“Κ. Λοβέρδο, θα λέμε συνέχεια «καταργείται και καταργείται και καταργείται», γιατί ακριβώς χτίσατε ένα μνημονιακό καθεστώς όπου καταρρέει η παιδεία. Έχουμε υποχρέωση να την αναστηλώσουμε  μέσα από την κατάργηση των μνημονιακών σας νόμων.” 

Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αμανατίδης κατά την τοποθέτησή του στη συζήτηση για το νομοσχέδιου του Υπουργείου Παιδείας ασκώντας δριμύτατη κριτική στην πολιτική που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στην Παιδεία λέγοντας πως « στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί.  Το φύλλο συκής έχει καταπέσει. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία γι αυτή την πολιτική». 

Για τις τοποθετήσεις των κ. Φορτσάκη και κα Μπακογιάννη που επέρριψαν ευθύνες για την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία σε συνδικαλιστές και Αριστερά δήλωσε τα ακόλουθα: 

Άκουσα τις ομιλίες και του κ. Φορτσάκη και της κ. Μπακογιάννη. Ουσιαστικά, λένε ότι για το χάλι που έχουμε στην παιδεία δεν φταίει κανείς άλλος. Φταίνε οι συνδικαλιστές, φταίει η Αριστερά. Δεν φταίει μια πολιτική που μας έφερε σ’ αυτό. Δεν φταίει η πολιτική της υποχρηματοδότησης. Δεν φταίει η πολιτική του αυταρχισμού που με τον ευφημιστικό τίτλο -που δεν ισχύει στην πραγματικότητα- «αξιολόγηση» προσπάθησαν να περάσουν με βίαιο τρόπο την πολιτική τους μέσα στα σχολεία στραγγαλίζοντας την παιδαγωγική ελευθερία. Δεν φταίνε αυτοί. Φταίνε οι συνδικαλιστές, φταίει η Αριστερά.

 

Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α Θεσσαλονίκης συνέχισε τονίζοντας ότι την συγκεκριμένη πολιτική καταδίκασε ο ελληνικός λαός στις 25 Ιανουαρίου, που ανέδειξε το ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση. Παράλληλα, επεσήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την υποχρέωση να κλείσει τις πληγές και ότι εκλέχθηκε  με ένα καθαρό πρόγραμμα παιδείας το οποίο απηύθυνε σε όλα τα σχολεία, σε όλους τους εκπαιδευτικούς  και σε όλη την κοινωνία. Με βάση αυτό το πρόγραμμα ψηφιστήκαμε και μ’ αυτό θα πορευθούμε υπογράμμισε ο κ. Αμανατίδης. 

Για τις κατηγορίες για έλλειψη διαλόγου και αξιοκρατίας δήλωσε: 

Μας κατηγορούν για έλλειψη  διαλόγου και ο κ. Μητσοτάκης για μη αξιοκρατία. Με ποιο διάλογο ο κ. Μητσοτάκης και ποια αξιοκρατία έβγαλε σε διαθεσιμότητα τους καθηγητές, οι οποίοι είχαν μεταπτυχιακά; Και μάλιστα, ταπεινωτικά, ενώ εξαιρέθηκαν αυτοί που είχαν διδακτορικά, την επόμενη μέρα η τρόικα τους το επέβαλλε και ήρθε ο κ. Μητσοτάκης –εδώ καθόταν- και εκατό ανθρώπους από την τεχνική εκπαίδευση που είχαν διδακτορικά τους ξαναέθεσε σε διαθεσιμότητα, ενώ τους είχε εξαιρέσει. Είναι αλήθεια ή ψέματα; Για ποια αξιοκρατία, λοιπόν, μιλάει όταν λέει ότι σέβεται τους άξιους; Δεν είναι άξιος αυτός που έχει διδακτορικό; Δεν είναι άξιος αυτός που έχει δύο πτυχία; Πώς του συμπεριφερθήκατε; 

Ο κ. Αμανατίδης αναφέρθηκε και στο στόχο που θέλει να υπηρετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν είναι άλλος από την καθολικότητα  του δικαιώματος στη μόρφωση, σε ένα δημόσιο ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση κι ενιαία δωδεκάχρονη υποχρεωτική για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. 

«Στην παιδεία-εμπόρευμα εμείς αντιπαραθέτουμε την παιδεία-δημόσιο αγαθό, στην παιδεία του ατομικισμού και του ωφελιμισμού, αντιπαραθέτουμε την παιδεία των ουμανιστικών αξιών, με στόχο την κριτική συνειδητοποίηση του ατόμου που οδηγεί στη χειραφέτησή του» τόνισε ο κ. Αμανατίδης.  

Στο θέμα της επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων, ο κ. Αμανατίδης εξέφρασε την άποψη, ότι πολύ σωστά το Υπουργείο αντικαθιστά τη διαδικασία της συνέντευξης με τη γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων, επισήμανε όμως πως η γνώμη αυτή θα πρέπει να εκφραστεί ατομικά για κάθε υποψήφιο και όχι συγκριτικά και πως θα ήταν προτιμότερο να μην υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των σχολικών μονάδων που θα δηλώνουν οι υποψήφιοι. Ο κ. Αμανατίδης επίσης εξέφρασε τις αμφιβολίες του ως προς τη μετατροπή των διευθυντών των σχολικών μονάδων σε εκλεκτορικό σώμα, το οποίο θα ψηφίζει για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, ωστόσο, όπως είπε, εφόσον βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, οι όποιες αρνητικές εξελίξεις ανακύψουν, ελπίζει ότι  θα διευθετηθούν. 

Ο ίδιος έκανε ακόμη δυο προτάσεις προς τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας. Η μια εξ αυτών αφορούσε τους διευθυντές σύμφωνα με την οποία όταν το σχολείο καταργείται, ο διευθυντής που φεύγει από τη θέση του, θα πρέπει να πάει σε κενή θέση διευθυντή και έπειτα στην οργανική του. Η άλλη πρόταση αφορούσε του υποψηφίους των πανελλαδικών από τον Έβρο που και αυτοί  αντιμετωπίζουν ίδια προβλήματα με τους μαθητές της Κεφαλλονιάς για τους οποίους έγινε δεκτή τροπολογία για καθ’ υπέρβαση εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Θεσσαλονίκης έκλεισε την τοποθέτησή του τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα πετύχει ενώ επεσήμανε ότι «η παιδεία είναι ο απαραίτητος, βασικός μοχλός με τον οποίο μπορούμε να οδηγήσουμε τη χώρα στην ανάπτυξη. Και αυτό θα το πετύχουμε». 

Καλόγηρος Βασίλειος