιήθηκε από μέλη της μη κυβερνητικής οργάνωσης το πρωί μπροστά από τη Βουλή και στα Προπύλαια, στήθηκαν πορτρέτα παιδιών με αναπηρία. Το κεντρικό σύνθημα της δράσης ήταν: «Τα παιδιά με αναπηρία δεν είναι αόρατα».

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπεύθυνη Εκστρατειών της ActionAid Ελλάς, Μάττα Σαμίου, «τα παιδιά με αναπηρία δεν είναι αόρατα. Φέραμε τα πορτρέτα τους για να τους φέρουμε μέσα στην πόλη και γενικά σε χώρους, όπου δεν βλέπουμε συχνά ανθρώπους με αναπηρία, αν και αποτελούν το 10% του πληθυσμού. Πρόκειται για μία συμβολική δράση για να παροτρύνουμε τον κόσμο να υπογράψει την εκστρατεία και να κάνει τη φωνή μας πιο δυνατή».

Μέσα σε δύο εβδομάδες έχουν συγκεντρωθεί περίπου 45.000 υπογραφές, ενώ ως επόμενο βήμα η μη κυβερνητική οργάνωση πρόκειται να ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, προκειμένου να του θέσει τα ζητήματα που προτάσσει σε σχέση με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία. Πρώτο αίτημα στη λίστα είναι η δημιουργία ενός μητρώου παιδιών με αναπηρία. «Στην πραγματικότητα, δεν γνωρίζουμε, πόσα είναι τα παιδιά με αναπηρία που θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο. Σύμφωνα με την έρευνά μας, η εκτίμηση είναι ότι μόλις το 15% των παιδιών με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο, επομένως το υπόλοιπο 85% είτε δεν βρίσκεται στο σχολείο, είτε δεν γνωρίζουμε ότι βρίσκεται. Από αυτό το 15% πηγαίνουν και σε τυπικά σχολεία και σε ειδικά σχολεία», δηλώνει η υπεύθυνη Τύπου της ActionAid, Άννα Μπότσογλου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οργάνωσης, στο σχολείο πηγαίνουν 31.761 παιδιά, ενώ συνολικά τα παιδιά με αναπηρία στην Ελλάδα αγγίζουν τις 200.000.

Τα υπόλοιπα αιτήματα που θέτει η οργάνωση έχουν να κάνουν με την προσβασιμότητα των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία και με τη σταθερή χρηματοδότηση όλων των προγραμμάτων που έχουν να κάνουν με αυτά.

«Επιδιώκουμε να ξεκινήσει ένας μεγάλος διάλογος με όλους τους σχετικούς φορείς, προκειμένου να συνδιαμορφώσουμε ένα σχολείο το οποίο θα κλείνει όλα τα παιδιά στην αγκαλιά του. Για να προσαρμοστεί το σχολείο στους μαθητές και όχι οι μαθητές στο σχολείο» καταλήγει η κ. Μπότσογλου.